Card Reader kabel naar USB op moederbord te kort

Pagina: 1
Acties:

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01 09:56
Ik heb net een interne 3, 5 inch Flash Card Reader gekocht, die via een kabeltje op de USB 2.0 poort op het moederbord moet worden aangesloten. (Aansluiting in de vorm van een blokje met 7 pinnetjes)

Ik zou er eventueel een stuk kabel tussen kunnen solderen, maar ik prefereer een chiquere oplossing:-)

Weet iemand misschien waar ik een verlengkabeltje kan bestellen, waarbij ik aan de ene kant een USB "blokje" male aansluiting (met pinnetjes) heb en aan de andere kant een USB "blokje" female aansluiting die ik op het moederbord kan aansluiten? Om zo de bestaande Card Reader kabel die op het moederbord hoort te verlengen?

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-02 20:52
Ipv een kabeltje tussen te solderen, gewoon vervangen door een langer. solderen op de print zelf. Mss het properste?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

je kunt ook gewoon een bandkabeltje pakken (8 breed) met 2 headers.
2 female en dan wat male-male pinnen ertussen?

ranzig+1 ja. maar wel vrij cheap te realiseren. En voor digitaal goed zat.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01 09:56
Hartelijk dank voor de suggesties, ik ga eens kijken wat ik er mee kan:-)

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:42

mux

99% efficient!

Ik had het probleem eens met een ander stukje hardware, daar had ik te maken met een kabel waar een sleeve omheen zat. Toen had ik met een scherp mesje alle draadjes uit het blokje gehaald, draad uit de sleeve getrokken, midden in de draad (waar hij dus in de sleeve zat) een stuk erbij gesoldeerd, het geheel weer terug in de sleeve gedaan en klaar is kees :-). Moet je wel recht op elkaar solderen en heel dun isoleren.