Slijtvastheid Logitech Toetsenborden (Desktop Set)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.670 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:02
Hallo,

Ik wil uit eigen ervaring eens even weten hoeveel mensen de zelfde problemen hebben met de Logitech Toetsenborden en eventueel Muizen van de laatste jaren...

Vorig jaar heb ik op door mijn goede ervaring met Logitech een vriend van mij aangeraden een Logitech Desktop set te kopen. Een aantal maanden later wou een andere vriend van me ook een nieuwe pc, en ook daar weer een Logitech Desktop set voor gekocht.

Eerste PC voor hun, dus ze hebben niet zoveel ervaring met het spul.

Voor het aanschaffen van hun nieuwe PC's heb ook ik mijn vorige "Logitech Desktop MX" vervangen aangezien ik weer eens wat anders wou na een aantal jaren gebruik.

Ik ben toen voor een Dinovo Laptop set gegaan. Die heb ik samen gebruikt met de MX700 muis van de vorige set. Maar na een aantal maanden gebruik begon de ellende.

De letters op de toetsen begonnen na een aantal maand volledig weg te slijten. (2/3 maand?) Ik dacht dat kan gebeuren, foutje in de fabriek ofzo? Netjes opgelost door de Helpdesk van Logitech door een nieuwe set op te sturen.

Kom ik ongeveer 2/3 maand later weer eens bij één van mijn vrienden achter de nieuwe PC. Want ze hadden last van Spyware :).
Ik kijk eens naar dat toetsenbord (ongeveer 5 maanden oud) en ook daar zijn de meest gebruikte toetsen (W,A,S,D,C SHIFT etc...) volledig weg gesleten. Ook dit is toen netjes opgelost door Logitech en omgeruild. Maar inmiddels al weer versleten.

Kom ik een week later bij die andere maat van me die een iets duurdere set had van Logitech (met een blauwe MX Laser muis). Precies het zelfde verhaal 8)7. Je kijkt naar het toetsenbord, en je denkt: Die staat er minstends 2 jaar! Ook dat geval is volledig gedekt en omgeruild. Maar inmiddels al weer versleten.

Een groot aantal maanden verder krijg ik genoeg van mijn platte Dinovo (Laptop) toetsenbordje. Vooral in spellen is het irritant, aangezien ik de toetsen nu erg hard in moet drukken voordat ze contact maken. Ook vorm van slijtage? Heb maar niet contact opgenomen met Logitech, want ze zien me aankomen...

Ik heb toen een Logitech Desktop S510 gekocht. Mooi strak toetsenbordje met media toetsen etc...
En je raadt het al: Ook dit toetsenbord, na hooguit 3 maanden volledig versleten. Met name de veel gebruikte toetsen en de volume/muziek knopjes. De toetsen waren gewoon helemaal totaal zwart geworden. Net of heeft er nooit een opdruk opgestaan. Ook weer netjes vervangen door Logitech, maar het begint me nu te irriteren...

De nieuwe set ontvangen, en ik kon zien dat de soort opdruk anders was. Deze opdruk kon je zien zitten als een laagje als je het toetsenbord in het licht bekeek. Waarschijnlijk hebben ze er iets aan gedaan, en hebben ze de verf/opdruk degelijker gemaakt.
Maar helaas, ook dit toetsenbord was na een aantal maanden gebruik ook weer aan het slijten. De functie toetsen (F1, F2 etc) die ik bijna nooit gebruik waren bijna niet meer te zien. Volume toetsen etc... Deze keer niet opgestuurd, want ik had inmiddels ook alweer genoeg van dit toetsenbord en met name de muis

De laatste en huidige set die ik gekocht heb ik de "Logitech Desktop LX710". Lekker nieuw, met Vista toets... Werkt perfect, typt lekker.
Alleen sinds deze set begin ik mijn trouwe geloof in Logitech te verliezen ;(

Ook deze set begint nu na hooguit 2/3 maanden ook al slijtage te tonen op de toetsen. Deze keer slijt het niet weg, maar brokkelen de letters eraf. Ik zie steeds witte stukjes liggen...
En ook de "Mute" knop weigert dienst. Als ik op Mute druk, is het geluid even uit en gaat daarna gelijk weer aan. Zowel in Windows als in Linux.

Zoals je begrijpt heb ik bijna geen vertrouwen meer in die toetsenborden van Logitech. Het is mijn geluk dat hun service zo goed is, want anders was ik al lang naar een ander merk overgestapt.
En de 2e reden dat ik steeds voor Logitech kies is dat hun producten er elke keer weer zo gelikt uitzien :9~.

Het nut van dit topic is dat ik graag wil weten of er meer mensen zijn met deze ervaringen. Zodat we dit eens bij Logitech neer kunnen leggen en als die niets laten horen eens bij consumenten programma's zoals Kassa kunnen proberen.

