synchroniseren ftp

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-10 17:08
(jarig!)
in dreamweaver is blijkbaar een voorziening om een website lokaal te bewerken en dan via ftp automatisch te uploaden naar je webspace: natuurlijk werkt dit om de één of andere duistere reden niet bij mij :).

nu ben ik op zoek naar een gratis programma (de search op got leverde mij enkel second copy op, maar da's betalend) die de root map van een site (of meerdere) monitort en de bestanden uploadt wanneer deze worden gewijzigd; verwijderen op de server wanneer deze lokaal verwijderd worden is niet zo'n strenge eis.

voorlopig blader ik in windows verkenner naar het bestand, open ik de juiste map (ook windows verkenner) via ftp en sleep ik dat bestand daar naartoe: omslachtig.

de hosting is bij sohosted.

ervaringen, voorstellen?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:59
Kan je geen VPN verbinding opzetten? Dat werkt bij mij het prettigst.

• piet konijn
(jarig!)
geen idee, ik deed het tot nog toe steeds via ftp. de hosting is bij sohosted (dat heb ik er nog even bij geplakt), hoe zie ik of een vpn mogelijk is? ik heb er nog nergens een vermelding van gezien, alleszins.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 13:40

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• piet konijn
(jarig!)
niet in de eerste 5 pagina's, voor zover ik al heb geprobeerd.

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Als het een linux bak betreft en je toegang hebt via SFTP/SCP/SSH, kan je WINSCP gebruiken. Winscp heeft een optie om een lokaal/remote mappen te updaten indien deze veranderen.
Misschien is dat een optie?
[EDIT]
Te vinden onder:
Commands -> Synchronise (Control+S)

[ Voor 13% gewijzigd door serhat op 01-06-2007 21:13 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 13:40

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• piet konijn
(jarig!)
ik heb zo'n vermoeden dat die tool niet zal werken met ftp en dat je nog steeds ergens moet klikken opdat er gesynchroniseerd wordt. dat zijn dus dingen die niet kunnen voor mij.

• piet konijn
(jarig!)
ik heb een evaluatie versie van xstarter gedownload, dat doet behoorlijk waar ik naar op zoek was.
Pagina: 1