Toon posts:

[AOpen 1616x] Buffer schommelt & brand langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik draai Windows Vista Ultimate en heb Nero 7.8.5.0. Ik brand ontzettend veel DVD's, en dat gaat gewoon goed, duurt keurig 7minuutjes. Als ik een DVD kopieer gaat het echter flink mis. Het bufferniveau van mijn DVD-Brander loopt to ongeveer 98%, knalt dan terug naar 20%, kruipt weer omhoog en zo gaat het dus gewoon 40minuten door. Ik heb de firmware al geupdate, nieuwe chipset & S-ATA/IDE drivers geinstalleerd, maar niets wil helpen.

Iemand die dit probleem herkend? Dan hoor ik het graag!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wellicht is je DVD lezer verkeerd geconfigureerd.
Kijk even in apparaatbeheer of DMA aan staat en sluit hem niet op dezelfde kabel als de brander aan.

Verwijderd

Topicstarter
DMA staat wel aan, had ik al gecontroleerd...
Het aansluiten op een ander IDE-channel wordt een probleem want ik heb er maar eentje...
Beide drives zijn van AOpen, en ik weet ook niet of ze het in bijv. Windows XP wel goed deden, zal anders toch eens gaan kijken voor S-ATA drives...

• Twister336
  • Niet online
Wat je ook kunt doen is via de harde schijf branden (geen rechtstreekse kopie dus) of een lagere brandsnelheid kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Twister336 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:37:
Wat je ook kunt doen is via de harde schijf branden (geen rechtstreekse kopie dus) of een lagere brandsnelheid kiezen.
Ik heb nou OnTheFly uitgezet, en nu duurt het 20minuten. Dit is wel sneller, maar natuurlijk geen oplossing voor m'n probleem. Een vriend van me heeft ook beide drives op 1 IDE-kanaal zitten en die kopieert gewoon in 7minuten een DVD. Ik zal vanmiddag eens een S-ATA brander proberen te lenen en dan probeer ik dat wel...

• Twister336
  • Niet online
Ik zou toch ook nog eens proberen om de brandsnelheid te verlagen.
Als je een 16x lezer hebt kun je beter aan 12x branden. Dat scheelt maar een minuut of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Twister336 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 12:04:
Ik zou toch ook nog eens proberen om de brandsnelheid te verlagen.
Als je een 16x lezer hebt kun je beter aan 12x branden. Dat scheelt maar een minuut of zo.
Lekker late reactie mja boeie :)
M'n brander begon 2weken geleden steeds vager te doen, DVD's mislukte..en toen brandde hij helemaal niet meer. Heb 'm teruggebracht en heb nu een nieuwe ^^ anyway thnx voor je hulp
Pagina: 1