Want je kunt mij veel vertellen wat ik verkeerd en goed doe... De cheap ass no-name toetsenbordjes (7,50 Gulden) die ik in het begin van mijn computer tijd altijd gebruikte kon ik makkelijk 2/3 JAAR gebruiken in plaats van 2/3 MAAND.

En om even een paar onduidelijkheden gelijk duidelijk te maken:
  1. Ik maak mijn toetsenborden niet schoon met bijtende middelen/schuursponsjes
  2. De hierboven genoemde toetsenborden staan niet in de volle zon de bakken
  3. De gebruikers hierboven hebben geen scherpe 'centimeters lange' nagels
  4. En nee dit verhaal is niet verzonnen door een MS fanboy die een Logitech Flamewar wil openen
Ik hoor graag ervaringen van mijn mede-tweakers.

offtopic:
Zow! Best een lang verhaal geworden... Hoop dat het nog een beetje overzichtelijk en duidelijk is. :)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-12 04:05

Appie

F1RST Racing

Ik herken dit helemaal niet. Werk al jaren met logitech spul en zelfs mijn mx500 muis van 4 jaar oud vertoont geen slijtage sporen (behalve de onderkant waar een voetje weggesleten is).

Mijn S510 set werkt al maanden perfect en vertoont ook geen sporen van slijtage...

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Nooit problemen met Logitech gehad. Heb mijn huidige draadloze tobo nu zo'n 4 a 5 jaar, niks weggesleten. Toetsenbord van mijn ouders draait ook iets van 4 jaar mee zonder slijtage. Alleen het Logitech logo op mijn MX510 (muis) is aan het slijten, maar dat kan ik me voorstellen, aangezien mijn hand er heel veel op ligt. Ook slijten de knopjes bij het scrollwiel (scrollknoppen en applicatieswitcher), terwijl ik die nooit gebruik, vinger schuift er af en toe overheen als ik ruw scroll. Muis heb ik nu goed 3 jaar.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb een setje van 4 en een van 3 jaar oud. Helemaal niets mis mee. Nooit een probleem gehad en dat terwijl ik elke week een behoorlijke hoeveelheid stof tussen de toetsen heb zitten en het ding heel erg vaak gebruik.

ARME AOW’er

Verwijderd

Heb een logitech toetsenbordje met een G5.
Toetsenbord gaat al 4-5 jaar mee, en G5 nog geen half jaartje.
Toetsenbord ziet er nog prima uit ! :)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik herken dit probleem wel, op mijn oude werk verkochten we ook Logitech, en deze 'klachten' kwamen wel zeker naar voren.

(verkopen liepen in de 1000 per maand dus als er dan een aantal herhalende klachten zijn merk je dat wel op)

Vooral het 'slijtage' probleem was iets waar ik bijna dagelijks bericht van kreeg Logitech deed opzich niet moeilijk over het vervangen van de toetsen/toetsenborden/muizen maar we kregen er wel steeds meer terug die 'ongerepareerd' waren dus nogsteeds vage of letterloze toetsen.

Zelf heb ik ook heel wat van deze toetsenborden versleten, problemen zoals een 'half werkende spatiebalk' waren heel normaal, letters die verdwenen/afbrokkelde, dubbele toetsaanslagen?

Ik maak nu gebruik van een Dell toetsenbord en ben daar zeer tevreden over, deze vertoond na 2,5jaar nogsteeds geen problemen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• doberman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik moet zeggen dat ik met mijn toetsenbord eigenlijk deze problemen nog niet tegengekomen ben, mijn draadloze toetsenbord is al ruim 4 jaar oud (ziet er uit als de Elite™ Keyboard, maar dan draadloos)
Mijn toetsenbord was deel van een draadloze set waarbij ook een ergonomisch gevormde infrarood muis zat, deze heb ik afgelopen jaar vervangen door een MX1000 Laser Cordless Mouse en dat had ik beter niet kunnen doen.

[Offtopic] De reden dat ik ontevreden ver deze muis ben ligt vooral aan de corrosie op de contactpuntjes van het oplaad systeem. Hierdoor maakt de muis slecht contact wanneer je hem op de oplader zet. Daarnaast heb ik met dezemuis nog wel eens last van draadloze connectie problemen wat ik bij mijn voorgaande ook draadloze muizen nooit gehad heb. (Ik muis al draadloos sinds het eerste draadloze model van Logitech :) wat in nl op de markt kwam uiteraard)

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12 07:13
Hmm het slijten ken ik ongeveer wel ja, met de MX1000 alleen dan pas op dit moment, langzamerhand wordt het steeds minder goed leesbaar.
Aangezien dat ik deze muis al 3 jaar heb.. is het niet heel erg..

