Toon posts:

Poorten forwarden switch kopen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router/modem ( kan 1 netwerkkabel in ) en daarna een router, zoals gewoonlijk is dat een probleem met portforwarden... Ik krijg me modem/router niet gespooft want dan valt de hele boel uit en moet ik opnieuw instellen en het lukt ook niet om me router (met draadloze verbinding) als switch in te stellen omdat het dan ook wegvalt. Ik zat dus te denken ( de poort forwarding moet maar voor 1 pc gebeuren die met draad is verbonden aan router ) om een switch te halen en dan de opstelling modem/router --> switch --> router te doen. En in de switch zittende de computer daar de poorten voor moeten geforward en de router zodat ik de router gewoon nog kan gebruiken voor het draadloze netwerk/internet. Nu hoef ik dan alleen in me modem/router porten te forwarden voor me computer daar poorten moeten worden geforward... ???

Werkt dit ? scheelt weer geld om nou een volledig nieuwe modem/router te halen....

Bedankt...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 19:24

Reptile209

- gers -

Dat zou zonder problemen moeten werken.
(In tegenstelling tot je schrijftaal, want daar is bijna geen touw aan vast te knopen. Complete (korte) zinnen zouden al een boel helpen)
De switch verdeelt alleen de pakketjes binnen je LAN, maar is van beide kanten volledig transparant voor dataverkeer. Je hoeft dus niet apart instellingen op je switch te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Reptile209 op 01-06-2007 19:16 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
jah sorry :)
Ik heb al met veel moeite met zo min mogelijk schrijf fouten getypt :) ik ben zo dylectisch als het mar kan :P

Bedank voor je repley :D

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Sorry, maar beetje onduidelijke beschrijving.
Je hebt een modem/router van je provider. Die staat in de routed mode (dus je kan zo een switch achterhangen en meerdere pc's op aansluiten).
Maar je hangt er dan NOG een router achter (die sluit je aan op de WAN port?).

Lees ik nou goed?

Als dat zo is, gaat het in de meeste gevallen fout met dubbele NAT/portforwarding.

Gewoon de modem/router in de bridged mode zetten en de router erachter hangen (dan gaat die vanaf de router verder met NAT en kan je ook bij de router gewoon je porten forwarden).

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-03 23:20
En als de modem/router van de provider geen bridged mode functie heeft, kun je ook gewoon poorten forwarden van de modem/router naar de router, en dan van de router naar de gewenste computer. Dit gaat al jaren goed hier thuis. Je moet dus wel steeds dubbel forwarden, maargoed als je eenmaal weet hoe het werkt is het 1 minuutje werk.

Je moet dan kijken welk ip-adres de router krijgt van de modem/router, en dan naar dat ip-adres forwarden in de modem/router. Dan kijk je welk ip-adres de computer heeft, en dan forward je in de router naar dat ip-adres.

Klinkt allemaal erg ingewikkeld zoals het er staat, maar ik weet niet hoe ik het makkelijker had kunnen zeggen.

Je hebt dan dus dubbel NAT, maar voorzover ik weet maakt dat niet uit.

[ Voor 5% gewijzigd door FreddyFish op 02-06-2007 18:09 ]

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
FreddyFish schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 18:09:
En als de modem/router van de provider geen bridged mode functie heeft, kun je ook gewoon poorten forwarden van de modem/router naar de router, en dan van de router naar de gewenste computer. Dit gaat al jaren goed hier thuis. Je moet dus wel steeds dubbel forwarden, maargoed als je eenmaal weet hoe het werkt is het 1 minuutje werk.

Je moet dan kijken welk ip-adres de router krijgt van de modem/router, en dan naar dat ip-adres forwarden in de modem/router. Dan kijk je welk ip-adres de computer heeft, en dan forward je in de router naar dat ip-adres.

Klinkt allemaal erg ingewikkeld zoals het er staat, maar ik weet niet hoe ik het makkelijker had kunnen zeggen.

Je hebt dan dus dubbel NAT, maar voorzover ik weet maakt dat niet uit.
Als je niet op de WAN poort van de losse router aansluit, maar gewoon op een LAN poort dan heb je geen dubbele NAT en werkt die router gewoon niets anders dan een switch. Voorkomt ook een heleboel instellingen en problemen.
Pagina: 1