[exchange 2003] push mail verliest connectie na 1-2 minuten

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-02 22:06
Ik heb het volgende systeem thuis draaien:
- Windows Server 2003 R2
- Exchange 2003 SP2

Op deze pc draait verder: Webserver, WSUS, Domain controller e.d.

Als ik vanaf internet mijn email benader is dat formbased en met een forwarder zodat ik via webmail.XXXXXX.nl bij dit form kom.

Het probleem: Ik probeer al een tijdje push mail op mijn HTC TyTN werkend te krijgen. Een vriend van mij heeft thuis nagenoeg hetzelfde systeem draaien en kreeg dit ook niet voor elkaar op zijn telefoon. Nu las hij gister dat je op de default website een blank hostheader op poort 80 moest toevoegen om het werkend te krijgen. En waarempel, bij hem werkt het nu wel!
Dus ik natuurlijk hetzelfde gedaan maar bij mij is het nog niet helemaal fris.

Wat gebeurde er eerst en wat gebeurd er nu na het toevoegen van die hostheader?

Voorheen als je op de telefoon push activeerde ging hij syncen, dan zei hij ongeveer 5 seconden 'connected' en ging dan weer syncen en dan was het gebeurd en stond er: last synchronized at .......... en was het bolletje grijs. Na 8 min (lengte heartbeat) ging het hele verhaal weer van vooraf aan

Nu is het al ietsje beter. Als je push activeert zegt hij direct connected en soms synct hij dan 1 keer maar blijft hij op connected staan. Echter, na 1-2 minuten valt de verbinding ineens weg. Voorheen viel hij weg na te hebben gesynct maar nu valt hij soms zonder syncen ineens weg en soms na syncen. Na 8 minuten (heartbeat) gaat het weer van voor af aan.

Hij lijkt nu wel even geaccepteerd te worden door de server maar na enkele minuten kapt ie ermee.

Ik hoop dat iemand dit probleem bekent in de oren klinkt en me kan zeggen waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik het op zou kunnen lossen.
Mocht er nog aanvullende informatie nodig zijn over het een of ander dan licht ik het graag toe.

Ik wacht met smart :*)

• The Medic
*kickje*

• Arcesilaus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 20:42
Gebruik je toevallig SSL?

Als je Form Based Authentication hebt draaien voor je webmail, geeft dat problemen met OMA en Exchange Active Sync.

Zie ook hier
Hier staat het aardig uitgelegd:

The /Exchange virtual directory can't be accessed by OMA and ActiveSync if it's hosted in this fashion. Forms-based authentication can only work through the Basic authentication method (the security for the process is supplied by the SSL connection itself); but ActiveSync's virtual directory can only connect to the Exchange Server virtual directory via Kerberos (NTLM) authentication.

Er zijn diverse oplossingen, kijk maar eens op Petri

Homo sum: humani nil a me alienum puto

• The Medic
Dank je voor de reactie!
Ik heb petri al een doorgelezen om daar het antwoord te vinden maar daar kon ik er niets over vinden.
Vreemd genoeg stond daar ook niets vermeld over het moeten toevoegen van een blank hostheader om het werkend te krijgen.

Over SSL: dit gebruik ik niet, dit heb ik eerder wel geprobeerd maar dan wilde hij bij mij helemaal niet syncen dus dat is al snel uitgezet. Dus dat zal het niet zijn.
Ook heb ik formbased inloggen al eens uitgezet maar ook dat doet weinig, daar komt bij dat bij die maat van me met een vergelijkbaar systeem formbased wel aan staat. En bij hem werkt push wel.

[ Voor 18% gewijzigd door The Medic op 03-06-2007 16:51 ]

• The Medic
*kickje2*

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36
Als ik met gewone http een push connectie opzet, dan valt 'ie ook steeds weg. Met https werkt het dan wel stabiel.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• The Medic
Ok ik heb het opgelost Arcesilaus zei dat ik hrrps moest uitzetten en StevenK zei dat het juist aanmoest.
Aangezien het zonder niet werkte heb ik mijn pijlen gericht op het aanzetten van SSL.
Dit was wel lastig omdat elke keer als ik SSL aan zette hij niet wilde syncen maar een foutmelding gaf, namelijk 0x80072F06. Dus toen ben ik aan de slag gegaan om het in orde te krijgen.
Tijdens het zoeken naar deze foutmelding stuitte ik op deze site:
http://discuss.treocentral.com/showthread.php?t=136596

Aan de hand hiervan kon ik het oplossen, ik heb alleen het het geheel achter stap 1 weggelaten. Aangezien je hiermee de beveiling van het certificaat uitzette wilde ik hier nog even mee wachten.
De rest precies gedaan als daar staat en toen kon ik wel syncen met SSL aan.

Toen pushmail geprobeerd en dat werkt nu ook! Hij blijft nu constant verbonden en ook als er een mail binnenkomt werkt het feilloos!
Pagina: 1