In verschillende winkels zie ik deze 2 voorbij komen... bij sommige is het de S3 en bij andere de S3H.. Volges mij is dit dus hetzelfde model maar is het typenr dus op later tijdstip gewijzigd door GigaByte... enige wat ik steeds zie is dat die S3H versie een ALC889A audio chip heeft (http://www.gigabyte.com.t...&ProductName=GA-MA69G-S3H) en en de S3 een ALC888 (http://www.alternate.nl/h...=GEEG08&showTechData=true). Die S3 staat dus niet (meer) op de GigaByte website, de S3H dus wel... Weet iemand precies hoe dit zit? ik heb namelijk zo'n bord nodig maar hier in de buurt is er 1 webshop met een S3 maar ik wil wel die nieuwste realtek audio chip erop... op t moment issie nog niet op vooraad, levertijd is meer dan 2 weken.. als ik zo in de pricewatch kijk bij de S3H (ook daar geen S3 te vinden) komt deze ook bij de meeste winkels pas rond 13 juni binnen... Dus ik vraag me af of die S3 en S3H nou dezelfde zijn... Vind het nogal verwarrend...
Ik heb even zitten googlen en als ik het juist heb, heeft Gigabyte de GA-MA69G-S3 al een tijdje terug aangekondigd. En nu het bord effectief leverbaar is, wordt het verkocht onder de naam GA-MA69G-S3H.
Ik denk dus dat het gewoon over hetzelfde bord gaat.
Ik denk dus dat het gewoon over hetzelfde bord gaat.
[ Voor 13% gewijzigd door D-Three op 03-06-2007 01:58 ]
Tja, wie zegt dat de gegevens van Alternate kloppen?Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 02:20:
Toch raar dan dat de S3 bij Alternate al een tijd leverbaar is en dat hier nog de ALC888 op zit...
Heb de GA-MA69G-S3 in bestelling staan bij Azerty, hoop vandaag nog te horen wanneer ze hem kunnen leveren, hoop iig dat het ook het bord is met de nieuwe realtek chip. Mede daarvoor koop ik hem ook, dus als iemand nog iets nuttigs te melden heeft, graag.... anders kan ik misschien nog net ruilen.
Deze review kwam ik net tegen, en hier weten ze het ook niet. Dan hebben ze het over de GA-MA69G-S3 en dan weer over de GA-MA69G-S3H. Maar als je goed kijkt naar de overview foto van het MB dan zie je daar toch staan GA-MA69G-S3, en op dit moederbord zit toch HDMI, dus de H is daar niet van.
Deze review kwam ik net tegen, en hier weten ze het ook niet. Dan hebben ze het over de GA-MA69G-S3 en dan weer over de GA-MA69G-S3H. Maar als je goed kijkt naar de overview foto van het MB dan zie je daar toch staan GA-MA69G-S3, en op dit moederbord zit toch HDMI, dus de H is daar niet van.
[ Voor 38% gewijzigd door carismagdi op 06-06-2007 12:23 ]
GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB
Gewoon even mailen naar Azerty met de vraag of het een S3 of S3H is.
