DVI-D naar HDMI: slechte kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 12:35
Ik heb zojuist een 5 meter DVI-D naar HDMI kabel binnen. Deze gebruik ik tussen laptop en LCD televisie. Mijn Samsung TV ondersteunt 720p en heeft een VGA en HDMI ingang. Via de VGA kabel is het beeld scherp en goed, maar de kabel was te kort om mijn laptop op z'n plaats te kunnen laten staan (luiheid he). Vandaar de aanschaf van de DVI-D naar HDMI kabel.

Helaas is het contrast van het beeld nu alleen veel lager, is het beeld beduidend minder scherp en zit er ruis in het signaal in de vorm van rode pixeltjes. Zelfs met films is dit duidelijk te zien.

Het was een goedkope kabel, aangezien ik dacht dat je met digitale signalen niet zo snel ruis zou krijgen. 5 meter is nou ook weer niet zó lang. Blijkbaar heb ik het mis...

Ligt het echt aan de kabel of zie ik nog instellingen over het hoofd? Ik gebruik overigens een resolutie van 1280*720, terwijl mijn TV aangeeft 1360*768 aan te kunnen (wat ik dan weer niet kan kiezen in Windows (Vista)). Ik heb begrepen dat dit wel zou moeten kloppen?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:17
Er liep een mooi topic over het verschil in kwaliteit tussen dure en goedkopere HDMI-kabels. Kan het alleen niet vinden :'( .

edit: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?

[ Voor 25% gewijzigd door hello_moto op 01-06-2007 23:32 ]

Verwijderd

Hey Wek ;)

Niet alle Samsungs ondersteunen hun native res over HDMI, maar ze doen het wel allemaal over VGA. Dat het niet zo scherp is komt omdat je nu niet native draait. Je zou het met powerstrip kunnen proberen.

De rode pixels weet ik niet, maar klinkt als een brakke kabel.

edit: dit staat eigenlijk in het verkeerde hok, maar ik heb de rechten niet om hem te moven.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 00:06 ]

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 12:35
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 00:04:
Hey Wek ;)

Niet alle Samsungs ondersteunen hun native res over HDMI, maar ze doen het wel allemaal over VGA. Dat het niet zo scherp is komt omdat je nu niet native draait. Je zou het met powerstrip kunnen proberen.

De rode pixels weet ik niet, maar klinkt als een brakke kabel.

edit: dit staat eigenlijk in het verkeerde hok, maar ik heb de rechten niet om hem te moven.
Hey Koei, hier ook al actief ;). Hier staat ook de tv-out faq dus daarom concludeerde ik dat het hier moest ;).

Ik heb maar contact opgenomen met de webshop waar ik 'm vandaan heb, dit is toch wel vrij waardeloos. Die rode pixels moeten me iig recht geven op een nieuwe kabel dus ;).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 14:13
Move V&B -> C&V. Dit omdat het een TV betreft en dat pakt veelal wat anders uit dan een monitor (zoals jezelf al hebt ondervonden).

Voor het beste resultaat moet je een 1360*768 resolutie uitgeven (naast Powerstrip kan dit ook wel met sommige VGA drivers) en de tv op 1:1 pixelmapping instellen. Rode pixels lijkt inderdaad een signaal issue, iets wat je misschien met een betere kabel kunt verhelpen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.