Toon posts:

Problemem met opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een beknopt bericht om reacties te verkrijgen.

Sinds 2 dagen problemen met opstarten van mijn PC met XP Mediacenter 2005. In de gewone modus kom ik tot mijn desktop maar naa een aantal seconden krijg ik het beroemde blauwe scherm.
Bij veilige modus opties kom ik meteen in het blauwe scherm maar dan met andere meldingen. Ik heb CHKDSK /r al een aantal maal uitgevoerd maar dit helpt niet vindt elke keer wel wat fouten. Opstarten met Norton I.S. 2007 levert ook niets op, werkt natuurlijk ook met oude virus definities. Al van alles uitgewisseld, videokkart, geluidskaart, TV kaart etc, helpt allemaal niet. Zit er over te denken om HDD Regenerator te gebruiken, maar ben daar toch een beetje angstig voor.
Heeft iemand nog een slim idee.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je zien wat er precies op dat blauwe scherm staat?

Ik denk alleen niet dat dit iets met de hdd te maken heeft, ik vermoed eerder brak geheugen of gewoon een gare windows install. Test je geheugen dus eens en als dat goed blijkt te zijn, installeer gewoon even een nieuwe windows op je pc. Grote kans dat je daarmee je probleem oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, een gare Windows installatie lijkt me vreemd want hij draaide voor die tijd probleemloos. De meldingen zijn verschillend bij de normale opstart wordt er gesproken over probleem eventueel met drivers, bios of vervangen van de videokaart. Bij veilige modus wordt er meer aangegeven van een virus probleem. Ik heb nooit zo veel op met deze meldingen want ze zijn vaak zeer algemeen. Ik had de avond ervoor wel een virus melding W32.... maar Norton gaf aan dat deze afgevangen was. Ik ga nu proberen de HD in een andere computer te hangen als 2e schijf, kijken wat ik benaderen kan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Een windows die eerst prima draaide, maar nu niet meer, dat lijkt me vrij gaar. Waarschijnlijk werkt je hdd gewoon perfect, maar zit het probleem in het geheugen of gewoon in de software. Dus probeer gewoon eens een reinstall en kijk of da twerkt.

Verwijderd

Topicstarter
reinstall is een beetje moeilijk als je destijd alleen maar de geinstalleerde versie hebt gekregen en geen losse CD

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Omdat je wél een legaal serienummer heb is het alleen noodzakelijk ergens een CD zien te krijgen.

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:01:
reinstall is een beetje moeilijk als je destijd alleen maar de geinstalleerde versie hebt gekregen en geen losse CD
Heb je ook geen recovery partitie?
Anders download je toch gewoon even een XP mediacenter. Zolang je daar een licentie hebt is dat niet echt een probleem.

Ik denk namelijk dat je sowieso wel moet gaan reinstallen, gezien het feit dat er toch iets goed mis zit in je OS.

[edit]
Grmbl @ Guardian Angel, beginnen we weer :P

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 02-06-2007 10:06 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:) Got You.

ARME AOW’er

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik heb CHKDSK /r al een aantal maal uitgevoerd maar dit helpt niet vindt elke keer wel wat fouten.
Als dat steeds gebeurd, dan ben ik wel bang voor een stervende HD. En CHKDSK controleerd direct op de schijf, dus je OS kan kappot zijn wat ie wil, maar dit zit er dan echt niet meer tussen.

PS: wat voor fouten vind ie? in welke fase van de 5?

[ Voor 8% gewijzigd door marquis op 02-06-2007 10:13 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga wel downloaden, duurt alleen een beetje lang op deze PC, want ik krijg mijn lage Emule ID hier niet weg.
Pagina: 1