Kan een PC kast leven?

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beste,

Zoals m'n titel aangeeft begin ik me af te vragen of een PC kast kan leven.... Uiteraard begrijp ik ook wel dat dit niet kan maar ik krijg toch bijna het idee dat deze het wel kan.

Mijn PC begon problemen te geven, eigenlijk vanaf het begin heeft ie al raar gedaan. Dan heb ik het over 3 jaar geleden. Tot 2 maand terug ging het allemaal nog wel maar toen begon de PC raar te doen. Bij het opstarten kwam hij vaak niet door de opstart procedure heen en ging de PC weer uit en starte weer opnieuw op. Dit herhaalt zich dan continue.
Als de PC opgestart was ging het eigenlijk best wel goed, maar toch ging de PC soms spontaan weer uit en starte weer opnieuw op.

Op dat moment was ik het een beetje zat en heb ik ervoor gekozen om de PC wat te upgraden met de volgende onderdelen om de problemen te voorkomen.Verder heeft de PC nu nog onderdelen die ik al had.Nadat ik windows weer geinstalleerd had leek het allemaal best goed te gaan maar nu begint de PC weer met precies dezelfde problemen als ik al had voordat ik de nieuwe onderdelen kocht. Om het verhaal kort te houden, de PC start weer niet op en als deze opgestart is gaat ie naar verloop van tijd weer uit en start weer opnieuw op.
Omdat ik hetzelfde probleem weer krijg zat ik te denken dat een van de "oude" onderdelen problemen geeft. Daarop heb ik dus alle overbodige onderdelen los gekoppeld waardoor enkel nog de oude hd aangesloten is. Echter helaas... nog steeds dezelfde problemen.
Toen maar eens een andere videokaart geprobeerd... zelfde problemen
Andere hardeschijf.... zelfde problemen

Kortom, ik weet het niet meer en heb het idee dat de PC kast een of ander magnetische veld genereerd ofzo... 8)7 [gein].

Ik heb geen idee meer wat er mis kan zijn... iemand enig idee...?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het kan zeker zo zijn dat je behuizing niet helemaal lekker met het spanningsveld om gaat.
Ik heb het bij ons op de TD nu 2 keer meegemaakt, dat exact dezelfde componenten omzetten in een andere behuizing de problemen als sneeuw voor de zon deed verdwijnen...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:13
Gberuik je nog dezelfde kast ? Misschien blijft je power/reset switch wel hangen.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

Hoe noemen ze dat nou, aardvlek ofzo.. Probeer hem eens een paar meter te verplaatsen.
Check anders je windows installatie schijfje.

Droogkloot.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
geen schroefjes achter moederbord?
Andere stroomkabel e.d.? :)

• Timo002
  • Niet online
Een andere behuizing, die ik nog wel heb kan ik natuurlijk altijd proberen. Ik gebruik nu nog steeds dezelfde kast. Verplaatsen werkt niet, de PC heeft nu in 2 verschillende huizen gestaan en geeft in bijde problemen.

Ook heb ik al geprobeerd verschillende versies van windows te installeren... allen leiden tot hetzelfde probleem!

• Timo002
  • Niet online
Het stopcontact waarop de PC was aangesloten was niet geaard. Nu heb ik even een verlengsnoer vanuit de keuken getrokken zodat ik een geaard stopcontact heb maar ook dit heeft geen nut.

Geen schroefjes achter het moederbord. Andere stroomkabels..? In de PC of naar de PC?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

_AvA_ schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 08:18:
Hoe noemen ze dat nou, aardvlek ofzo.. Probeer hem eens een paar meter te verplaatsen.
Check anders je windows installatie schijfje.
Je bedoelt aardstralen.

Een wichelroede in elkaar flansen en evt. opsporen. :) O-)

@TS
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter als een uitgepluist?

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 02-06-2007 09:16 ]

ARME AOW’er

• Timo002
  • Niet online
Heb nu geprobeerd windows 2000 te installeren maar krijg nu tijdens de installatie, en die heb ik gisteren ookal gehad bij de installatie van XP een blue screen

memory_management

En ook

page_fault_in_nonpaged_area

is al eens voorbij gekomen

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:02
geheugen is denk ik brak...