Klopt ja HDMI heeft er verder niks mee te maken... Als ik het goed begrijp dan heeft GigaByte de S3 naar de S3H hernoemt nu deze uiteindelijk voor de consument beschikbaar komt... Ook lees ik op die pagina in een reactie van die tester op een gebruiker die ook vraagt hoe dat met die chip zit dat de uiteindelijke versie dus een ALC889 chip heeft... Ze hebben tijdens die test ook het artikel veranderd van naam in de S3H (was voorheen S3).. Op een andere pagina in het Russisch lees ik hetzelfde.. Ook daar wassie getest en ook daar zeiden ze dat de eindversie voor de consumenten de ALC889 chip gaat krijgen... Kortom.. Al die test modellen zijn getest met ALC888 en ik denk dat veel sites zoals Alternate dat ding al een tijd op hun site hebben staan en de specs hebben overgenomen van het test model die op dat moment in omloop was... Denk dat het zo is gegaan... Maargoed we zullen zien.. Voor dat tientje meer ten opzichte van de Asus M2A-VM HDMI is dit zeker een beter board met de betere audio chip tegevenover die van Asus (ALC883 (5.1ch))... Ook heeftie betere overclock mogelijkheden en gebruikt ie geen risercard voor HDMI die het PCI-x16 slot bezet maar in plaats daarvan zit HDMI op t board en is ook DVI mogelijk met meegeleverde HDMI-DVI verloop stekker... Daarbij heeftie meer uitbreidingssloten dan de andere 690G boards.. 3 PCI-x1, 1 PCI-x4, 1 PCI-x16 en 2 normale PCI sloten, Asus heeft maar 1 PCI-x1, 1 PCI-x16 en 2 normale PCI sloten... En je kunt in dit ding 16GB geheugen stoppen (4GB modules dus) en in die van Asus max 8GB (2Gb modules).. Is toch ook weer mooi meegenomen kwa uitbreiding voor de komende jaren... Dus een tientje meer is zeker geen geld voor wat je meer krijgt hier... Trouwens dit is het eerste full ATX board op die op de 690G chipset is gebaseerd... Die andere zijn allemaal micro ATX, vandaar dat die zo weinig uitbreidingssloten hebben dus.carismagdi schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:11:
Heb de GA-MA69G-S3 in bestelling staan bij Azerty, hoop vandaag nog te horen wanneer ze hem kunnen leveren, hoop iig dat het ook het bord is met de nieuwe realtek chip. Mede daarvoor koop ik hem ook, dus als iemand nog iets nuttigs te melden heeft, graag.... anders kan ik misschien nog net ruilen.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 03:27 ]
PCIeVerwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 03:02:
Daarbij heeftie meer uitbreidingssloten dan de andere 690G boards.. 3 PCI-x1, 1 PCI-x4, 1 PCI-x16 en 2 normale PCI sloten, Asus heeft maar 1 PCI-x1, 1 PCI-x16 en 2 normale PCI sloten...
PCI-X is iets anders.
Verwijderd
leuk bordje voor een leuke prijs denk ik.
ik overweeg ook zo'n bordje met een athlon 64 X2 EE 3800+ en een PCIe x1 RocketRAID 2300 RAID 5 kaartje als fileserver te gaan gebruiken.
- is zo'n combinatie daarvoor geschikt ?
ik overweeg ook zo'n bordje met een athlon 64 X2 EE 3800+ en een PCIe x1 RocketRAID 2300 RAID 5 kaartje als fileserver te gaan gebruiken.
- is zo'n combinatie daarvoor geschikt ?
inmiddels binnen.. zit dus de ALC889A in en wordt geleverd in een S3H doos dus je krijgt gewoon de S3H met de laatste realtek audio chip, ook al staat er S3 op de site
Verwijderd
ben benieuwd .. in ieder geval de H versie..
wat ik zelf nog niet helemaal snap is die HDMI uitgang.
is het nu echt niet mogelijk om er, tijdelijk, een lcd monitor aan te hangen ivm installatie ect. ?
er zit een d-sub op ..
is het nu echt niet mogelijk om er, tijdelijk, een lcd monitor aan te hangen ivm installatie ect. ?
er zit een d-sub op ..
Jawel, er zit een HDMI-DVI adapterkabel bij, dus die plug je in de HDMI aansluiting op het board en dan heb je een DVI aansluiting... verder kun je dat gewoon tegelijk gebruiken met een D-Sub aansluitng neem ik aanVerwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:17:
ben benieuwd .. in ieder geval de H versie..![]()
er zit een d-sub op ..
Waar heb jij hem vandaan????Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:15:
inmiddels binnen.. zit dus de ALC889A in en wordt geleverd in een S3H doos dus je krijgt gewoon de S3H met de laatste realtek audio chip, ook al staat er S3 op de site
Als het goed is krijg ik hem vandaag, als de post nog niet geweest is na het werk.