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:25
Heb nu (schat ik zo) een jaar of 2 een Logitech Internet Navigator Deluxe (zwart) en deze ziet er nog perfect uit. Ook mijn MX500 van zelfde leeftijd werkt nog goed. (alhoewel moet ik hierbij zeggen dat ik wel het knopje onder de linkse muisknop vervangen heb, maakte slecht contact)

Maar mijn tobo is in prima staat. Wel krijg ik inderdaad het idee dat (ook bij andere merken en producten) de kwaliteit niet meer voorop staat. Ik heb toendertijd 40 euro voor mijn toetsenbord betaald, als je ziet wat een compleet media tobo nu kost dan moet je je afvragen waar ze het op bezuinigen he ;)

Verwijderd

een vriend van me heeft daar ook last van op zijn DiNovo. Dat vind ik eigenlijk wel heel erg, dat is zowat het duurste toetsenbord + muis die op de markt zijn en hij heeft ondertussen zijn 4de setje al (3 keer gewisseld in garantie).

De service na verkoop is duidelijk heel goed, maar ik vind de kwaliteit van die producten toch maar erg laag als je dat ziet, ik heb een MS setje staan dat ongeveer de helft gekost heeft (+-100€) en daarvan blijft zelfs het "leer" aan mijn polsen ongeschonden, zelfs na 4 jaar toch wel serieus intensief gebruik. Voor mij komt er daarvoor nooit Logitech gerief in huis.

edit; wat ik wel bij elk toetsenbord heb is dat de spatiebalk de bolletjes die erop staan wegslijten. Mijn MS setje heeft het (dat kan ik begrijpen, gebruik het ook veel), maar zelfs mijn fujitsu laptop heeft het al zitten, terwijl ik maximaal een 30 A4'tjes getikt heb met dat toestel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 20:04 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12 16:58
Hmm... Mijn Ultra-X toetsenborden op werk en thuis slijten wel enorm...
Boeit me verder niet zo, maar ja dus, ook ervaring mee.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 11:37
Ik weet niet hoe het bij andere merken is, ik koop en verkoop bijna alleen Logitech. Zo nu en dan heb ik wel wat uitval gehad (draadloos toetsenbord dat het niet doet bijv.).

De afgelopen jaren verkoop ik bijna alleen Logitech muizen/toetsenborden, ik krijg eigenlijk nooit iets terug. Misschien klagen mijn klanten niet veel of gebruiken ze de PC niet zo intensief als jij.

Van mijn Marble Mouse heb ik de microswitch twee keer vervangen (na 6, resp. 8 jaar intensief gebruik).

Mijn Internet Pro keyboard van zo'n 2,5 jaar oud heeft nu een onleesbare N toets, maar dat vind ik niet erg.

Kortom.... zo erg als jij het meegemaakt hebt, is wel uitzonderlijk. Wie weet heb je wel erg agressief zweet (nofi). Het komt voor.

Denk je dat Microsoft toetsenborden etc. slijtvaster zijn?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

pinockio schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 20:07:
Kortom.... zo erg als jij het meegemaakt hebt, is wel uitzonderlijk. Wie weet heb je wel erg agressief zweet (nofi). Het komt voor.

Denk je dat Microsoft toetsenborden etc. slijtvaster zijn?
Je zegt zelf dat je N-toets afgesleten is. Voor mij staat dat gelijk aan een versleten toetsenbord, dus garantie of vuilbak, 1 van de 2. Misschien vermoeden jouw klanten niet direct dat zoiets garantie is, maar dat het eerder normale slijtage is en komen ze daarvoor niet terug.

Of ze slijtvaster zijn kan ik niet zeggen (heb zelf nl geen microsoft gehad), maar ik heb hier 2 toetsenborden staan die ongelooflijk veel gebruikt zijn (het mijne vooral, ik ben nogal en chatslet om het zo te zeggen), en daarvan is geen enkel karakter iets minder duidelijk geworden. Als ik lees dat er hier verschillende mensen zijn met Logitech toetsenborden die afslijten, en ikzelf heb andere ervaringen (tenzij er hier mensen zijn die ook afslijtende microsofts hebben), dan ga ik er gewoon van uit dat een MS minder snel slijt.

Qua zweet moet ik zeggen dat ik behoorlijk zweet als het warm weer is, dus daar is mijn toetsenbord ook aan onderworpen (ik was het daarom ook 1x per maand af, gewoon batterijtjes eruit en met water erop)

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:54
UltraSub schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 20:04:
Bij mij juist niet. Die troep zoals trust e.d. wel. Ik heb al ruim 1.5 jaar een UltraX setje staan, maar er is nog niets van slijtage oid te zien. Spul kan je nog als nieuw verkopen. Hiervoor altijd logitech gekocht, simpelweg omdat het vaak kwaliteit is, en ook hier niks mis mee. Gewoon netjes. Ook 2 speakerssets gehad en beide nog nooit klachten mee gehad.
Ben er zeer positief over iig :)

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:56

Cheezus

Luiaard

Ik heb een logitech 'internet keyboard' en eentje die wat platter is, beide van een paar jaar oud (en goedkope modellen) en ze zien er na een aantal jaren vrij intensief gebruik nog prima uit.
Verder heb ik een mx500 en een mx510 die beide slijtage vertonen bij de rubberachtige zijkanten (zelfde heb ik ook bij m'n microsoft IE R3 muis).

