P5B Deluxe zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:58
Aanleiding voor dit topic is het verschijnen van mijn nieuwe pc afgelopen donderdag. Donderdagavond e boel in elkaar gestoken, gisteren windows geinstalleerd en vandaag wou ik beginnen met de drivers. Eerst de BIOS geflasht met de Asus Flash utility.

Daarna opnieuw opgestart en toen bleef de boel dood.. Het beeld van mijn monitor blijft zwart en verder draaien alle fans op hun maximum vermogen. Na enige research op GoT kwam ik erachter dat waarschijnlijk het bios niet goed geflasht is. De vraag is nu dan ook, hoe krijg ik het weer voor elkaar. Heb een aantal topics op GoT doorgenomen maar nergens een goede oplossing kunnen vinden.

Heb tig dingen geprobeerd, een .rom op de usb stick gezet, cdrom erin, opnieuw opstarten maar niets mocht helpen. Weet iemand exact hoe ik kan proberen om weer beeld op mijn monitor te krijgen?

En als dat niet gaat lukken heb ik dan recht op de garantie, lijkt mij wel want het bord schijt er mee uit?

Maar natuurlijk wil ik het probleem van dat zwarte beeld en niet opstarten natuurlijk eerst behelepen als dat mogelijk is.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Coldcat
Net Cool-Prices gebeld maar daar zat iemand zonder kennis van dit soort zaken, kon hem via RMA versturen maar een oplossing zou fijner zijn.

Zal vanmiddag nog eens proberen. Als ik het goed heb zijn er drie manieren:

1. CD die bij het moederbord zat erin steken en opstarten
2. USB stick formatteren en met een BIOS uitrusten en erin steken en opsarten
3. Floppy

Waar kan ik een goede BIOS vinden (gewoon op de Asus site of heb ik een andere nodig) en zijn er ook speciale handelingen nodig?
Modbreak:Gelieve niet binnen 24u te schoppen. Als je iets toe te voegen hebt, gebruik de edit-knop ;)

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 02-06-2007 23:47 ]

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 23:59
Ik had hetzelfde na het flashen van mijn P5B-E Plus. Heb het volgende gedaan:

-Stekker er uit.
-Switch op voeding op 'uit'.
-Power knop indrukken zodat alle stroom eraf is.
-Stekker erin.
-Voeding aan.

Toen deed die het weer. Succes

• Coldcat
Hmm, niet meer mensen die mij exact uit kunnen leggen wat ik moet doen met dit probleem. Heb wel meer mensen gezien met dit probleem maar hun oplossing is onduidelijk of werkt niet. Zal morgen weer verder klooien en anders gaat het bordje RMA :(

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 16:25
Ik heb voor hetzelfde probleem mijn bios ooit opgestuurd naar Abit... kreeg hem netjes geflashed weer terug :9 Volgens mij is het flashen niet zelf te doen, zonder specifieke tools.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Ik mis een beetje de reden waarom je de bios geflashed hebt. Deed er iets niet?

"Don't try to repair something if it ain't broken."

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
Er zitten tools bij op de cd-rom van Asus om het moederbord terug te flashen naar orriginele staat echter in de praktijk heb ik nog nooit meegemaakt dat dit ook werkt.

Je kan een RMA aanvragen, dat moet je wel in de klacht zetten dat het moederbord vanaf het begin geen beeld gaf aangezien er normaal geen garantie op zit als het flashen van je bios verkeerd gaat.

Ik verwacht niet dat cool-prices moeilijk gaat doen maar het zekere voor het onzekere.
Modbreak:Hoe 'onschuldig' je het ook bedoelt, dit is aanzetten tot fraude. Iedere poging garantie te claimen op basis van bewust onjuiste informatie is dat namelijk. En dat willen we hier op GoT nadrukkelijk niet besproken zien.

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 02-06-2007 23:49 ]

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• Coldcat
Rogier schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:32:
Ik heb voor hetzelfde probleem mijn bios ooit opgestuurd naar Abit... kreeg hem netjes geflashed weer terug :9 Volgens mij is het flashen niet zelf te doen, zonder specifieke tools.
Deze BIOS zit op het moederbord gesoldeert, helaas.
Xtresis schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:34:

Net een nieuwe pc gekocht en wou de instellingen van de bios in orde gaan maken. Het boekje begon met het updaten dus ik dacht, laten we dat eerst doen. Misschien niet verstandig achteraf, wat gebeurd is is gebeurd. Maar ik verwacht wel dat ik mijn hardware kan updaten, niet dat het er daarna mee ophoudt. Daarnaast is het een CrashFree moederbord, merk er weinig van.
exempt schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:35:
Er zitten tools bij op de cd-rom van Asus om het moederbord terug te flashen naar orriginele staat echter in de praktijk heb ik nog nooit meegemaakt dat dit ook werkt.

Je kan een RMA aanvragen, dat moet je wel in de klacht zetten dat het moederbord vanaf het begin geen beeld gaf aangezien er normaal geen garantie op zit als het flashen van je bios verkeerd gaat.