Ik heb het bordje ook, de S3H en ik heb hem bij Azerty vandaan. Op de site stond S3 maar ik kreeg de S3H. Waarschijnlijk krijg jij ook wel de S3H.
Als je wilt overklokken met het bordje kan ik je aanraden eerst de bios te flashen naar F2, aangezien ik met F1 niet boven de 230MHz htt uitkwam.
Als je wilt overklokken met het bordje kan ik je aanraden eerst de bios te flashen naar F2, aangezien ik met F1 niet boven de 230MHz htt uitkwam.
Verwijderd
een goedkope lcd monitor met alleen een d-sub werkt dus niet begrijp ik ?Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:45:
[...]
Jawel, er zit een HDMI-DVI adapterkabel bij, dus die plug je in de HDMI aansluiting op het board en dan heb je een DVI aansluiting... verder kun je dat gewoon tegelijk gebruiken met een D-Sub aansluitng neem ik aan

zoals je ziet er zit gewoon een D-Sub aansluiting op.. en rechts daarvan de HDMI (die via meegeleverde adapterkabel ook te gebruiken is als DVI uitgang)
Heb hem gisteren binnen en het is idd ook de S3H, vanavond maar eens proberen...bajaking schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:16:
Ik heb het bordje ook, de S3H en ik heb hem bij Azerty vandaan. Op de site stond S3 maar ik kreeg de S3H. Waarschijnlijk krijg jij ook wel de S3H.
Bedankt voor de tip wat betreft het overklokken, zal eens kijken of ik hem update... heb je nog andere dingen gevonden die verbeterd zijn...
Nee, eigenlijk niet. Wat me wel opviel is dat je met bios F2 niet meer je mulitplier van je cpu naar beneden kunt zetten. Verder krijg je met F2 een paar vage opties bij de chipset configuraties zoals PLL speed.
Verwijderd
tnx.. ik dacht dat er alleen dvi uitkwam...Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:55:
[afbeelding]
zoals je ziet er zit gewoon een D-Sub aansluiting op.. en rechts daarvan de HDMI (die via meegeleverde adapterkabel ook te gebruiken is als DVI uitgang)
welke CPU/mem combinatie gebruiken jullie op dit mobo ?
Ga hem gebruiken met een AMD Athlon X2 5000+ en 2GB Twinmos PC6400 geheugen...Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:55:
[..]
Als ie vanavond loopt zal ik nog wel posten of alles soepel draait
[ Voor 12% gewijzigd door carismagdi op 13-06-2007 11:11 ]
Ik draai hem hier met een X2 3600+ @2.5GHz (1.2V vcore) met OCZ pc5300.
Me geheugen liep stabiel op 900MHz 4-4-4-12 2T @2.1V op mijn oude setup, maar ik krijg het met geen mogelijkheid boven de 700MHz. Alles daarboven wordt het instabiel, welk voltage ik ook gebruik.
Ik hoop niet dat ik een brakke mem controller heb in mijn cpu maar dat het aan het bordje ligt.....
Ook gebruik ik de onboard VGA, werkt prima. Is ongeveer even snel en met wat overklokwerk sneller dan een 6200TC.
Als er meer mensen zijn die problemen hebben met het overklokken van geheugen hoor ik het graag, misschien moet ik dan maar eens een mailtje sturen naar gigabyte.
Me geheugen liep stabiel op 900MHz 4-4-4-12 2T @2.1V op mijn oude setup, maar ik krijg het met geen mogelijkheid boven de 700MHz. Alles daarboven wordt het instabiel, welk voltage ik ook gebruik.
Ik hoop niet dat ik een brakke mem controller heb in mijn cpu maar dat het aan het bordje ligt.....
Ook gebruik ik de onboard VGA, werkt prima. Is ongeveer even snel en met wat overklokwerk sneller dan een 6200TC.
Als er meer mensen zijn die problemen hebben met het overklokken van geheugen hoor ik het graag, misschien moet ik dan maar eens een mailtje sturen naar gigabyte.