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-02 17:24
Afstandsbusjes tussen mobo en kast gebruikt??

http://specs.tweak.to/16567

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:32
Test je geheugen eens met memtest...

• GENETX
  • Laatst online: 12:01
1. Asrock :x
-> Ik heb hier slechte ervaringen met budget mobo's.. Rete instabiel..

Verder lijkt me dat er verder geen problemen zouden moeten zijn. Als je echt denkt dat het de kast is haal dan je helke zwikkie eruit. Zet je "PC" in elkaar op de tafel oid en sluit alles gewoon aan, maar dan zonder de kast. Start hem op (men nemen een schroevendraaier om ze even 2 pinnetjes met elkaar te verbinden alsof het een schakelaar was :P ). Kijk dan nog eens of dezelfde problemen zich voordoen. Probeer verder ook eens een Linux Live CD van de mensen bij Ubuntu oid.

• Timo002
  • Niet online
GremliN-Online schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 12:17:
..... Probeer verder ook eens een Linux Live CD van de mensen bij Ubuntu oid.
Wat zou de Linux Live CD mij trouwens brengen...? Nooit mee gewerkt dus geen idee wat ik er mee zou kunnen doen.

Ik zal eens een memtest doen, is deze een goede? Verder zal ik de PC eens helemaal uit de kast halen en kijken of het dan werkt! Morgen een mooie dag voor.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Timo002 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:12:
[...]

Wat zou de Linux Live CD mij trouwens brengen...? Nooit mee gewerkt dus geen idee wat ik er mee zou kunnen doen.

Ik zal eens een memtest doen, is deze een goede? Verder zal ik de PC eens helemaal uit de kast halen en kijken of het dan werkt! Morgen een mooie dag voor.
the best (voor zover ik weet), als je mem 8 passes heeft gehaald zonder fouten dan is je mem wel goed.

wat betreft linux live cd. Als die zonder problemen werkt dan kun je al het nodige uitsluiten, behalve je hd omdat die niet gebruikt wordt

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 02-06-2007 19:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:18:
[...]

the best (voor zover ik weet), als je mem 8 passes heeft gehaald zonder fouten dan is je mem wel goed.
En dat dan een nachtje lang om zeker te zijn ;)

en voor een live-cd klik!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:21:
[...]

En dat dan een nachtje lang om zeker te zijn ;)

en voor een live-cd klik!
maw, minstens 10 passes :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Timo002
  • Niet online
Denk dat ik het probleem al heb gevonden. De memtest draait nu en dit gaf ie al spoedig aan!

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/8973/dsc03540rn3.th.jpg

Geheugen is 2 maand oud dus neem aan dat dit gewoon een garantie gevalletje wordt

[ Voor 12% gewijzigd door Timo002 op 02-06-2007 19:58 ]

• Timo002
  • Niet online
Hoe lang gaat zo'n memtest duren...? Is nu ondertussen al 14 uur bezig en zit al op 1.4 miljoen errors. Ook herhaalt ie volgens mij continue de testen...

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/1571/dsc03547pg9.jpg

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:42

Coldcat

HODL

Timo002 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 09:20:
Hoe lang gaat zo'n memtest duren...? Is nu ondertussen al 14 uur bezig en zit al op 1.4 miljoen errors. Ook herhaalt ie volgens mij continue de testen...

[afbeelding]
Met 1400000 fouten is er wel iets aan de hand. Teruggaan naar de winkel waar je het vandaan hebt gehaald.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:41

Cyphax

Moderator LNX
Hij herhaalt de tests ja, dat is net de bedoeling. In principe blijft ie gewoon doorlopen tot jouw geduld op is.
Als ik dat plaatje zo bekijk krijg ik de indruk dat er heel misschien iets niet goed is met je geheugen. :+

'k Zou 't even omruilen en dan wel opnieuw testen, mocht het niet je geheugen zijn maar je mobo ofzoiets.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Lijkt me dus wel erg een fout in het geheugen

Terug naar de winkel en ruilen die hap, en dan thuis weer eens testen, eventueel met t nieuwe geheugen gelijk de memtest erop gooien, als t dan weer fouten geeft is t mobo de boosdoener, maar denk zelf t geheugen alleen

• Timo002
  • Niet online
Zat er ookal aan te denken dat er ergens iets niet helemaal goed is. Haha!

