Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Windows Vista Ultimate 64-bit verkoop?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11 02:10
Ik heb een originele Windows Vista Ultimate 64-bit (Engels) te koop, probleem is alleen dat er geen enkele rubriek bij V&A is waar ik een advertentie voor software kan plaatsen.

Is er een andere rubriek waar ik dit wel zou mogen plaatsen, of is softwareverkoop in zijn geheel verboden?

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:21

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Het aanbieden van of vragen naar retailsoftware van welke aard dan ook is niet toegestaan. Het aanbieden van en vragen naar OEM-software daarentegen wel, vermeld hierbij duidelijk dat zowel de software als de bijbehorende hardware verkocht wordt.
Niet geheel dus. Als je dus een OEM versie te koop heb, dan mag het wel, mits je ook de hardware (computer) erbij verkoopt (dus een compleet systeem).

Verwijderd

Zie de opmerking van Glaanieboy :)

Wij staan het verkopen van retailsoftware niet toe. Een van de redenen ervoor is dat in beginsel veel fabrikanten een unieke licentie op gebruik verkopen, en wederverkoop anders dan via aangewezen kanalen niet toestaan.

Omdat de rechtskwestie alsmede de uiteenlopende voorwaarden dusdanig verschillen, wordt verkoop van opzichzelfstaande software niet toegestaan :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

* Canaria begrijpt bovenstaande reden. Op Tweakers V&A kan het dus niet, maar er zijn natuurlijk nog andere vraag- en aanbodsites zoals ebay en marktplaats.

Als je een legale retailversie van Windows hebt, mag je die van Microsoft in ieder geval verkopen en de licentie daarmee overdragen op de koper.
Ik heb dat enkele jaren geleden nagevraagd bij Microsoft.
Zo ben ik destijds via ebay goedkoop aan een retail upgradeversie van XP gekomen. Die heb ik later ook weer op dezelfde wijze verkocht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11 02:10
Ik begrijp het verhaal van Glaanieboy/Floppus. Toch was ik, net als Canaria, in de veronderstelling dat MS retailsoftware gewoon doorverkocht mag worden sinds licentieoverdracht door MS sinds enkele jaren (2003) is toegestaan. Ik heb toevallig een retail liggen, en aangezien Vista 64-bit toch wat meer onder de tweakers wordt gebruikt wilde ik het eerst hier proberen.

Het zij zo, bedankt in ieder geval voor de opheldering. En bedankt Canaria voor de andere suggesties ;)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Maar... Vista Ultimate Retail bevat toch altijd zowel de 32-bits als 64-bits versie :?
Ultimate is wel weer een versie die voornamelijk voor Tweakers interessant is, dus in die zin kan ik het me voorstellen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Sky Lynx schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 00:34:
Toch was ik, net als Canaria, in de veronderstelling dat MS retailsoftware gewoon doorverkocht mag worden sinds licentieoverdracht door MS sinds enkele jaren (2003) is toegestaan.
Dat klopt volgens mij inderdaad :)
Het probleem is eigenlijk dat wij FPA's te lui zijn om voor ieder aangeboden stukje software de exacte licentievoorwaarden uit te pluizen ;) Daarom wordt software in het geheel geweerd.
Pagina: 1