Hoi,
Ik ben een kleine applicatie aan het schrijven. Nu heb ik al even zitten piekeren over een oplossing voor volgend "probleem".
Heel concreet:
Twee soorten objecten
Een Verkoop Object bestaat uit artikels, prijs, korting etc...
Aangezien ik een functie heb onder de klasse Rekening, nl. addVerkoop,
die ervoor zorg dat de Array aangevuld met het meegegeven Verkoop Object.
addVerkoop basis :
Is het nu mogelijk om deze objecten opnieuw te recupureren (op te halen) uit dit Rekening Object ?
Ik heb al volgende methode gebruikt,
Dit is maar een demo code om te zien hoe ik dit later correct kan aanpakken.
Nu, deze manier werkt, maar is dit wel de juiste manier van werken ? Of zit ik hier maar te klooien aan iets dat later voor probs kan zorgen ?
Thx
Ik ben een kleine applicatie aan het schrijven. Nu heb ik al even zitten piekeren over een oplossing voor volgend "probleem".
Heel concreet:
Twee soorten objecten
- Rekening
- Verkoop
- Een Array van Verkoop Objecten
- ... nog andere gegevens
Een Verkoop Object bestaat uit artikels, prijs, korting etc...
Aangezien ik een functie heb onder de klasse Rekening, nl. addVerkoop,
die ervoor zorg dat de Array aangevuld met het meegegeven Verkoop Object.
addVerkoop basis :
PHP:
1
2
3
4
| function addVerkoop($verkoop) { array_push($this->verkopen,$verkoop); } |
Is het nu mogelijk om deze objecten opnieuw te recupureren (op te halen) uit dit Rekening Object ?
Ik heb al volgende methode gebruikt,
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| $verkoop1 = new Verkoop(); $verkoop1->setAantal(1); $verkoop1->setKorting(10); $verkoop1->setArtikel(56); $verkoop2 = new Verkoop(); $verkoop2->setAantal(5); $verkoop2->setKorting(20); $verkoop2->setArtikel(53); $rekening = new Rekening(); $rekening->addVerkoop($verkoop1); $rekening->addVerkoop($verkoop2); $i=0; $lijst = $rekening->getVerkopen(); while ( $i < sizeof($lijst) ) { echo $lijst[$i]->getArtikel()."<br/>"; $i++; } |
Dit is maar een demo code om te zien hoe ik dit later correct kan aanpakken.
Nu, deze manier werkt, maar is dit wel de juiste manier van werken ? Of zit ik hier maar te klooien aan iets dat later voor probs kan zorgen ?
Thx
[ Voor 4% gewijzigd door jverdeyen op 01-06-2007 17:36 ]