Complete Game PC, budget 1800 euro.

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:56
Hey,

M'n maat wil een dikke game PC samenstellen, en heeft een budget van 1800 euro. Ik heb hem wat advies gegeven, en we zijn samen op de volgende configuratie uitgekomen:

Afbeeldingslocatie: http://img122.imageshack.us/img122/3416/computermj1.jpg

Een paar vereisten die hij wel had:

* Er moet een 500g harde schijf in.
* Er moet een 8800GTX in.
* OCen is niet aan de orde.
* Budget is inclusief TFT-scherm, headset, windows en assemblage.
* ToBo, muis, speakers en FDD niet nodig.

Vragen:
#1: Is het moederbord een goede keus, of kan het beter/goedkoper?
#2: Het 4g Geheugen is niet echt duur, levert het zoveel meer prestaties dan de 2g setjes?
#3: Ik zit nu nog iets over budget, iemand advies?

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

Verwijderd

Van die 4gig geheugen ga je een groot stuk "verliezen" door de adresseerdbeperking van een 32bit OS.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:59
Met 4GB geheugen kom je qua OS al snel terecht bij XP 64bit of Vista..

Qua besparing kun je ook kijken naar een ATI 2900 videokaart, goedkoper en natuurlijk iets minder snel :) Maar ja, hij zit vast aan een GTX lees ik..

[ Voor 10% gewijzigd door Hoyden op 01-06-2007 16:25 ]

Verwijderd

met xp home kun je geen 4gb draaien. Neem dan Vista of 64bit editie. En zover ik het kan ontcijferen heb je een german editie?? Moet dan geen Nederlands zijn.
8800GTX is naar mijn mening overkill neem dan een 8800GTS of 2900XT.
Wat ik zou doen is dit systeem:

Aerocool kast
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
Asus VGA GeForce EN8800GTX 768 MB
Asus P5N32-E SLI Plus
Samsung TFT 206BW 20 Inch, 2 Ms, Geen Speakers, Zilver / Zwart
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic OEM
Creative Speakerset Inspire T6100 5.1, Zwart
Logitech Mouse RX1000 USB, Zwart
Logitech Keyboard Media Elite PS/2 & USB, Zwart, Qwerty
Corsair Voeding HX620 620 Watt ActivePFC, Zwart, Dual Core / SLI Ready, 24-pins
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Samsung SH-D163A 16 X, 48 X, SATA, OEM, Zwart
Lite-On DVD-RW LH-20A1S Retail, Zwart
Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
Zalman CNPS9500 Led Koper

Dit komt ook ongeveer uit op 1795 euro. En als je dan dan toch de GTS erin wilt zetten is hij nog goedkoper.

• Dekar
SandeR schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:25:
Met 4GB geheugen kom je qua OS al snel terecht bij XP 64bit of Vista..

Qua besparing kun je ook kijken naar een ATI 2900 videokaart, goedkoper en natuurlijk iets minder snel :) Maar ja, hij zit vast aan een GTX lees ik..
Tja, deze is nu eenmaal de snelste op de markt.

Die 4g met OS is inderdaad niet mogelijk, even vragen wat hij wil.

Verwijderd

Bovenstaand systeem is beter, sneller en goedkoper. Eventueel kun je ook de 620watt voeding nog vervangen voor de Corsair 520 watt deze is 95 euro.
Was alleen de headset nog vergeten... Maar die kun je er zelf bij zetten denk ik!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 16:28 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 11:29
Als je 4gb geheugen pakt idd een 64bits OS nodig.

Waarom moet er perse een 8800gtx in?
Als je 500gb opslag wil zou ik gaan voor 2x250gb in raid 0. Stuk sneller.
Kwa moederbord gigabyte p35 DS3 of ds4 goede keus. Waarschijnlijk iets goedkoper en een nieuwere chipset, moederbord dat je nou hebt heel veel opties ook voor overclocken en dat gaat niet gebeuren zeg je.

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 21:17
Je hebt een duiste windows versie erbij staan. Ik weet niet of dat de bedoeling is, maar anders zou ik dat nog ff aanpassen.

Wat me ook opvalt is dat de hardeschijf van 500GB nogal duur is en naar wat ik kan zien ondersteund deze niet eens NCQ. Ik weet niet of je merk gebonden zit maar anders kan je ook voor een iets goedkopere schijf gaan. Of 2 x 250GB in striped. Is wel wat meer fout gevoeliger, maar wel een stuk sneller. Als het een game pc word maakt het risico dat je data krijt raakt niet zo heel veel uit (reinstall en klaar).

Kan je hem niet zelf in elkaar zetten ? Of ken je niemand die dat kan. Voor de garantie hoef je het naar mijn mening niet te doen. Mocht er iets kapot gaan binnen een jaar zit overal wel een jaar garantie op.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:59
Check ook ff dit topic, zelfde budget enzo :P

[Game PC] max 1800€

• Dekar
ik heb nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/9291/computeryq6.jpg

Grotendeels ehtzelfde als eerder is vermend, zonder geluidskaart want deze is neit echt nodig. Verder lijkt dit me zo'n beetje de eprfecte PC.

