[workflow] Geheugenkaart copy tool

Pagina: 1
Acties:

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01 12:13

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Topicstarter
Omdat ik regelmatig op grote evenementen foto's maak, en dan snel mijn kaart vol heb, moet ik die constant legen op mijn laptop. Je kan daar natuurlijk ook een image tank voor gebruiken, maar die laptop heb ik al, en bridge kan meteen beginnen met de foto's indexeren wat weer tijd scheelt als de boel snel online moet. (bv tijden de BATA , een NSK, of de intro van de UT)

Je kan natuurlijk de zoek functie in windows gebruiken, dan alles selecteren en copy-paste doen. Maar soms wil je daar geen extra tijd aan besteden, en direct de foto's in de juiste map aan gooien. Daarom ben ik begonnen om een klein programmaatje in Delphi te maken waarmee je recursief je geheugenkaart kan openen, een map aan kan geven en op copy kan rammen.

Het geheel is gemaakt in Delphi 2005 en geschreven in pascal. Omdat ik me dood schaam voor de code op het moment geef ik die nog niet vrij. Dit komt binnenkort als ik dit het opgeruimd en eventuele feedback verwerkt heb.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://midiserver.student.utwente.nl/copy_tool/screenshot.jpg

http://midiserver.student.utwente.nl/copy_tool/

Text en uitleg kan je vinden op mijn website waar ik ook de vorderingen zal bijhouden, evenal in dit topic. Om alles universeel te houden heb ik alles in het engels gemaakt.

Ik hoop dat het iets voor iemand kan betekenen. Bij de batavierenrace gaan we het volgend jaar in ieder geval gebruiken (dan maak je 20k foto's met 10 man :P) en bij het laaste NSK Turnen heeft de tool zich ook al goed bewezen. Anywho, laat maar weten wat jullie er van vinden :)

[ Voor 1% gewijzigd door MidiMaze op 01-06-2007 17:34 . Reden: linkje vergeten ]

blabla

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Niet om het een of ander, maar het ziet er nogal windows-only uit. Misschien wel prettig om er even bij te vermelden, gezien een aantal van ons toch Apple's gebruiken :)

Daarbij is er een heel workflow-forum, waar dit topic nu dan ook een zetje heen krijgt :)

[ Voor 21% gewijzigd door Floor-is op 01-06-2007 19:01 ]

Bericht hierboven

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ziet er wel handig uit. En sowieso top dat je het hier deelt d:)b

Maareh, kan lightroom dit niet ook gewoon?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10-2025
Wanneer ik een CF-kaartje in m'n reader stop, begint Bridge ook al te vragen of de foto's gekopieerd moeten worden. Dit werkt trouwens alleen met Bridge CS3, niet de oude Bridge bij CS2.

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
ik gooi het altijd meteen in lightroom! werkt ook echt super!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

ZoomBrowserEX van Canon doet het voor mij. Na een paar klikken staat de foto's dan in "D:\Fotos\schietdatum".

@MidiMaze de ZoomBrowserEX werkt bij mij al jaren prima icm een geheugenkaartlezer. Ik hang de camera nooit aan de PC, veel te onhandig dat gepiel met een kabeltje achter en rubber flap.

[ Voor 46% gewijzigd door ajhaverkamp op 04-06-2007 16:37 ]

This footer is intentionally left blank

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01 12:13

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Topicstarter
Yup, Brug cs 3 kan het ook, maar heeft tevens een preview venster dat de foto niet op high-res kan laten zien, waardoor je niet kan beoordelen of je foto scherp is. Erg onhandig. Dit is voor mij DE reden om nog met cs2 te blijven werken. Terwijl de raw-converter van cs3 eigenlijk veel fijner werkt...

Lightroom kan het ook, en houd de index files (brug zet een side-car bestand bij de raw-files) centraal bij in een database. Als je dus op meerdere computers (laptop en werkbak) aan je bestanden werkt, dan kan je niet de database mee nemen :( Niet bruikbaar voor mij dus als ik op een evenement de foto's als door bridge laat indexeren, vul zelf maar aan.

Zoombrowser kan ik alleen gebruiken als ik mijn cam aan de pc hang, en dan moet ik die aanzetten met de batterijen er in :( Ook onhandig, komt bij dat ik dan geen fotos kan maken als zoombrowser bezig is ;)

Dat waren voor mij iig een paar van de redenen om zelf een tooly inmekaar te hengelen :+
Versie 1.0.0.3 is in de maak, maar doet het nog niet helemaal super.

Edit,
1.0.0.3 doet het nu ook, de file progress bar werkt en je krijgt een zandloper al hij nog bezig is.
Ik moet de foutmelding bij een ongeldige drive nog fixen, dus tot die tijd gewoon c:\ invullen als het fout gaat...

@ajhaverkamp Zoombrowser vind ik een onhandig programma, ik heb het een tijd geprobeerd toen ik net mij cam had, maar ik gebruik nu altijd bridge (en photoshop) om mijn foto's te bewerken. Doorgaans schiet ik alles in raw omdat ik de jpg output van mijn cam (350d) om te huilen vind, komt bij dat je achteraf met raw veel meer in kan stellen (maar daar ging het niet om :P). Ook een NSK waar je makkelijk 1500 fotos maakt doe ik in raw...
Ik vind zoombrower daarom een te groot programma om alleen als copy-paste tool te gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door MidiMaze op 04-06-2007 17:24 ]

blabla

Pagina: 1