Heb er nu een ander geheugen in gedropt en zit nu op 53 errors na 1 pass. Is ook niet goed maar al heel anders dan het andere geheugen! Dat wordt dus een retourtje leveranciers!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-01 13:04
controleer eerst nog even of je geheugens wel goed in de voetjes zitten. of haal ze er een keer uit en stop ze weer terug om zodoende eventuele contactproblemen te onderkennen..

• mzeist
zet je moederboard eens op factory defaults...

• skelleniels
  • Laatst online: 08-02 17:24
Timo002 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:02:
Zat er ookal aan te denken dat er ergens iets niet helemaal goed is. Haha!

Heb er nu een ander geheugen in gedropt en zit nu op 53 errors na 1 pass. Is ook niet goed maar al heel anders dan het andere geheugen! Dat wordt dus een retourtje leveranciers!
Normaal mag je dus geen enkele error hebben in je geheugen. Check eens in je bios of je CAS latency's niet te fors staan. Kijk op de site van de fabrikant van het geheugen wat de aanbevolen waardes zijn voor je ramgeheugen. Ik vermoed trouwens heel hard dat het daaraan ligt want je geheugen loopt niet synchroon met je cpu. Je geheugen loopt op 160 mhz, terwijl het 200 mhz zou moeten zijn met pc3200 geheugen... Een biosreset zou ook wel eens kunnen helpen.

http://specs.tweak.to/16567

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 21:49
skelleniels schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:37:
[...]

Normaal mag je dus geen enkele error hebben in je geheugen. Check eens in je bios of je CAS latency's niet te fors staan. Kijk op de site van de fabrikant van het geheugen wat de aanbevolen waardes zijn voor je ramgeheugen. Ik vermoed trouwens heel hard dat het daaraan ligt want je geheugen loopt niet synchroon met je cpu. Je geheugen loopt op 160 mhz, terwijl het 200 mhz zou moeten zijn met pc3200 geheugen... Een biosreset zou ook wel eens kunnen helpen.
Probeer inderdaad even te bios te resetten cmos clearen. Daarna even op beste default instellingen zetten. Daarna even kijken wat de specs van dat geheugen zijn. Checken of ze het goede voltage krijgen en desnoods even de timings + voltage handmatig in het bios instellen. Dan weer memtesten. Je zei dat je eerst ander geheugen had/hebt geupgrade? Toch niet beide op het moederbord zitten? Daarnaast wel goede slots gebruikt/geprobeerd?
Succes, er zijn zeker nog een aantal dingen te proberen!

• Timo002
  • Niet online
Even een update met wat ik allemaal al geprobeerd heb.

Er wordt hier al gezegd om de BIOS eens te resetten en alle instellingen na te kijken. Na alles wat ik geprobeerd heb afgelopen weekend zit ik daar ook aan te denken. Ik heb dit echter nog niet gedaan.

Natdat ik het geheugen gecheckt had en deze 1.400.000 errors had heb ik hem even in een ander moederbord gestoken. Deze heeft 1 pass zonder errors doorlopen en daarna heb ik hem gestopt. Dus met andere woorden, geen probleem in het interne geheugen. Daarna heb ik alle onderdelen uit de kast gehaald en op tafel gelegd en nogmaals de memtest gedaan op het geheugen waar ik eerst 1.400.000 errors had. Nu had deze na 3 pass nog geen enkele error. Ik begon dus te twijfelen of het dan toch echt aan de kast ligt, dat deze storing veroorzaakt op het geheel! (Maar zoals al geopperd is kan het ook zijn dat probleem met het geheugen al verhopen is door het opnieuw insteken van het geheugen)

Ik heb daarna geprobeerd, terwijl alles op tafel lag, om windows op te starten. Dit wil nog steeds slecht, met slecht bedoel ik dat ie heel soms wel opstart maar meestal tijdens het opstarten alweer afsluit en opnieuw begint. Ook vaak eindigt het verhaal in een zwart scherm waarbij de PC nog gewoon draait.