M'n (duurdere) en jongere microsoft keyboard vertoond al wel slijtage bij wasd (FPS gamer :P)..

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:49
Heb hier een Logitech Corded Keyboard (zo staat het op de onderkant verdere nummers zie ik nie behalve een serienummer).

Er zitten multiemedia toetsen op (gebruik ik nooit). Typt best goed. De letters A en de S waren na 1 maand of 5 geheel versleten maar de rest lijkt geen slijtage te hebben...

Weet wel dat het te maken heeft met zweet op je vingers enzo dat bijt in de inkt op de toetsen... Hoe meer je zweet hoe sneller je letters weg zijn.. Kortom niet hard werken :*)

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
ik heb zelf altijd logitech gehad en raad het mensen ook altijd aan.
bij iedereen voor wie ik een computer samen gesteld heb heb ik een logitech desktop set uitgekozen.

ik blijf bij logitech omdat ze degelijk zijn. mijn g15 heeft geen last van afbladerende toetsen (al is dit wel een bekend probleem) en ik heb echt nog nooit problemen met het merk gehad.

het is jammer dat je het zo slecht treft met je toetsenborden, want zoals je hoort kan het ook heel anders.

• Saeverix
Ik zat inderdaad ook aan zweet en dergelijk te denken, maar je zult denken dat een toetsenbord daar op berekend is... En het kan bijna niet aan mijn handen/zweet liggen. Tenzij de 2 vrienden van me het zelfde zweet hebben :9

En als ik echt van dat aggresieve zweet zou hebben zou dat goedkope bordje ook moeten verslijten... Terwijl ik er toen nooit last van had.

Ik merk het dus bij de toetsenborden van de laatste jaren... Daarvoor ook nooit problemen gehad.

En dat een toetsenbord na 1/2 jaar begint te slijten vind ik normaal. Ding word elke dag gebruikt, dus dat gaat slijten... Maar binnen een half jaar complete toetsen niet meer leesbaar vind ik wel erg.

Maar wat kan het dan zijn? Uitslag is tot nu toe beetje 50/50.

En ik weet inderdaad niet of ik het bij Microsoft toetsenborden ook heb. Maar gezien de prijzen van een mooi degelijk media toetsenbord tegenwoordig is het ook niet zo dat ik het maar even ga proberen.

Eén ding is zeker, ik heb geen zin om elke 2/3 maanden mijn toetsenborden om te ruilen voor nieuwe. Steeds je stekkers afknippen en opsturen en een aantal dagen zonder werkend toetsenbord zitten. En steeds weer het zelfde probleem ervaren...

Zijn er ook toetsenborden met Teflon laagjes op de toetsen? Als dat niet zo is, een gat in de markt :p

[ Voor 12% gewijzigd door Saeverix op 01-06-2007 21:02 ]

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12 16:38
Hmm raar, ik heb geen problemen gehad met mijn toetsenborden en muizen door de jaren heen. Geen één is 'versleten' , hooguit het logo bij de muis. Heb uhm.. 4/5 toetsenborden gebruikt en een stuk of 8 muizen waarvan geen één slijtingsverschijnselen hebben. Wel zijn er diverse dingen kapotgegaan, maar die werden meteen vervangen door andere producten door Logitech. Tot nu toe ben ik over het algemeen zeer tevreden over de producten!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:48

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb nog nooit toetsenborden of muizen gehad die uberhaupt versleten uitzagen. Gebruikt, ja. Bijvoorbeeld zoals iemand hierboven opmerkte dat de spatiebalk een gladder plekje krijgt, maar dat was het dan ook wel zo ongeveer. Mijn MX510 ziet er na 3 jaar intensief gebruiken nog als nieuw uit. Waar mijn duim zit zit een iets gladder plekje, maar meer is er ook niet op te zien. Alle opschriften zoals het logo en op de knopjes zitten er ook nog gewoon op.
Ik heb nog nooit de letters van toetsenborden af gekregen door ze te gebruiken, en in de loop der jaren zijn er toch wel wat lappen tekst uit gekomen hoor.