Ik heb een onbekend apparaat na installatie: ACPI/AWY0001
Het heeft iets te maken met AWAY MODE, wie heeft hier de update of driver van, wat ik gelezen/gevonden heb is het gewoon een driver.....
GEVONDEN!!!
Het heeft iets te maken met AWAY MODE, wie heeft hier de update of driver van, wat ik gelezen/gevonden heb is het gewoon een driver.....
GEVONDEN!!!
[ Voor 3% gewijzigd door carismagdi op 13-06-2007 20:40 ]
Verwijderd
en.. looptie ?carismagdi schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:10:
[...]
Ga hem gebruiken met een AMD Athlon X2 5000+ en 2GB Twinmos PC6400 geheugen...
Als ie vanavond loopt zal ik nog wel posten of alles soepel draait
AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4800+ (2x2.5ghz) in combinatie met 4GB (4x1GB) Kingston 667Mhz DDR2 NonECC Memory (werkt veel met groote files in autocad), een Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA-II schijf en de NEC AD-7173 IDE DVD-ReWriter (IDE, zodat er genoeg ruimte overblijft voor extra SATA hdds).... Voor de rest wordt onboard video gebruikt... pc is met name bedoeld voor films op te kijken en autocad/office/internet etc... Alles zit in de Gigabyte GZ-X1 kast met ingebouwde 350W Powersupply.... Audio is via spdif digitaal aangesloten op versterker via optische toslink kabel... Enige probleem is het toetsenbord wat erop aangesloten zit... Daar zitten handige volume regelingsknopjes op die het Master Volume in de Windows Volume Control direct kunnen regelen... Maar die master slider is alleen van toepassing op analoge audio en werkt dus niet op digitale audio uitvoer... De Wave slider werkt wel op zowel analoog als digitaal geluid omdat dit puur op formaat gebaseerd is en niet op het eind geluid... Een handig tooltje om dit probleem op te lossen is VolumeTracker te downloaden op: http://www.chrisnet.net/apps/VolumeTracker.zipVerwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:55:
[...]
tnx.. ik dacht dat er alleen dvi uitkwam...![]()
Deze past automatish je wave slider aan op de master slider en mute tevens ook tegelijk de wave met de master... werkt exact gelijk dus geen delay tussen de 2 sliders en mute functie... Tooltje draait op de achtergrond en is tevens toepasbaar op andere type volumes (default is wave)... Ideaal ding dus
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 05:09 ]
Yep, loopt als een zonnetje...
C&C draait goed, X1250 OnBoard vind ik snel genoeg voor een enkel spelletje en anders heb ik mijn 7600GT nog liggen. En heerlijk die rust, geen cooler op het moederbord, alleen een grote Cooler Master Hyper TX AMD op de CPU en een Cooler Master eXtreme Power, 430 Watt Voeding die een klein zuchtje produceren...
Maar wie kan mij helpen, bij mijn vorige post heb ik gemeld dat ik de driver gevonden heb. Dat klopt maar dit is alleen de driver voor AMD AWAYMODE. Hier hoort ook nog een klein stukje software bij...
Te vinden onder het Microsoft nummer : KB902437
Wie o Wie heeft dit of weet hier meer van????
Schop....
Wie weet er meer van AWAY-MODE???
Wie weet er meer van AWAY-MODE???
Krijg je ook een tv-out bracket bij de moederbord? Op de site van gigabyte staat er niet bij, wat erbij wordt geleverd.
nop die brackets zijn optioneelkarakedi schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:55:
Krijg je ook een tv-out bracket bij de moederbord? Op de site van gigabyte staat er niet bij, wat erbij wordt geleverd.
heeft deze dan ook audio over hdmi?
Damn it's good 2b a Tweaker!
Ja, dat heeft ie ookspanx schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 07:42:
heeft deze dan ook audio over hdmi?
Ik ben op zoek naar een tv-out/s-video bracket.
Wie weet waar ik die kan kopen?
Wil iemand 'm verkopen?
Colfax
Pagina: 1