[HP NX6125 notebook] Accu sist en wordt heet

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ongeveer 6 weken had ik van hp nog net binnen de garantie een nieuwe accu gekregen omdat de bij de oude de capaciteit nog maar 40% was van het orgineel binnen 1 jaar.
Nu heb ik de nieuwe accu 6 weken in gebruikt en nu heb ik een vreemd probleem, als de accu aan het opladen is maakt hij bij de aansluiting van de oplader (een centimeter of 7 van de accu vandaan) een sissent geluid en wordt de plug van de oplader zo heet dat hij deels is gesmolten, ook de accu zelf wordt zo heet dat je hem niet meer kunt aanraken.
Als ik de oude accu erin doe dan werkt alles gewoon weer perfect. Weet iemand wat heer aan de hand is?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Blueone schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:27:
Weet iemand wat heer aan de hand is?
Iets wat zeker niet klopt!!

Ik zou maar eens met HP gaan bellen en dit verhaal uit leggen. Grote kans dat je een nieuwe accu krijgt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De probleem accu zou ik sowieso niet meer gebruiken. Als ie echt zo heet wordt zou ie zo je laptop kunnen slopen.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb de accu inmiddels ook al opgeborgen en ik gebruik nu de oude weer (ik wilde de oude net weer gaan terug sturen). Maar ik wilde eigenlijk wel weten wat hier de oorzaak van is.

en ik heb nu het probleem dat de volledge laptop super heet is geweest (de volledige onderkant kon ik op een gegeven moment niet meer aanraken (normaal gewoon kamer temperatuur) en de stekker van de adapter is aangetast. Ik ben benieuwd hoe hp hier op gaat reageren. :X

[ Voor 43% gewijzigd door Avvd op 01-06-2007 23:00 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:33
Daar gaat iets idd niet goed. Dit zou kunnen duiden op kortsluiting of iets in die geest. Ik zou die accu (en ook de oude) er gewoon uit hoede en even zonder accu werken, maar eerst ook met de adapter nog oppassen mocht je hem echt gebruiken. Het hoeft nl. niet aan de accu te liggen.