Voor mij is dit dan helemaal niet herkenbaar. Ik zweer juist bij Logitech, vanwege de degelijkheid.

offtopic:
Nou ja, lichtelijk offtopic: Ik ben het niet eens met de trend om alles draadloos te gaan doen. Als je de stekker van een toetsenbord of muis insteekt, kun je er van uit gaan dat het perfect werkt. Met oplaadbare batterijen, laadstations, draadloze verbindingen en noem maar op heeft dat toch niet direct mijn vertrouwen. En ik kan ook niet zeggen dat ik ooit last heb gehad van de draad aan een muis.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Totaal geen problemen met m'n Logitech set. Heb hier een Media Keyboard Lite en Click! Optical Mouse. Het enige wat een beetje versleten is, is het Logitech logo op m'n muis. Maarja wat wil je met die zweet handen :9~

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb zowel thuis als op mijn werk een Logitec toetsenbordje en muis die veelvuldig worden gebruikt, maar er is me nog nooit wat opgevallen aan de toetsen.

Wel vind ik het toetsenbord dat ik thuis gebruik (nog zo'n UltraX plat geval, volgens mij verkopen ze die niet meer) een beetje gammel aanvoelen en klinkt het allemaal wat minder gezond als ik wat harder op de toetsen tik maar tot nu toe blijft het heel. Verder zou ik me er niet zo aan storen bij een toetsenbordje als de letters vervagen (bij een laptop wel, maar dat is ook omdat het wat moeilijker te vervangen is en ik dan zou verwachten dat het langer meegaat).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-12 22:06

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb (ik denk ruim een jaar nu) een UltraX Media toetsenbord welke nog bijna net zo fijn typt als een nieuwe. (Heb laatst een nieuwe ergens gebruikt en hoewel deze iets zachter typte, was er verder niet veel verschil.)
Ook is er totaal geen slijtage aan de letters te zien, m'n vorige non-Media versie had wel slijtage bij de N -toets, daar was een deel van verdwenen. Maar verder typte die steeds stroever.)

Daarnaast heb ik ook ongeveer even lang een MX1000 muis die nog steeds perfect werkt. Het scrollwieltje maakt wat meer geluid, maar niet zoveel als die oude MS Intellimuizen. :P En het opladen gaat wat moeilijker doordat de contactpuntjes wat vies zijn, maar dat moet ik gewoon es schoonmaken. (Lui O-))

Echt geen slechte ervaring hier dus. Een vriend van mij heeft over z'n Cordless Internet Pro desktop (was 3 jaar geleden heel hip :P) een ongeloofelijke diversiteit aan zooi gegooid (bier, kaarsvet, you don't wanna know...) en die doet het ook nog steeds. Ksta er eigenlijk meer van versteld. :P

[ Voor 10% gewijzigd door --MeAngry-- op 01-06-2007 21:56 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Ik doe al jaren niet meer aan logitech spul. Na wat slechte ervaringen met hun muizen en een trackball (vooral de drivers die ik wel nodig had maar die volkomen waardeloos waren) ben ik er vanaf gestapt. In mijn vriendenkring zijn inmiddels meer mensen die wat voorzichtiger zijn geworden met logitech spul...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook al jaren verschillende toetsenborden en muizen van Logitech, maar duidelijke slijtage is me nog niet opgevallen. Alleen het logootje op mn MX1000-muis was er al na een week ofzo afgesleten, maar dat boeit niet echt.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 02-06-2007 10:50 ]

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-12 13:53

Goverman

not loaded

Ook hier geen last van slijtage... Ik heb de zwarte Cordless Destop Pro (ergonomisch toetsenbord met de Cordless Mouseman Optical). Ik heb de set nu een jaar of drie, nadat ik mijn vorige cordless toetsenbord zelf de vernieling in had geholpen met schoonmaken :X Muisje met ontvanger los verkocht en even gewacht op een aanbieding van een of andere PC-onderdelen toko.

Enige vorm van slijtage is het plaatje onderaan de muis, hierdoor kon ik bijna niet meer lezen wat de naam van mijn muisje was... :+ Verder geen slijtage.

En over de MS-fans en Logitech-fans in deze: volgens mij zijn de producten van beide fabrikanten goed en betrouwbaar waar het toetsenborden en muizen aangaat. Dat zie je in de prijs ook wel terug (stevig aan de prijs, maar beiden zijn ongeveer even duur)

[ Voor 17% gewijzigd door Goverman op 02-06-2007 11:05 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb van beide kampen veel ervaringen( zowel Microsoft muizen en toetsenborden als Logitech toetsenborden en muizen gehad)

Nou kan ik over beide toetsenborden mijn voors en tegens vertellen en laat mij dat nou eens gaan doen.

Nou begin ik maar met het beschrijven van Logitech. Hoe goed de kwaliteit is en hoe stevig de toetsenborden ook zijn, de software gooit ontzettend veel roet in het eten. Wat is dat onder windows een ontzettend zwaar en ranzig stukje software :r. Ik heb dit niet alleen met de software voor toetsenborden, de webcam software doet ook een grote gooi naar de titel ranzige en wazige software. Gelukkig werk ik onder linux en daarbij kan ik over de software over lof spreken, dit omdat hij niet gebruikt maar van spul van Logitech.

Nu over de kwaliteit van de toetsenborden. Daar kan ik kort over zijn. Des te duurder des te langer houdbaar, maar wel met hakken en stoten. De MX700 desktop set van mijn vader van nu zeker 3 jaar oud begint nu pas kuren te vertonen( bekende slecht contact maken en de muis die ook begint af te bladeren) Voor de rest vooral het toetsenbord is fantastisch. Echt een topset. Maar aan de andere kant mijn eigen EX100. Dit was echt een slecht toetsenbord EN muis. Na namelijk anderhalf jaar niet eens intensief gebruik was hij echt gewoon kapot en af. Ik MOEST een nieuw desktop setje aanschaffen. Dit tot grote verbazing van zowel mijn vader als mij. }:O

Nou heb ik dus mijn eigen EX100 setje eruit gegooid en heb ik een Microsoft wireless multimedia Desktop kado gedaan. Op het oog een prachtig setje en de muizen van microsoft in het budget segment liggen lekker in de hand. Maar toch nog een aantal haken en ogen. Vooral onder windows werken alle sneltoetsen niet goed( er zitten nogal wat op) Dit is gewoon jammer. Ik gebruik windows XP en de de helft van de toetsen stotterd en hakkelt als ik ze indruk. Dit gebeurd dus niet onder Linux. Wat dus betekent dat de support voor het toetsenbord onder linux is dan onder windows. Terwijl het wel gewoon een Microsoft toetsenbord is. :+ :D

Maar nu na ongeveer 9 maanden gebruik begint het toetsenbord EN muis te slijten. De plakkertjes laten welliswaar niet los, maar wel beginnen de toetsen en vooral muis zeer glad te worden. Dit vind ik niet kunnen. Ook al gebruik ik het setje dag in dag uit. Ik ga denk ik van de zomer hard werken en kan dan mijzelf een kwalitatief hoog setje aanschaffen met vooral een Microsoft natural toetsenbord en een Trackball. Hopenlijk werkt dat wat beter dan wat ik nu heb. >:)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Touchdomex schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 11:05:
Vooral onder windows werken alle sneltoetsen niet goed( er zitten nogal wat op) Dit is gewoon jammer. Ik gebruik windows XP en de de helft van de toetsen stotterd en hakkelt als ik ze indruk. Dit gebeurd dus niet onder Linux. Wat dus betekent dat de support voor het toetsenbord onder linux is dan onder windows. Terwijl het wel gewoon een Microsoft toetsenbord is. :+ :D
Heeft te maken met de telkens recenter geupdate versie van linux tov XP, XP is nu eenmaal al oud, dus de recentste producten worden niet standaard ondersteund. Als je gewoon de drivers installeert (en die nemen maar 600kB ram in beslag, dus amper iets) dan werken die knoppen wel allemaal goed (bij mij toch).

ik heb nu zelf een Wireless Optical Desktop Elite (en die heb ik ondertussen iets van een 4 jaar, intensief gebruikt), en ik moet zeggen dat enkel de J wat gladder aanvoelt en de spatiebalk, voor de rest ziet het er (op een paar schendingen na) nog zo goed als nieuw uit. Ik ben zelf van plan om over te stappen op de Optical Desktop met Fingerprint, maar ik ben bang dat de muis me minder zal bevallen dan die die ik nu heb (ziet er minder ergonomisch uit), dus misschien neem ik naast die set dan ook maar direct een Wireless IntelliMouse Explorer® for Bluetooth®, dan kan ik er direct mijn gsm mee aansluiten ook.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 11:17 ]

• Touchdomex
  • Laatst online: 13:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 11:13:
[...]

Heeft te maken met de telkens recenter geupdate versie van linux tov XP, XP is nu eenmaal al oud, dus de recentste producten worden niet standaard ondersteund. Als je gewoon de drivers installeert (en die nemen maar 600kB ram in beslag, dus amper iets) dan werken die knoppen wel allemaal goed (bij mij toch).
Dan was ik 1 ding vergeten te melden. Ik maak al gebruik van de meest recente software. Ik ben zelf altijd van het nieuwste van het nieuwste op software gebied. Soms zelfs beta's draaien omdat het nieuwer is terwijl hij niet beter is :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-12 21:27
Ben wel tevreden, heb 4 jaar gedaan met een draadloze desktop set, daarna begon hij wat te haperen en de muis was dood..
Maargoed, ik had nog zo'n zelfde setje liggen dus daar werk ik tot nu toe nog mee ;)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb hier al jaren een Logitech Internet Navigator deluxe en een MX500, maar bij het toetsenbord is er geen sprake van slijtage op de toetsen. Alleen aan de spatiebalk kan ik zien dat ik altijd met rechts 'spatie', daar zit een gladde plek, en onder de sneltoetsen 'iTouch' en 'home' staat niets meer, daar zitten GoT en T.net onder :+ (en 'search' begint ook al te slijten, daar zit Google onder)