Verwijderd

kopen zou ik zeggen...
Alleen snap ik de casefan keuze niet...
Misschien is het verstandiger een scythe te nemen of een silentmaxx ofzoiets.. Check anders even de hardware.info test.

Verwijderd

Zero-Dead pixelgarantie??

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

Eerst wel, maar nu geen CPU koeler meer?

[ Voor 46% gewijzigd door Vos op 01-06-2007 18:37 ]

Verwijderd

waarom geen vista home premium 64bit? als je toch een 64bit processor hebt :?

Verwijderd

ik zou momenteel GEEN vista nemen, voorals je wilt gamen, de drivers zijn nog al crappy + dat veel games nog niet werken en je op XP hogere fps hebt. Dus als ik jouw/hem was momenteel eerst nog XP MCE draaien en dan naar een jaar ofzo Vista.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Als hij de optie voor een 2e kaart in SLI open wil houden is dit wel een goede keus, echter als dat niet aan de orde is dan zou ik toch een Asus P5K (Deluxe) moederbord overwegen. Deze heeft de nieuwe Intel P35 chipset.

Verwijderd

de nieuwe intel P35 chipset is toch niet beter als de nForce 680i, zijn broer de X38 wordt toch pas beter?

Verwijderd

Waarom ga je niet voor 2x seagate 250 gb in RAID 0?

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

waarom laat je je windows installeren? zo moeilijk is dat toch niet? scheelt je ook weer geld

The number one enemy of progress is question

Verwijderd

Het voordeel van internet kopen: 'Alles wat je niet bevalt en binnen 7 dagen terugstuurt, wordt vergoed'

Verder denk ik dat als je nog een beetje geld overhoudt, dat er nog wel een mooie geluidskaart in zou kunnen. Goed .. niet iedereen vindt het noodzakelijk, maar het levert wél kwaliteit en minder cpu belasting ;)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:11:
[...]
Het voordeel van internet kopen: 'Alles wat je niet bevalt en binnen 7 dagen terugstuurt, wordt vergoed'
Maar zie dat maar voor elkaar te krijgen bij een webshop. Dit is een discussie die al zó vaak op GoT is gevoerd dat ik daar geen woord meer aan verspil. :)

Over dit topic Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

[ Voor 30% gewijzigd door Guardian Angel op 01-06-2007 23:34 ]

ARME AOW’er

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-01 16:14
offtopic:
verkeerde link?

• Dekar
Vos schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:36:
Eerst wel, maar nu geen CPU koeler meer?
Goed plan, bedankt ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:43:
Waarom ga je niet voor 2x seagate 250 gb in RAID 0?
Wilde hij niet, ik had dit al voorgesteld, hij vindt het iets te riskant.
Guumuus schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:54:
waarom laat je je windows installeren? zo moeilijk is dat toch niet? scheelt je ook weer geld
Omdat hij meteen wilde gamen als hij de pc had opgehaalt, dit zit nu eenmaal in het budget...
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:42:
ik zou momenteel GEEN vista nemen, voorals je wilt gamen, de drivers zijn nog al crappy + dat veel games nog niet werken en je op XP hogere fps hebt. Dus als ik jouw/hem was momenteel eerst nog XP MCE draaien en dan naar een jaar ofzo Vista.
Windows XP Home dan maar, ik kan alleen de NL versie hiervan niet vinden op Azerty.nl (iemand linkje?)

Bedankt voor de suggesties!

• Dekar
even een vraagje, deze moederbord is vrij duur, en SLI draaien gaat waarschijnlijk niet gebeuren, dus welke is aan te raden voor de beste prestaties in gaming? Ik hoorde Asus P5K met de P35 chipset, maar ik heb hiermee geen ervaringen. Is deze sneller dan de P965 chipsets?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Er zijn heel wat reviews over deze nieuwe chipset te vinden, o.a. op de frontpage van T.Net.

ARME AOW’er

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-01 18:15

Garrett

Watercooler

Je kan ook voor de Asus P5N-E SLI gaan, kost zo'n 110 euro, en SLI kan er toch op mocht dat ooit wel gebeuren ;)
Zelf ook in gebruik, prima bordje :)

I love watercooling

• Dekar
Guardian Angel schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:53:
Er zijn heel wat reviews over deze nieuwe chipset te vinden, o.a. op de frontpage van T.Net.
Ah bedankt, zo te zien is die P35 een mooie chipset, ik denk dat we gaan voor de P5K, scheelt zo'n 35 euro.
Edit: Heeft ook 2x PCI-e x16 slots, maar een 2e GTX zal naar alle waarschijnlijkheid niet komen.

ook een andere kast, iets duurder maar zoveel mooier, de Antec Nine Hundred.
Complete config nu:

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/6391/computerwz8.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Dekar op 03-06-2007 14:38 ]

Verwijderd

Het is mijn PC waar we het over hebben nu, dekar stelt hem voor me samen. Iemand ervaring met de Antec 900? Is het goed te doen qua geluid en zou ik hem eventueel aan kunnen laten staan in de nacht maar wel met al die FAN's kunnen slapen? ik lig 2 meter van de PC af met m'n hoofd.

