Aansluiting raid op Asus P5B-V

Pagina: 1
Acties:

• Stefan118
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01-2025
Hallo mede tweakers,

Ik heb een probleem met mijn Asus P5B-V mobo.
Ik wil 2 SATA schijven in raid zetten, maar ik heb maar 1 SATA raid controller op mijn moederbord.
Ik heb wel 4 gewone SATA aansluitingen, maar die werken voor zover ik heb kunnen vinden niet in combinatie met de RAID poort.

Bestaat er toevallig ook zoiets als een SATA kabel waar je 2 HDD's op kunt aansluiten?

Weet iemand hoe ik dit moet aansluiten?
Please help.

M.V.G.
Stefan.

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

Verwijderd

Een SATA RAID controller met maar 1 poort? Weet je zeker dat die 4 SATA aansluitingen niet in RAID geschakeld kunnen worden? Soms moet je in je BIOS die poorten in RAID modus zetten, dan krijg je een extra BIOS schermpje tijdens je POST en kun je een array definen. :)

PS welke chipset?

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik weet dat dit (alweer) een oud topic is. Maar ik zit met hetzelfde probleem, is iemand die hierbij kan helpen? Of misschien de TS zelf? Want met de handleiding kom ik er ook niet echt uit.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 10:48

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

een je type moederbord noemen helpt heel erg veel ivm zoeken naar instellingen etc :)

[specs]

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 18:50

Pinobigbird

doesn't share food!

RAID is wel mogelijk via de JMicron controller, maar die heeft 1 interne en 1 externe (!) SATA poort:
Southbridge
- 4 x SATA 3.0 Gb/s ports
JMicron® JMB363 PATA and SATA controller
- 1 x UltraDMA 133/100/66 for up to 2 PATA devices
- 1 x Internal SATA 3.0 Gb/s port
- 1 x External SATA 3.0 Gb/s port (SATA On-the-Go)
- Support SATA RAID 0, 1 and JBOD (by 1x External SATA & 1x Internal SATA)
De duurdere versies van de P5B (-E / -Plus / -E plus / Deluxe / enz) hebben wél RAID ondersteuning via de southbridge

[ Voor 4% gewijzigd door Pinobigbird op 08-10-2007 21:29 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt