Apparaten onder andere USB-hub zetten

Pagina: 1
Acties:

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik zit met een probleem en ik kom er niet uit. Het komt er op neer dat ik twee usb controllers lijk te hebben (dit lijkt iig zo als ik bij apparaatbeheer kijk). Op de ene USB hoofdhub staan alle apparaten aangesloten en op de andere geen. Nu wil ik graag dat mijn webcam op de ene controller komt, en de andere usb-apparaten (muis, printer, boxen, ipod) op de andere.

Ik heb al veel gespeeld met de plugjes van de apparaten en ook op mijn moederbord heb ik volgens mij elke usb aansluiting geprobeerd. Het installeren van USB 2.0 drivers wil niet, want dan krijg ik een melding dat deze al in XP Sp2 zitten geintegreerd. Op internet is niet echt iets nuttigs te vinden volgens mij. Ik kan niet eens vinden hoeveel usb-controllers er op mijn moederbord zitten (wel dat ik 10 apparaten kan aansluiten :P). Kortom, weet iemand hoe ik mijn usb-apparatuur kan verdelen over de hubs?

Mijn moederbord is een Asus A8N-E (geen pci-usb kaarten ofzo). Ik gebruik dus Windows XP Sp2
Ik weet niet goed in welk forum ik dit moet plaatsten omdat het misschien software is, misschien hardware (en ligt het dan aan mijn moederbord of juist aan mijn usb-apparaten?).

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 21:44
Als ik zo kijk dan zie ik een blauw headertje aan de linkerkant van jouw'n board. Is dat een USB header? zo ja? Heb je die ook aangesloten? Want wat ik vermoed is dat dat die ene HUB is waar jij niks op aangesloten krijg(Indien je daar geen USB connectoren op heb).

• Sjeik
Je bedoelt onder/naast de batterij? Daar heb ik wel wat op aangesloten nl. de front usb en een extra pci-gleuf vulding met usb- en midi-poorten. Het maakt niet uit op welke stekkertjes je de boel aansluit, dat heb ik al gecheckt.

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
op welke headers heb je je front / xtra rear usb aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://boxoe.isliev.nl/usb.jpg

bij bij staan alle (5) de usb apparaten onder 1 hub, terwijl ik alles verspreid heb aangesloten en xp vind dat ik 5 hubs heb...

enne...

waarom wil je dan eigelijk dat het verspreid is?
USB2.0 = 480mbit = 60mb/sec lijkt me snel zat..

[ Voor 53% gewijzigd door Japidoff op 01-06-2007 19:50 ]

gang is alles

• Sjeik
Ik heb alle drie de poorten gebruikt maar het maakt allemaal niets uit, ze komen steeds bij dezelfde hoofdhub staan. Hoe check jij onder welke usb-hub jij de boel hebt zitten? En het klopt dat USB2.0 snel genoeg is, maar ik heb een USB 1.0 webcam en ik heb gelezen dat als die 70% van de bandbreedte (op usb 1.0 niveau) gebruikt, 70% van alle bandbreedte (dus ook de bandbreedte van de USB 2.0) verbruikt. Nu heb ik USB speakers en nu kan ik niet gelijk webcammen en muziek luisteren :(

• Sjeik
Weet niemand een oplossing?

Pagina: 1