Toon posts:

[Acer Laptop] Oververhit??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik gebruik altijd mijn laptoptas om mijn Acer Ferrari te vervoeren (zoals zovelen) alleen is het me nu al twee keer gebeurt dat hij aan blijft staan (of weer aangaat) in mijn tas. Net haalde ik hem tevoorschijn en verbrande ik er serieus bijna mn handen aan. Nu weet ik dat in het algemeen computers en warmte niet zo lekker samen gaan. Wat zou er kunnen gebeuren en hoe kan ik testen of dat al dan niet gebeurt is?

alvast bedankt.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

-Laat maar-

[ Voor 89% gewijzigd door EWK op 01-06-2007 22:15 ]

Hoi!

Verwijderd

Als die bezig is met afsluiten niet de klep dichtrammen, maar gewoon wachten tot die netjes uit gaat en dan de klep dicht doen, dan zou er in principe niks aan de hand moeten zijn.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 15:51

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb een paar Acer Ferrari's gehad (maar 1 gekocht, ik krijg telkens nieuwe omdat ze kapot gaan). Als ze echt te heet worden dan gaan ze vanzelf uit. Er is dus niks aan de hand. Soms gaat windows niet in standby als je de klep dichtgooid als een applicatie nog druk ergens mee bezig is. Pas dichtdoen als hij uitgerateld is en wachten tot hij uitgaat is mijn advies.

Verwijderd

Topicstarter
@TheBorg, dat heb ik dus inderdaad twee keer ervaren, maar aangezien het klepje al twee jaar een paar keer per dag dichtgaat, een redelijke score... goed om te horen dat de hitte niet heel veel kwaad kan... maar het baarde me toch wat zorgen vandaar deze post.

@Misconduct, als ik hem uitzet duurt het lang voordat hij weer opgestart is, een beetje een dieseltje dus, als ie eenmaal loopt gaat het prima! Vandaar dat ik dus heel veel gebruik maak van stand-by, met inderdaad het gevaar dat hij niet uitgaat.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
In het vervolg gewoon netjes uitzetten dus. En dat langzame opstarten valt best te tweaken door wat handleidingen op internet door te lezen ;)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:21
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:35:
@TheBorg, dat heb ik dus inderdaad twee keer ervaren, maar aangezien het klepje al twee jaar een paar keer per dag dichtgaat, een redelijke score... goed om te horen dat de hitte niet heel veel kwaad kan... maar het baarde me toch wat zorgen vandaar deze post.

@Misconduct, als ik hem uitzet duurt het lang voordat hij weer opgestart is, een beetje een dieseltje dus, als ie eenmaal loopt gaat het prima! Vandaar dat ik dus heel veel gebruik maak van stand-by, met inderdaad het gevaar dat hij niet uitgaat.
Zet hem dan in slaapstand? Bij mij thinkpad x23(met 384 ram en 4200 rpm schijfje!!) is het een kwestie van 10 seconden eer de slaapstand weer wakker is(met slaapstand bedoel ik dan alles van het ram naar de harde schijf schrijven zodat de laptop helemaal uit is.) Trouwens als hij langzaam opstart zou je best eens naar je software kijken. Mijn laptop doet er 1 minuut over(xp) en dat is dan een pentium 3...

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1