Ik verwacht niet dat cool-prices moeilijk gaat doen maar het zekere voor het onzekere.
Die programma's werken niet. Daarnaast is het een CrashFree bios dat je moet kunnen terugzetten. Mocht dat niet werken dan is het moederbord dus kapot volgens mij.
Heb wel in de RMA aanvraag gezet wat er aan de hand is. De support medewerker zij dat hij met de RMA terug moest worden gestuurd. Daarnaast zit ik nog binnen de acht dagen. Krijg ik geen RMA omdat hij stuk is dan hoef ik hem niet, wil geen product dat niet te update is.

[ Voor 34% gewijzigd door Coldcat op 02-06-2007 21:39 ]

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
Deze BIOS zit op het moederbord gesoldeert, helaas.
O? Deze kan je er gewoon uit trekken hoor.

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

Had de volgende gedaan, bij mij helpt het niet omdat ik een andere soort probleem heb. Misschien wel bij jou?
http://www.thetechrepository.com/showthread.php?t=41

It seems Asus have a little known tweak that resets the board. Basically all you do is power on the board with no CPU for 10 seconds and this resets the board to factory defaults. If you have a none boot for some reason this may be the fix you need.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Xtresis schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:34:

Je bedoelt "Don't fix it if it ain't broken", right? Afgezien daarvan, als standaard regel flash ik altijd een nieuwe BIOS, direct als ik het moederbord ingebouwd heb. En een BIOS update moet gewoon kunnen, zonder al te veel problemen.

Zeker ASUS borden hebben in hun eerste BIOSes bijna altijd wat vcore, overvolting en aanverwante issues, die dan later weer opgelost worden. Het is dus altijd een goed idee om met de laatste BIOS te beginnen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Coldcat
albatross schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 23:31:
[...]

Je bedoelt "Don't fix it if it ain't broken", right? Afgezien daarvan, als standaard regel flash ik altijd een nieuwe BIOS, direct als ik het moederbord ingebouwd heb. En een BIOS update moet gewoon kunnen, zonder al te veel problemen.

Zeker ASUS borden hebben in hun eerste BIOSes bijna altijd wat vcore, overvolting en aanverwante issues, die dan later weer opgelost worden. Het is dus altijd een goed idee om met de laatste BIOS te beginnen.
Dat dacht ik dus ook. En als je een nieuw moederbord koopt verwacht je toch ook dat je de bios kunt updaten. Ik heb nergens kunnen lezen dat het moederbord niet updatebaar zou zijn.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:48:
Had de volgende gedaan, bij mij helpt het niet omdat ik een andere soort probleem heb. Misschien wel bij jou?
http://www.thetechrepository.com/showthread.php?t=41

It seems Asus have a little known tweak that resets the board. Basically all you do is power on the board with no CPU for 10 seconds and this resets the board to factory defaults. If you have a none boot for some reason this may be the fix you need.
Gaan we doen, geeft weer hoop :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

exempt schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:39:
[...]

O? Deze kan je er gewoon uit trekken hoor.
http://www.pcinlife.com/a...luxe_wifi_ap_1.03g-01.jpg
Links onder naast de rode P-ATA connector. Dat is de bioschip. Die krijg je niet los zonder het ding los te solderen, dus die trek je er echt niet zomaar uit.

• Coldcat
Terw_Dan schreef op zondag 03 juni 2007 @ 09:38:
[...]

http://www.pcinlife.com/a...luxe_wifi_ap_1.03g-01.jpg
Links onder naast de rode P-ATA connector. Dat is de bioschip. Die krijg je niet los zonder het ding los te solderen, dus die trek je er echt niet zomaar uit.
Nou dat is bij mij niets, gewoon een stukje moederbord maar geen chip. Bij mij zit hij boven de southbridge, eigenlijk boven het witte pinnetje.

Zonder processor starten heeft niet geholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Coldcat op 03-06-2007 09:57 ]

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Asus heeft toch CrashFree BIOS? Als je hem dus verpest kan je hem vanaf een floppy of USB stick weer fixen. Moet te doen zijn dacht ik :) Gewoon booten met de bios file op een floppy werkte bij mij wel in ieder geval :)

Youtube Download ubersnel.nl

• Coldcat
R-O-Y schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:57:
Asus heeft toch CrashFree BIOS? Als je hem dus verpest kan je hem vanaf een floppy of USB stick weer fixen. Moet te doen zijn dacht ik :) Gewoon booten met de bios file op een floppy werkte bij mij wel in ieder geval :)
Dat heb ik gedaan maar er begint niet eens een lampje van het diskettestation te branden :(

Moet je de bios file ook nog van naam veranderen? en welke versie heb je geprobeerd?

