Toon posts:

Advies, mijn system ... wat voor OS.. bedankt

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT`ers,

Een vraagje van iemand die wat minder ervan afweet. De vraag luid ik laat het volgende systeem bouwen:
P35-DQ6
E6600
8800GTX
4gb DDR2 pc2 8500 1066mhz Ram OF 2gb vant zelfde
2 x seagate barracude 320gb 16mb cached opstelling raid0

Nu zit ik dus te twijfellen tussen de 2 of 4 gb ram, en dan met windows xp, vista, xp64bit of vista 64bit?

Wat zijn jullie meningen/ervaringen hierover? Mijn eerste voorkeur gaat denk ik uit naar 4gb met vista 64bit.

Gaarna vraag ik uw advies :P

Verwijderd

Als je 4GB neemt dan "moet" je wel 64bit nemen aangezien deze de ram dan volledig ondersteund...

2 GB ram zou al meer dan voldoende moeten zijn voor de meeste computers, geen idee wat je met je computer doet en wat je er allemaal op draait. Ik dacht laatst berichten gelezen te hebben dat het RAM geheugen op het moment erg goedkoop is, dus het kopen en alvast inbouwen (is het ook meteen allemaal dezelfde RAM) kan denk ik geen kwaad als je het geld niet mist..

En aangezien je de 8800GTX neemt zou ik voor Vista gaan. Er komt vanzelf wel betere ondersteuning

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-03 13:41
RAM moet je natuurlijk zelf weten eigenlijk. Ligt aan je budget. Hardware die Vista certified is zal zover ik weet normaal werken in 64 bits. Drivers zijn nieuwe enzo.
Probleem met 64bits bij mij is ook nog een aantal software pakketjes die ik nodig had voor school (zoals Rational Rose).

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ermee wil doen is gamen. Idd dat wist ik al dat met 4gb ik 64bit moest nemen :P daarom had ik ook de keuze tussen 2 of 4gb, qua geld haald het me niet zoveel uit. Belangrijkste is dat ik gewoon rustig command and conquer 3 kan spelen.. als dat soepel werkt vind ik alle opties goed

( heel heel mss nog wat oudere spellen kunnen doen, bf2, rtcw etc... maar als dat niet zou kunnen is dat geen probleem.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:33:
Wat ik ermee wil doen is gamen. Idd dat wist ik al dat met 4gb ik 64bit moest nemen :P daarom had ik ook de keuze tussen 2 of 4gb, qua geld haald het me niet zoveel uit. Belangrijkste is dat ik gewoon rustig command and conquer 3 kan spelen.. als dat soepel werkt vind ik alle opties goed

( heel heel mss nog wat oudere spellen kunnen doen, bf2, rtcw etc... maar als dat niet zou kunnen is dat geen probleem.
8)7 :X :?

Ik wil de nieuwere spellen, command an conquer 3 bijvoorbeeld smooth spelen, dan heb je één: ZEKER geen 4 GB ram nodig, en twee? en oudere spellen hoeven het niet te doen? Beetje kromme redenering?

Waar haal je dat vandaan?

Verwijderd

Topicstarter
nou dat bedoelde k in de zin van.. cnc3 is nog niet zo heel lang uit. dat spel speel ik op het moment, dus ik wil dat die het doet, die andere spellen die ik noemde zijn al een hele tijd uit.
Die heb ik in me kast liggen, zou leuk zijn als ze het deden maar dat zou leuk meegenomen zijn.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:13
Als je t geld hebt, gewoon 4 Gbyte kopen, t kost tegenwoordig niks en goedkoper wordt t toch niet.

PSN: djmurcielago

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet om het één of ander, maar je wordt wel geacht zelf ook al het één en ander aan vooronderzoek te doen.
Met name het stukje motivatie waarom je voor X of Y kiest is dan van belang.

Gezien je overige topics denk ik dat je qua hardware inmiddels wel een keuze hebt kunnen maken, en daardoor is realistisch gezien een 32bits OS al een "afvaller".
Ook hiervoor heb je al een aantal redenen gelezen, ook staan die in onder andere de RAM FAQ en wij hebben met die reden er ook een link naar.

Wat we tot nu toe van je niet gezien hebben is je eigen input in deze zaken, boodschappenlijstjes doen we niet aan en ervaringen kan je genoeg lezen zonder dat je daar een nieuw topic voor hoeft te openen.

We blijven niet bezig tenslotte om je specs telkens door te nemen....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.