Daarop heb ik nogmaals geprobeerd windows opnieuw te installeren, dit loopt echter tijdens de installatie al mis. De ene keer geeft de windows installatie aan dat een bepaald bestand beschadigd is, de andere keer een blauw scherm met de melding dat windows is afgesloten om schade te voorkomen. Ook het proberen van andere versies van windows levert het zelfde resultaat op. (Het ligt dus niet aan de CD)

Daarop heb ik een andere harde schijf geprobeerd, deze geeft ook hetzelfde resultaat. Het enigste wat ik nog kan verwisselen is de DVD-rom speler maar hier zie ik de fout niet echt in omdat ik ookal geprobeerd heb op te starten zonder DVD-rom spelers.

Kortom, er werkt nog steeds niets. Maar ik ga vanavond maar eens proberen de bios te resetten en alle instellingen goed te krijgen! Hoop dat ik daar uit kom want heb daar niet veel "kaas" van gegeten.

Alvast bedankt voor alle hulp!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Move Complete Systemen & Laptops > Overige Hardware
Zie ook CSL policy : geen algemene problemen-topics in CSL :)

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 21:49
Dat je het geheugen dus in een ander moederbord hebt getest zonder errors (na 1 cycle, dat wel) kan er dus inderdaad op duiden dat dat moederbord wel goede waarden pakt en goede voltage en de Asrock niet.
Probeer dus zoals door mij al eerder vermeld de timings vast te zetten op 3-3-3-8 (dit zijn de specs van het geheugen) en geef ze minimaal 2.75 volt en zet ze handmatig ook op 200mhz (wat ook niet het geval is). Test het geheugen dat op fouten, nog steeds errors zet dan de timings op 4-4-4-12.

Dan weer testen en kijken of je geheugen wel op 200mhz loopt en timings controleren in memtest. Hier even de uitkomsten rapporteren. Succes

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 13:54
naast het geheugen kunnen een brakke CPU en een brak mobo net zo goed leiden tot memtest fouten.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:57
Byte_Me schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:47:
naast het geheugen kunnen een brakke CPU en een brak mobo net zo goed leiden tot memtest fouten.
En een brakke PSU ook ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Coldcat schreef op zondag 03 juni 2007 @ 09:26:
[...]

Met 1400000 fouten is er wel iets aan de hand. Teruggaan naar de winkel waar je het vandaan hebt gehaald.
Lekker kort door de bocht... :7

Kan ook gewoon foute settings zijn, controleer dat eerst voor je voor lul staat in de winkel als het daar wel goed blijkt te werken :o

Sowieso kunnen memtestfouten komen door:
- brakke CPU (L1/2 cache!)
- brakke mobo
- brak geheugen
- CPU out-of-spec draaien
- FSB/HT out-of-spec draaien
- RAM out-of-spec draaien

In slechts een van die gevallen ligt het aan de DIMMs zelf. Zaak is dus om eerst de rest uit te sluiten.

Oslik blyat! Oslik!

• Timo002
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:06:
[...]

Lekker kort door de bocht... :7

Kan ook gewoon foute settings zijn, controleer dat eerst voor je voor lul staat in de winkel als het daar wel goed blijkt te werken :o

Sowieso kunnen memtestfouten komen door:
- brakke CPU (L1/2 cache!)
- brakke mobo
- brak geheugen
- CPU out-of-spec draaien
- FSB/HT out-of-spec draaien
- RAM out-of-spec draaien

In slechts een van die gevallen ligt het aan de DIMMs zelf. Zaak is dus om eerst de rest uit te sluiten.
Ik ga inderdaad ook wel eerst wat settings langs. Als ik bij de leverancier een product langs breng waarvan ik denk dat het kapot is en het blijkt niet zo te zijn dan kost me dat € 35,=. Ook in de garantie periode. Als ik dus begin bij het interne geheugen, daarna het mobo en het blijkt uiteindelijk de CPU te zijn dan kost de hele grap nog € 70,=. De CPU valt dan wel onder garantie. Maar ik weet niet of dit het geval is dus ga ik eerst de BIOS goed instellen.

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-01 22:09

jubeth

%^)

Probeer ook eens een zwaardere voeding. Kan zijn dat er helemaal niets mis is met het geheugen, maar dat je board en vooral je RAM niet voldoende stroom uit de PSU kunnen trekken.

