Toon posts:

Xbox360 weigert beeld in HD te geven op LCD-tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allen :)

Opzich is het een erg heugelijk feit dat ik net een nieuwe Sony Bravia KDL-40W2000 heb gekocht icm een Xbox360 Premium met High Definition kabel... ware er niet wat probleempjes..
Afbeeldingslocatie: http://www.consoleshop.nl/images/product/image.php?id=26635&dimensionid=1&shopid=6

Op deze kabel zit een schakelaar die je op HDTV moet zetten wil je in High Definition kunnen spelen. Dat heb ik dus gedaan, en de rode, groene en blauwe kabel achterin de TV gedaan op de plek van de goede kleur zegmaar.
bij de andere 3 stekkertjes voor het geluid heb ik die gele weggelaten en ook achterin de TV geplugged.
Ik heb best wat research gedaan op internet maar ik krijg het echt NIET aan de praat.

Eerder vandaag kwam er een vriend langs met eenzelfde Xbox360 HD-kabel, maar ook hier geen enkele reactie op AV kanaal 1 t/m 6. Ik baal dus als een stekker dat ik het niet aan de praat krijg.
Ik kon in ieder geval vaststellen dat het niet aan mijn kabel ligt.
Gelukkig had ik nog een ander middel om de componentingang aan de achterkant aan te spreken en dat was via een digitale camera met HD mogelijkheden. Dit werkte gelukkig wel.
Het ligt dus blijkbaar ook niet aan mijn tv, maar aan mijn Xbox360.

Heeft iemand misschien ervaring hiermee?? of wellicht het zelfde probleem ervaren?
Dan zou ik heel erg graag jouw verhaal en oplossing willen weten want dit is echt frustrerend 8)7 om elke keer dat AV kanaal op zwart te blijven zien staan.

Hartelijk Dank!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zet je Xbox (met oude kabel) eens op 50 Hz, en doe dán pas de nieuwe kabel erin zetten (en schakel die naar HD). Waarschijnlijk is het een refreshrate probleem, gebeurt wel vaker.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 11:12:
Zet je Xbox (met oude kabel) eens op 50 Hz, en doe dán pas de nieuwe kabel erin zetten (en schakel die naar HD). Waarschijnlijk is het een refreshrate probleem, gebeurt wel vaker.
Okay done, meerdere keren zelfs. Helaas nog hetzelfde resultaat, beeld blijft nog steeds op zwart staan.

op Pal/50 en Pal/60 weigert ie te werken op HD.

desperation...

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:13
Ik heb geen enkele extra kabel moeten kopen voor mijn 360 premium??
Gewoon de component kabel uit de doos?

Verwijderd

Topicstarter
MaCk- schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 12:58:
Ik heb geen enkele extra kabel moeten kopen voor mijn 360 premium??
Gewoon de component kabel uit de doos?
Yep die inderdaad.

Hoe ging het overschakelen naar HD bij jou ?

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:39
Het is maar een wilde gok:
Als je nou eens bij settings instelt dat de kabel op 720p/1080p moet draaien, en dan zet je de schakelaar op HDTV. Wat gebeurt er dan?

Je zou altijd nog een vga kabel kunnen kopen, als je TV een vga aansluiting heeft. Deze geven beter beeld volgens veel mensen. Dan haal je alles uit je HDTV.

[ Voor 33% gewijzigd door martijn1992 op 02-06-2007 13:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
martijn1992 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:14:
Als je nou eens bij settings instelt dat de kabel op 720p/1080p moet draaien, en dan zet je de schakelaar op HDTV. Wat gebeurt er dan?
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd, maar het punt is dat als ik naar het HDTV tabblad in het xbox menu ga, dat ik geen resoluties kan instellen omdat de schakelaar van die kabel volgens de xbox360 niet goed staat.

En met een zwart beeld lukt het instellen dus niet.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

martijn1992 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:14:

Je zou altijd nog een vga kabel kunnen kopen, als je TV een vga aansluiting heeft. Deze geven beter beeld volgens veel mensen. Dan haal je alles uit je HDTV.
Ik vind persoonlijk het beeld met component beter, vind het wat scherper.
Daarnaast gebruik ik de VGA ingang voor mn HTPC, wellicht wilt hij die optie ook openlaten.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 12:32

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

De sony kan via vga maar tot WXGA (720p) dus.
Via component 1080i, en enkel via HDMI tot 1080p.

Het probleem ligt misschien intern aan je xbox. Neem hem eens mee naar een vriend en sluit hem eens aan. Kijken of hij daar ook zwart geeft.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Pagina: 1