1.8 ZIF naar (S)ATA

Pagina: 1
Acties:

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik heb een 1.8 HITACHI harde schijf in mijn UMPC zitten.

Het probleem is dat de HDD niet meer goed opstart en het systeem blijft hangen in het BIOS. Wanneer ik de HDD verwijder werkt alles goed, op het feit na dat ik geen OS heb.

De enige mogelijkheid die ik zie is de HDD te voorzien van een nieuw OS in een andere computer. Nu heb ik legio converters liggen maar nog niet eentje van ZIF naar S-ATA of ATA.

Op Google kan ik ze wel vinden maar dat zijn allemaal buitenlandse winkels, weet iemand mischien welke winkel ze in Nederland heeft?

Is het mogelijk wat ik wil? Het schijfje in een andere computer plaatsen. Opstarten van een Windows XP CD. Windows XP gewoon laten installeren totdat het textbase setup klaar is en dan de HDD verwijderen. In de UMPC plaatsen en dat de GUI Setup verder gaat?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Heeft geen nut als je UMPC blijft hangen @ boot.
Je hebt zelfs dikke kans dat je PC netzogoed blijft hangen @ boot, als je die disk er in hangt.

Denk eerder dat je schijf stuk is eigenlijk. Kapotte schijven veroorzaken dit soort problemen namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 02-06-2007 09:43 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Mentox
Maar hoe kan ik dit controleren?

Ik wil best een nieuwe schijf kopen maar het is zonde als blijkt dat het niet nodig was.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op Google kan ik ze wel vinden maar dat zijn allemaal buitenlandse winkels
:? ,
http://www.google.nl/sear...+zoeken&meta=lr%3Dlang_nl

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Mentox
Ik heb de eerste drie pagina`s doorgelopen maar het enige wat in de buurt kom is een harde schijf met ZIF. Dus geen adapter :|

EDIT: Ik heb een bij Zercom hetzelfde schijfje gezien maar nu vraag ik me af of je ook nog alternatieven hebt. Zoals een ander merk of SSD?

[ Voor 17% gewijzigd door Mentox op 02-06-2007 10:50 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Laat de schijf er eens aan hangen en wachten totdat de machine wel doorloopt. (gewoon kwartiertje laten staan)
Alssie doorstart, en de schijf wordt nog wel herkend, kan je met een bootfloppy of CD wel een schijfcontrole programma draaien.
Boot hij wel door maar herkent de disk niet, dan is de disk simpelweg stuk.
Eveneens als de machine helemaal niet door start.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Mentox
McKaamos schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:51:
Laat de schijf er eens aan hangen en wachten totdat de machine wel doorloopt. (gewoon kwartiertje laten staan)
Alssie doorstart, en de schijf wordt nog wel herkend, kan je met een bootfloppy of CD wel een schijfcontrole programma draaien.
Boot hij wel door maar herkent de disk niet, dan is de disk simpelweg stuk.
Eveneens als de machine helemaal niet door start.
Ik heb helaas geen mogelijkheid om een diskette of CD te gebruiken. Ik heb wel een USB pen met Vista erop. Ik neem aan dat als ik de schijf hiermee formateer en controleer dat het zo ook kan?

Schijf zit er weer in en nu maar afwachten

EDIT:
Doet niets :'( Heeft er een half uur ingezetten en geeft geen kick.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentox op 02-06-2007 11:24 ]

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
Mocht je een ZIF adapter gevonden hebben : let me know, ik ben er ook naar op zoek voor een JVC camera waarvan ik de beelden van de HD wil halen (cam is kaputt) maar zonder succes !

• Mentox
Ik moet je teleur stellen maar ik heb niets kunnen vinden. Ik heb een nieuwe HDD gekocht want een ZIF adapter was nergens te krijgen.

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
ZIF to IDE adapter

http://cgi.ebay.com/iPod-...geNameZWD2VQQcmdZViewItem

maar het is toch onvoorstelbaar dat zo'n ding in NL niet te kriijgen is ? Is hetzelfde waar de HD van een iPod video mee werkt !

edit : http://www.mini-tft.de/xt...5a8f4721b2816918004d913f0

[ Voor 15% gewijzigd door MMMMMM op 29-06-2007 15:25 . Reden: tadaaaaaaaa ]

Pagina: 1