Verwijderd

Antec 900 is vrij stil, maar de P180B schijnt beter te scoren op 't vlak van geluid.

En neem toch Windows Vista zou ik zeggen. Ok, op dit moment haal je nog niet de performance van XP, maar dat zal niet lang meer duren. Zeker met een 8800GTX zou ik me daar geen zorgen in maken, die kaart is ook retesnel in vista. XP heeft voor zover ik weet geen DX10 support, dan sta je daar met je mooie DX10 kaart als crysis uitkomt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 01:36:
Het is mijn PC waar we het over hebben nu, dekar stelt hem voor me samen. Iemand ervaring met de Antec 900? Is het goed te doen qua geluid en zou ik hem eventueel aan kunnen laten staan in de nacht maar wel met al die FAN's kunnen slapen? ik lig 2 meter van de PC af met m'n hoofd.
Ik heb hem zelf ook, en qua geluid is hij niet echt de stilste. Nu heb ik daar ook totaal geen rekening mee gehouden, dat scheelt natuurlijk. Er zitten 4 120 mm Antec TriCool fans in, die voornamelijk op de laagste stand draaien. Aan de bovenkant zit nog die 200 mm TriCool fan, en op de CPU zit een Zalman CPNS7500. Verder een redelijk lawaaiige 2900XT en 4 niet al te stille harde schijven.

Maargoed, ook met alles op de laagste stand maakt hij nog aardig wat lawaai. Ook al zou je alle fans vervangen door bijvoorbeeld fans van Papst houd je nog wel geluid over van je harde schijf en videokaart. Als je dus écht stilte wilt kun je beter naar een andere kast kijken.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:30
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 01:36:
Serieus, waarom wil je persé een 8800GTX? Heb je daar een gegronde reden voor of gaat het meer om de patsfactor? Als ik jouw was zou ik een videokaart als de 8800GTS kopen of de 2900XT. Het extra geld wat dan beschikbaar komt kan je steken in een raptor. Dat lijkt me geen overbodige luxe in een dergelijke pc. Want vandaag de dag is de harde schijf nog steeds de vertragende factor.

Verder, zelf bouwen scheelt ook een heleboel en zo moeilijk is het ook niet. Waarom meteen willen gamen als je hem ophaalt? Als je daar 85 euro voor wilt betalen, moet je zelf weten. Maar ik steek die 85 euro liever in eigen zak dan dat ik het gratis weggeef aan een zaak die doen wat ik zelf net zo goed kan doen. Veel succes met alles!

[ Voor 11% gewijzigd door Steephh op 04-06-2007 08:18 ]

_@/'

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Laten we eens gek doen en een voorbeeld produceren waarvan je zelf de uitkomst mag berekenen.

Neem eens aan dat de stilste fan achter in je systeem 15 dB produceert, vaak is dat meer maar dit is extreem laag. Je plaatst er wat fans bij maar weet dankzij mij nu dat elke verhoging met 10 decibel een vergroting met een factor 10, een verhoging met 20 dB een factor 100 en een verhoging met 30 dB een factor 1000 betekent.

Hoeveel fans zitten er in je PC? :)

Er is nog een rekensom die nog meer van toepassing is maar die mag iemand anders evt. wel plaatsen. O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 04-06-2007 08:36 ]

ARME AOW’er

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:30
Guardian Angel schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:27:
Laten we eens gek doen en een voorbeeld produceren waarvan je zelf de uitkomst mag berekenen.

Neem eens aan dat de stilste fan achter in je systeem 15 dB produceert, vaak is dat meer maar dit is extreem laag. Je plaatst er wat fans bij maar weet dankzij mij nu dat elke verhoging met 10 decibel een vergroting met een factor 10, een verhoging met 20 dB een factor 100 en een verhoging met 30 dB een factor 1000 betekent.

Hoeveel fans zitten er in je PC? :)

Er is nog een rekensom die nog meer van toepassing is maar die mag iemand anders evt. wel plaatsen. O-)
Dat is niet waar. Lees eerst dit maar eens:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Decibel

_@/'

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb nog een onmisbare ervaring hierbij te delen: zolang hier niet aan gehouden wordt, gaat dit niet werken. :P De simpele natuurkunde sommen m.b.t. intensiteit en de geluidsdruk zijn overigens te vinden op sites als Natuurkunde.nl, die te begrijpen zijn voor de middelbare scholier, daar moet je dus wel uitkomen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.