Toon posts:

Linksys WMP54G adapter ziet wireless netwerk niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Internet via 'internet + bellen' van de KPN met de Experia box.
1 computer gedraad aangesloten, werkt probleemloos.
1 notebook wireless aangesloten, werkt probleemloos.
1 computer wireless aangesloten, werkte probleemloos (sinds vandaag niet meer).

De wireless adapter werkt, voor de zekerheid via USB stick drivers gedownload van de linksys site, versie 4 voor de WMP54G. Hij werkt omdat hij wel meerdere netwerken van de buren vindt, kan ook connecten, maar signaal te zwak om echt te internetten.
Ping naar mijn router geeft aan dat de gehele router niet gevonden wordt.

Mijn router (het wireless netwerk) werkt, notebook naast de PC gezet en vindt direct het netwerk.

Heeft iemand enig idee waarom een werkend wireless netwerk niet gevonden wordt door de PC? |:(
Het enige wat ik kan verzinnen is dat KPN de Experia box heeft ge-update, maar kan dat tot gevolg hebben dat een adapter het netwerk niet meer ziet?
Geen idee wat ik nu nog zou moeten nakijken, ideeen welkom...

Update: signaal van b/g mixed op b gezet, ssid broadcasting aangezet, geen verandering in de situatie. @Def!ance, nope, geen MAC adress filtering aan staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 22:42 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-03 16:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ben niet bekend met wireless, maar zoekt zon adapter automatisch het subnet ?
een verschil in subnet zou kunnen verklaren waarom je hem niet zou kunnen vinden.

maja als ik er nu zelf overna denk... dan zouden ook je andere pc's hier last van moeten hebben.

heb je niet een mac adress ban oid in je router staan ?

maja dan nog zou je het netwerk moeten zien :X

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de wireless adapter uit de ene pc gehaald en ingebouwd bij de pc die tevens gedraad internet heeft. Bij het installeren van de driver voor de wireless kaart (rt2500.sys) geeft Windows een foutmelding dat de driver niet compatible is met Windows logo.
Daarna deinstalleren en opnieuw installeren (vindt automatisch een netwerk controller) geeft deze foutmelding niet meer.

Op deze pc lukt het me ook niet om mijn eigen draadloze netwerk te vinden, opnieuw wel die van de buren, beveiligde en onbeveiligde netwerken.

Iemand ideeen om dit probleem op te lossen?

Iemand anders die momenteel wel een Linksys WMP54G v4 adpater in samenwerking met een KPN Experia box werkend heeft? Kan het zijn dat de adapter te oud is?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Niet compatible wil vaak zeggen dat ze nog niet door het WHQL gedoe zijn gekomen omdat ze daar dan vaak te nieuw voor zijn.
Je kunt die drivers gewoon installeren.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Voor iemand die later tegen ditzelfde probleem aanloopt:

Channel op 1 of 6 zetten, dan werkt alles weer.

Lang mee bezig geweest, frustrerend dat ik af en toe verbinding had en toen dacht dat ik bezig was met de juiste dingen te veranderen, maar achteraf blijkt dat allemaal random, omdat channel op random stond... |:(