Voedingen zijn vaak een onzichtbare bron van rariteiten, is mijn ervaring. Vooral omdat je schrijft dat 'ie soms weigert aan te gaan, en willekeurig uit knalt, zou ik daar echt eens naar kijken..

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

kweet het niet hoor, maar denk niet dat dit het geheugen is hoe obvious dat het ook lijkt,
ik heb pcies hetzelfde gehad en daar was de voeding de boosdoener
een zalmann 360Watt deed wonderen.

edit

hasta la paste de poster boven mij was me voor :P

[ Voor 14% gewijzigd door CrankyGamerOG op 04-06-2007 18:18 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Timo002
  • Niet online
Voeding sluit ik uit omdat dit al de 2e voeding is en het probleem nog niet opgelost is. Ook niet als er een minimale belasting achter hangt.

Zojuist geprobeerd de bios settings te veranderen. Opslaan en afsluiten, PC start opnieuw op en zodra de memcheck loopt staat daar niet 3-3-3-8 en 200Mhz maar 2.5-3-3-8 en 133Mhz terwijl ik de waarden toch anders in de bios heb ingesteld.

Daarna heb ik geprobeerd "Bypass Access" aan te zetten. Even een beschrijving zoals het in het boekje staat:
This technology can provide users with the function of increasing the system performance. The defalut value is [Disabled]. It will only work when you use FSB800 CPU and DDR400 DRAM at the same time; otherwise, this option will be hidden

Ik heb dus beide tegelijk en deze optie was niet hidden. Nadat ik deze optie naar enable heb gezet, opgeslaan en afgesloten starte m'n PC opnieuw op. Dat was het dan ook. Nu komt er geen enkele tekst meer in beeld zoals gewend met opstarten. Ook piept de PC niet helemaal niks meer.

Daarna heb ik de CMOS gecleared, zoals in het moet volgens het boekje! Dit levert ook geen resultaat op, de PC wil nu helemaal niets meer. Heb meerdere keeren gecleared, heb het geheugen al in een andere module gedaan, eruit gehaald (dan wel 3x piep achter elkaar).

Hij doet nu dus helemaal niets meer.... Misschien moet het spul er even een nacht over denken, net als ik.

EDIT:
Wat mij opvalt, is dat als in de CMOS gecleared heb en ik de voedingkabel weer in het stopcontact plug de PC uit zichzelf opstart. Is dit normaal..? Ben dit niet gewend met m'n oude mobo.

[ Voor 6% gewijzigd door Timo002 op 04-06-2007 23:12 ]

• mzeist
ik zou maar over een nieuw moederboardje gaan dromen.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Timo002 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 23:07:
Voeding sluit ik uit omdat dit al de 2e voeding is en het probleem nog niet opgelost is.
wat voor voeding ?
wattage ? ampere ? etc etc, alleen nieuwe voeding zegt niks :)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:35:
[...]

wat voor voeding ?
wattage ? ampere ? etc etc, alleen nieuwe voeding zegt niks :)
Ik denk dat de TS nu wel grotere problemen heeft.

TS stroom eraf (stekker eruit), elco's leegmaken door flink op je startknop te rammen(spreekwoordelijk). Dan jumpertje van je CMOS kortsluiten, 30 sec wachten. Daarna weer stroom erop en dan duimen. Want volgens mij is je CMOS niet helemaal goed gecleared als hij automagisch opstart ;)

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
Daarna heb ik geprobeerd "Bypass Access" aan te zetten. Even een beschrijving zoals het in het boekje staat:
This technology can provide users with the function of increasing the system performance. The defalut value is [Disabled]. It will only work when you use FSB800 CPU and DDR400 DRAM at the same time; otherwise, this option will be hidden

Ik heb dus beide tegelijk en deze optie was niet hidden. Nadat ik deze optie naar enable heb gezet, opgeslaan en afgesloten starte m'n PC opnieuw op. Dat was het dan ook. Nu komt er geen enkele tekst meer in beeld zoals gewend met opstarten. Ook piept de PC niet helemaal niks meer.
Als je PC het met de default settings niet goed doet, ga je de "turbo" settings aanzetten in de hoop dat het dan wel werkt? 8)7

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02 21:07
EDIT:
Wat mij opvalt, is dat als in de CMOS gecleared heb en ik de voedingkabel weer in het stopcontact plug de PC uit zichzelf opstart. Is dit normaal..? Ben dit niet gewend met m'n oude mobo.
Restore on AC powerloss ofzoiets heet die setting :*)

• Bartmeteenb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Als je pc uberhaubt weer aangaat is het misschien een goed plan om je BIOS te updaten. Eventuele compatibiliteits problemen worden dan misschien verholpen.