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 16:41

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Als een P5B bordje een corrupte BIOS heeft dan geeft ie dit meestal aan mer "BIOS CRC checksum corrupt". En dan blijft ie zwaar irritant piepen en begin in een oneindige loep je CD-ROM, USB stick en floppy langs te gaan, totdat jij je orginele asus cd-rom erin propt.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Coldcat
Sn0WDr4gon schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:11:
Als een P5B bordje een corrupte BIOS heeft dan geeft ie dit meestal aan mer "BIOS CRC checksum corrupt". En dan blijft ie zwaar irritant piepen en begin in een oneindige loep je CD-ROM, USB stick en floppy langs te gaan, totdat jij je orginele asus cd-rom erin propt.
Bij mij blijft het beeld helemaal zwart en gebeurd en helemaal niets. Denk dat het nog in een eerder stadium is, of niet?

• R-O-Y

R-O-Y

Weet je zeker dat de rest van je hardware het wel allemaal doet?

Ik had trouwens ook een keer het probleem wat jij beschrijft. Dacht dat mijn BIOS naar de klote was en ik een ander bord kon gaan halen. Toen heb ik de hardware van mijn broertje geleend; Pentium4, videokaart ed en toen boote het bord weer. Daarna weer m'n eigen spul erin gezet en het was opgelost. :) Als je dus hardware hebt liggen zou ik dat ook even proberen.

• Coldcat
R-O-Y schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:42:
Weet je zeker dat de rest van je hardware het wel allemaal doet?

Ik had trouwens ook een keer het probleem wat jij beschrijft. Dacht dat mijn BIOS naar de klote was en ik een ander bord kon gaan halen. Toen heb ik de hardware van mijn broertje geleend; Pentium4, videokaart ed en toen boote het bord weer. Daarna weer m'n eigen spul erin gezet en het was opgelost. :) Als je dus hardware hebt liggen zou ik dat ook even proberen.
Ik heb hier geen andere hardware liggen, had een pc van drie/vier jaar oud met allemaal oude spullen (socketA, AGP en DDR ipv DDRII). Dus dat gaat niet opschieten. Kan hem wel even helemaal uit elkaar halen en daarna weer in elkaar zetten. Misschien gaat dat helpen.

Overigens ben ik vrij zeker dat het aan het bios ligt. Na de reboot van het flashen was het mis.

[ Voor 5% gewijzigd door Coldcat op 03-06-2007 11:51 ]

• R-O-Y

R-O-Y

Dat had ik dus ook, ik heb toen dus andere hardware erin gezet en gelijk geflashed. Daarna weer m'n Core2 enzo terug erin. Heb je geen buren/vrienden waar je eventjes wat van kan lenen? Wellicht dat het probleem namelijk erg simpel op te lossen is :)

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:38

mendel129

Radioactivator

Ik heb dit probleem overlaatst ook gehad met mijn p5w van asus.
Ik vertrouwde blindelings op het crashfree-systeem, en had al meerdere malen men bios geflashed.
Tot die 1ne keer dat het mis ging.

Geen beeld maar fans begonnen te draaien, harde schijven deden hun spin-up en ik had zelfs cd-rom-activiteit.

Ook alles geprobeerd wat in de handleiding stond (floppy,usb-stick,originele cd) niet hielp.

Uiteindelijk terug binnen gedaan in de winkel, en die gaven me zonder problemen een nieuw moederbord mee!!

Bringer of heat, food and silence!

• Coldcat
R-O-Y schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:56:
Dat had ik dus ook, ik heb toen dus andere hardware erin gezet en gelijk geflashed. Daarna weer m'n Core2 enzo terug erin. Heb je geen buren/vrienden waar je eventjes wat van kan lenen? Wellicht dat het probleem namelijk erg simpel op te lossen is :)
Nee, of ze hebben geen nieuew hardware of ze zullen het nooit uitlenen. Terwijl ik altijd alles oplos qua pc problemen.

Ben bezig met alles los te koppelen.
mendel129 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:05:
Ik heb dit probleem overlaatst ook gehad met mijn p5w van asus.
Ik vertrouwde blindelings op het crashfree-systeem, en had al meerdere malen men bios geflashed.
Tot die 1ne keer dat het mis ging.

Geen beeld maar fans begonnen te draaien, harde schijven deden hun spin-up en ik had zelfs cd-rom-activiteit.

Ook alles geprobeerd wat in de handleiding stond (floppy,usb-stick,originele cd) niet hielp.

Uiteindelijk terug binnen gedaan in de winkel, en die gaven me zonder problemen een nieuw moederbord mee!!
Mocht het bord terug gaan dan zal ik ook een nieuw bord eisen. Het mag toch niet waar zijn dat een Asus bord na 3 dagen al kapot is na een mislukte update.

Maar nu eerst weer proberen :)

Verwijderd

Heb je een speaker (dus niet losse boxen) op je mobo zitten? Hij zou middels piep signalen moeten aangeven wat er mis is. Enige tijd geleden had ik namelijk exact hetzelfde probleem. Hier bleek het om slecht geheugen te gaan.

Heb niet alle reacties precies gelezen, maar heb je al geprobeerd de batterij eraf te halen voor een CMOS reset?

Check ook dit ff PC start niet op. Zwart beeld zonder piepjes.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 12:19 ]

Pagina: 1