Op het moment ben ik helemaal into mootools omdat ik zelf natuurlijk nooit zo mooi een AJAX / effecten script kan maken als mootools.
Ik wil echter niet de standaard functie gebruiken om een ajax class aan te roepen, zoals in de handleiding aangeboden wordt, omdat ik dan voor elke form die anders heet een functie moet schrijven.
Zo heb ik de standaard AJAX functie
al teruggebracht tot
Dit wil ik ook doen om een form te versturen, maar op de een of andere manier krijg ik deze niet voor elkaar. Atm kom ik niet veel verder dan wat expirimenteren met
maar als ik de mootools docs pak zie ik niet hoe ik dit zo kan aanpassen dattie voor de page te retrieven, ook nog de inhoud van het form verstuurd via GET of POST.
Wie raad weet, graag.
Ik wil echter niet de standaard functie gebruiken om een ajax class aan te roepen, zoals in de handleiding aangeboden wordt, omdat ik dan voor elke form die anders heet een functie moet schrijven.
Zo heb ik de standaard AJAX functie
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| $('start').addEvent('click', function(e) { e = new Event(e).stop(); var url = "http://demos.mootools.net/demos/Ajax/lipsum.html"; /** * The simple way for an Ajax request, use onRequest/onComplete/onFailure * to do add your own Ajax depended code. */ new Ajax(url, { method: 'get', update: $('log') }).request(); }); |
al teruggebracht tot
JavaScript:
1
2
3
| function getPage(url) { new Ajax(url, {method: 'get', update: $('main') }).request(); } |
Dit wil ik ook doen om een form te versturen, maar op de een of andere manier krijg ik deze niet voor elkaar. Atm kom ik niet veel verder dan wat expirimenteren met
JavaScript:
1
2
3
| function submitForm(url) { new Ajax(url, {method: 'get', update: $('main') }).request(); } |
maar als ik de mootools docs pak zie ik niet hoe ik dit zo kan aanpassen dattie voor de page te retrieven, ook nog de inhoud van het form verstuurd via GET of POST.
Wie raad weet, graag.
There is no replacement for displacement!