Check ook (op internet of misschien je boekje) of je CPU-Mobo of RAM-Mobo combinaties goed werken. Niet elk geheugen werkt even goed met elk moederbord, geldt ook voor CPU.

Voeding zou idd ook problemen kunnen opleveren, al lijkt het me sterk omdat je ook onder minimale belasting hebt getest.

In ieder geval suc6 ermee!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je een dikke monitor hebt (CRT) en je hebt `m niet geaard dan gaat hij zich proberen te aarden via de vga-kabel door je computerkast.
Check voor de lol eens je monitor voedingskabel en probeer (als je een reserve hebt) eens een andere.

Hoger Aardingspotentiaal op je kast kan er voor zorgen dat de pc zelf niet goed meer kan aarden met gekke problemen als gevolg.

How do you save a random generator ?

• mad_max234
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zojuist geprobeerd de bios settings te veranderen. Opslaan en afsluiten, PC start opnieuw op en zodra de memcheck loopt staat daar niet 3-3-3-8 en 200Mhz maar 2.5-3-3-8 en 133Mhz terwijl ik de waarden toch anders in de bios heb ingesteld.
Dit komt denk ik dat je de "Flexibilitiy Option" aan had gezet. ;)

• Timo002
  • Niet online
@mad_max234:
Inderdaad, Flexibility Option stond aan.

@Def!ance
Voeding is een Antec BP350P. Hieronder de specificaties.
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/1852/antecbp350pfq9.png

@spNk
Restore at AC Powerlost komt we wel bekend voor maar weet niet of dit aanstaat!

@Lupare
Denk dat ik de bios maar eens probeer te resetten zoals je beschrijft. Ik heb het wel een bijna vergelijkende manier gedaan maar we proberen het nog een keer.

Had al een RMA voor het geheugen aangevraagd... maar denk dat het een RMA voor het moederbord moet worden!

@enchion
Ik gebruik geen dikke monitor, heb hem aangesloten op m'n LCD TV.

@Bartmeteenb
Qua specificaties matchen ze wel met elkaar, of ze samen ook echt goed samen gaan...

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-01 22:09

jubeth

%^)

Bartmeteenb schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 01:17:
Voeding zou idd ook problemen kunnen opleveren, al lijkt het me sterk omdat je ook onder minimale belasting hebt getest.
Minimale belasting bestaat nauwelijks in een PC vanuit de PSU gezien. Zoals d. al schreef:
Je kunt nog zo vaak een voeding vervangen, als die niet zwaar genoeg is blijf je ellende houden.

Voorbeeld, wat ik vaak gezien heb als systeembeheerder bij een niet nader te noemen groot commerciele nieuwszender:

Mensen doen PC aan. Monitor wil niet mee aan floepen, terwijl dat wel hoort (ze staan in standby).
Voeding heeft geen stroom meer vrij om monitor pulsjes af te laten geven door de grafische kaart.
Een 100 Watt meer leverende PSU erin, hup weg probleem.

Zo zijn er diverse issues te noemen, waar je op het eerste gezicht niet de beperkingen van je voeding van zult verdenken.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 00:44
Eerste wat mij te binnen schiet is voeding, of een kromme bios;

Ik heb een A8n-sli32 deluxe met redelijk wat hardware erin staan, eerst werkte alles goed na een tijdje dezelfde kuren; andere voeding erin (Tagan TG-480) ging het goed, alleen af en toe spontane opstartfouten of crashes; bios gedowngrade alle problemen weg!

Ook dat je zoveel mem errors hebt kan aan een verkeerde bios of defecte voeding liggen...
Pagina: 1