De muis werkt ook prima, de enige slijtage zijn de kleine knopjes bovenop (wat waren dat? die zijn nu blank, heb ze functie 'sluiten' 'F5' en 'maximaliseren' gegeven. En de muis is niet bestand tegen een hete soldeerbout :P

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-12 20:56

Sebazzz

3dp

Slijten? Nou nee :)
Mijn huidige toetsenbord, dat is de logitech UltraX Media keyboard, staat hier al 6 maanden en vertoont geen enkele vorm van slijtage :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
een jaar of 3 een logitech internet huppeldepup toetsenbord gehad, geen enkele vorm van slijtage te bekennen :). de MX500 muis gebruik ik nu nog steeds na een jaar of 4 doet het ook nog steeds elke dag perfect, echt nog nooit gezeur mee gehad. nu heb ik bijna een jaar een media elite ofzoiets toetsenbordje en die vertoont ook nog geen slijtage :) in mijn ogen is het dus kwalitatief ontzettend goed spul, denk dat jij (TS) gewoon pech hebt.

• Robbbert
  • Laatst online: 22-12 21:56
Ik heb ook een Ultra-X keyboard, maar na meer dan een half jaar intensief gebruik geen last van slijtage van de letters, hoogstens een paar toetsen die iets gladder zijn. Daarnaast heb ik een MX400 lasermuis die na een half jaar er nog als nieuw uitziet.

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:30
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het alleen ondervind met mijn G15 toetsenbord. Maar tevens vond ik de headsets van logitech voor toen €50 ook belabberd. Maar om bij de toetsenborden te blijven, herken ik dit wel. Nu is het bij de G15 een bekend probleem, maar ik blijf het wel erg jammer vinden.

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik gebruik al 3 jaar een "Logitech Elite" keyboard, bedraad en een "Logitech MX300" muis, eveneens bedraad. Over het toetsenbord is een keer een bak koffie gegaan en heb er een smeulende peuk op laten vallen. Hij werkt zelfs nog perfect, evenals de muis waarvan alleen 1 voetje is afgesleten.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Heb hier al een aantal jaren een Logitech Internet Navigator keyboard, maar nog geen enkel probleem met slijtage van de letters.

Verwijderd

ik heb hier een een mooi cordless mouse & keyboard setje ongeveer 3 maanden oud word ongeveer 3 keer per week gebruikt. over slijtage: iedere keer als ik de linkermuisknop indruk maakt ie het geluid van een piepende deur (om het maar even te vergelijken ;) ) het toetsenbord begint ook hetzelfde te krijgen. dus bij mij slijt het redelijk snel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 18:02 ]

• Blaatkiller
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-12 02:27
Ik heb hierzo een toetsenbord (Microsoft internet dingus) en muis (Logitech mx310) die ik inmiddels al ruim 2 jaar gebruik. Nog niets ervan is versleten , behalve het logitech logo achter op de muis. Dit alles met een dagelijks 6 uur gebruik ervan. Ik weet niet waarom sommige mensen hun toetsenbord zo snel moeten vervangen, het idee denk is dat ik mijn toetsenbord ook gebruik als toetsenbord en niet als RAMplank zoals ik sommige mensen hun spullen zien gebruiken. Mijn muis heeft alleen af n toe een stofbeurdje nodig maar welk onderdeel van je pc nou niet?

• Saeverix
Nou dit zijn niet resultaten waar ik iets uit op kan maken...

Ik ben een persoon die altijd erg voorzichtig en netjes omgaat met nieuw spul. Ik wil al mijn dingen (muis, toetsenbord, telefoon, ipod) altijd zo lang mogelijk krasvrij houden. Vind het zonde als ik een mooi nieuw ding heb dat er gelijk dikke krassen enzo opzitten.

Terwijl ik ook heel veel mensen ken die er schijt aan hebben. Nieuwe telefoon, gelijk in de jas met sleutels en geld etc erbij... Zonde vind ik zelf, maar sommige mensen kan het niets schelen.

Ik denk dat er dan maar één ding overblijft... Ik heb gewoon bij alle toetsenborden die ik gekocht heb dikke vette pech gehad.

