Toon posts:

[WACOM] Serial --> USB / 12V --> 5V?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op eBay een wacom gekocht van een aantal jaartjes terug. Deze heeft een seriele uitgang die ik graag wil omzetten naar een USB aansluiting voor mijn macbook.

Ik weet dat er kabeltjes in de omloop zijn die serial signalen naar USB omzetten, maar de kabel van de wacom heeft ook nog eens een 'externe' 12V voeding!

usb werkt op 5V naar mijn weten...

Kan ik dit oplossen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:19:
Hallo,

Ik heb op eBay een wacom gekocht van een aantal jaartjes terug. Deze heeft een seriele uitgang die ik graag wil omzetten naar een USB aansluiting voor mijn macbook.

Ik weet dat er kabeltjes in de omloop zijn die serial signalen naar USB omzetten, maar de kabel van de wacom heeft ook nog eens een 'externe' 12V voeding!

Kan ik dit oplossen?
Met een LM7805 kan je 5V maken uit 12V.

Verwijderd

Ligt het aan mij of zie ik het hele probleem niet :?
Enige verschil met een normale pc is dat je seriele poort niet vast op het moederbord zit, maar aan een usb converter zit :?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:55

Tazzios

..

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:19:
Hallo,

Kan ik dit oplossen?
een usb poort geeft nou ik niet bepaald veel stroom dus als je het heel wil houden zou ik toch voor
een aparte 220>12volt adapter gaan + die usb>serial adapter natuurlijk

[ Voor 3% gewijzigd door Tazzios op 01-06-2007 16:27 ]

Verwijderd

Ah zozo.
Wacom heeft seriele interface + eigen voeding en wil je linken aan een computer met USB. In dat geval is voeding niet aan de orde, dat zou enkel aan de orde zijn als je een USB aparaat (zonder losse voeding) wil aansluiten aan de seriele poort van een computer, maar de situatie is dus omgekeerd.

Verwijderd

Tazzios schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:27:
[...]

een usb poort geeft nou ik niet bepaald veel stroom dus als je het heel wil houden zou ik toch voor
een aparte 220>12volt adapter gaan + die usb>serial adapter natuurlijk
Nu gebruikt hij toch ook een externe adapter? Daar veranderd helemaal niets aan. Enige wat veranderd is dat hij de de wacom kabel in een usb->serieel omvormer duwt ipv de pc...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:22:
Ligt het aan mij of zie ik het hele probleem niet :?
Enige verschil met een normale pc is dat je seriele poort niet vast op het moederbord zit, maar aan een usb converter zit :?
ik zal deze week eens even dat stekkertje halen om te kijken of ik misschien genoeg heb aan de serial --> usb converter. Dus zonder iets te veranderen aan de voeding. Ben benieuwd of dit gaat lukken :S

• rijnsoft
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-10-2025
Je bekijkt het probleem verkeerd om. Jij wil een seriele aansluiting veranderen in een USB aansluiting. Voor zover ik weet kan dat niet. Je zult een USB poort van je computer moeten veranderen in een seriele poort. Dat kan wel. Je breidt je computer dus uit met een seriele poort.

Wat ik schrijf is meer dan een woordspelletje. Je zult namelijk een Wacom driver moeten installeren voor een serieel Wacom tablet, welke werkt met de nieuwe seriele poort. De kans is groot dat dat niet gaat lukken want 1 van de vereisten van seriele Wacom drivers is dat er een interne seriele poort gebruikt wordt. Alles hangt dus af van de kwaliteit van de driver die bij het USB-to-Serial verloop-stukje wordt geleverd. Het kan werken, maar de kans is groot dat de Wacom driver het seriele tablet domweg niet ziet. Ik zou er niet meer geld aan spenderen.

Verwijderd

De RS-232 converer to USB van deze webshop -> http://www.voti.nl/winkel/
Werkt perfect met mijn tablet, natuurlijk moet je nog wel steeds je 12/5v adapter van je tablet e rbij gebruiken ;)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:53:
De RS-232 converer to USB van deze webshop -> http://www.voti.nl/winkel/
Werkt perfect met mijn tablet, natuurlijk moet je nog wel steeds je 12/5v adapter van je tablet e rbij gebruiken ;)
Welk Wacom tablet heb je als ik vragen mag? En welk OS gebruik je?
* jules heeft een Wacom Intuos² A5 serieel en is bezig met het samenstellen van een nieuwe PC. Ben benieuwd of deze drivers bijv ook werken onder 64 bits versie (wil 8 GB in m'n pc stoppen).

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Ik heb de Wacom Digitizer II (UD-1212-R).
Onder XP home werkt die perfect, en bij Vista Ultimate loop ik er tegen aan dat ik niet de wacom control pnaeel kan openen :( maar mischien werkt dit wel.
http://www.anotherblogger...wacom-serial-tablet-work/

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, ik haal uit dat stukje dat ie met de peoples van Wacom zelf gemaild heeft. Lijkt me ook es een goede stap. Ik haal er nl niet uit welk tablet ie heeft (de intuos v1 of de intuos v2, de v3 zal prolly alleen nog maar met usb geleverd zijn). Vraag me daarnaast af hoe het werkt met een 64 bits Vista versie.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1