Of ik heb net als die 2 maten van mij heel aggresief zweet waardoor de letters wegslijten... Maar dat lijkt me sterk :p

Er zit dan denk ik niets anders op dan gewoon een cheap ass toetsenbord en muis te kopen voor 5 euro net als Vroegah _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Saeverix op 02-06-2007 19:09 ]

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-12 11:33
UltraSub schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 20:04:
Ik heb hier bij mij thuis al ontzettend lang 2 Ultra-X toetsenborden liggen en die zien er nog steeds als nieuw uit (op wat stof na dan...)

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Tja, Ik zweer ook bij die Ultrax bordjes. Kheb hem nu denk ik een dik jaar en alleen de A en shift toets zijn onleesbaar maar das logisch na 900+ uren BF 2 :P. Ik vind het alleen zo vaag dat me : WSDZ toetsen nog helemaal leesbaar zijn en wijnig slijtage vertonen. Nu liggen me vingers daar iets anders op maar die zullen toch ook wel wat mee krijgen ? :?
Ultrax niet meer leverbaar werd er gezegd ? Nou gelukkig wel bij Azerty voor 15 euro's maar dan wel in het zwart.

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:29
Ik heb zelf een MX3000 wireless set. Totaal geen problemen mee. echter, kenissen hebben ook een logitech toetsenbord, met van die shiny toetsen en daar zijn de meeste letters al wel van weg.

Vette shit!

Verwijderd

Qua Logitechmuizen heb ik niks te klagen, de toetsenborden daarentegen zijn een stukje minder.

Mijn muis heb ik nu al een goede zes(!) jaar (is een bedrade optische Logitech Premium). Het enige wat ik ooit heb gedaan is de witte (danig vergeelde) bovenkant+knoppen vervangen voor die van een zwarte (defecte) Logitech Optical Wheelmouse. Die twee muizen hebben namelijk exact hetzelfde "chassis".
De onderkant van mijn muis is na al die tijd gigantisch versleten. Dat vind ik echt fantastisch, want hij glijdt nu supersoepeltjes over ieder oppervlak. Topmuisje, en wil 'm echt niet meer kwijt. Al vrees ik dat de kans vrij groot is dat hij er binnen niet al te lange tijd mee stopt, gezien hij al zo oud en veelgebruikt is.
De muizen van Logitech vind ik dus echt topspul, en mocht mijn huidige ooit komen te overlijden, dan komt er direct weer een Logitech voor terug.

Op de toetsenborden ben ik inmiddels wel uitgekeken. Ik heb nog maar één keer last gehad van vervagende letters, maar bij mij zijn die Logitechtoetsenborden na zo'n 1,5 jaar gewoon mechanisch versleten. Ze typen dan zwaar beroerd.
Mijn huidige is ook (na 1,5 jaar) alweer flink aan vervanging toe, want als ik nu lang typ krijg ik pijn in m'n vingers vanwege de toetsen die nu zo stug reageren.
Ik heb hem al eens volledig schoongemaakt, maar dat heeft niets geholpen, dus 't is echt het mechaniek van de toetsen wat volledig versleten is.
De toetsenborden van Logitech zijn dus inderdaad niet van zulke sterke kwaliteit.
Mijn huidige toetsenbord is overigens de Logitech Easy Internetkeyboard.

P.S. Wat ook zo raar is is dat mijn (witte) toetsenbord op de meest vreemde plekken sterk begint te vergelen. Dat mijn muis geel werd kan ik me voorstellen, maar dat bij mijn toetsenbord de "M" toets knalgeel is, en de "N" toets nog spierwit, dat snap ik niet. 't Is in elk geval geen zonlicht, en zweet is ook uitgesloten. Anders zouden alle toetsen wel wit moeten zijn. 't Is net of ze voor bepaalde toetsen wat inferieure kwaliteit hebben gebruikt.
En voor er iemand over begint: Ik typ met tien vingers, dus ik beuk niet op mijn toetsenbord. ;)

• Boral27
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-12 22:41
Ken het van op mijn werk. Bij alle vrouwen die handcremes gebruiken: letters weg. Zelf nergens last van

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
logitech toetsenborden (de internet navigators).
plus een g5.
G5 heb ik anderhalf jaar oid.
en de toetsenborden ongv. 4 jaar.
Nog geen last van slijtage. En dit dit is een van de goedkoopste toetsenborden van logitech :|

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-12 09:27
Ik heb hier een divnovo (vorige versie, dus zonder bloetoet) Heb het al 2 jaar, toetsen zien er nog uit als nieuw, ene iets lichter dan de ander maar alle letters enzo staan er nog keurig op. En ik moet zeggen hij wordt lekker intensief gebruikt :9

• stoicz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-12 23:04
Wat ben je met slijtvastheid als de producent beslist het product niet meer te ondersteunen :X

Ik wacht nu al sinds november vorig jaar op itouch vista drivers voor mijn Logitech tobo, een schande.
Pagina: 1