Windows 2k3 DHCP: Reservering voor Mac computers werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-02 14:18
Hoi,

Ik probeer voor een klant op een windows dhcp reserveringen aan te maken voor een 6tal pcs,

Ik heb netjes mac addressen via arp -a opgezocht op de windows machine. Daar netjes reserveringen voor aangemaakt. Alleen al vraag ik aan die klant of hij zijn ip wil verversen krijgt ie niet het ip wat gereserveerd is.

Nog iets extra:
Bij de normale lease die ze wel krijgen, staat bij name: BAD_Address en het unique id is ook niet het mac address van de machine.

Voor de duidelijkheid:

Server: Windows 2003 SBS Premium

Reserveringen zijn voor Apple/Mac machines.

Aangezien mijn ervaring met mac machines nogal gelimiteerd is weet ik niet of deze toevallig anders reageren op de windows dhcp ... zo ja ... hoe op te lossen

• dynosu
Is er iemand die me hier mee kan helpen? *bump*

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-03 20:06

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En als je de reservering aanmaakt op het unique ID wat je wel tegenkomt in je DHCP server.. Werkt deze dan wel.. :?

• dynosu
Ik had het bij 1tje geprobeerd en nee ... toen werkte het ook niet ... gaftie ook aan dat het unique id mogelijk niet juist was.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:05

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De BAD_Adress entry wordt veroorzaakt door duplicate IP-adresses.

Zijn die gereserveerde ip-adressen wel ge-exclude uit je DCHP-scope? Geen machines die deze adressen handmatig ingesteld hebben? Zijn die mac-machines misschien multihomed?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 21:53
Hier nooit problemen met macs op een 2k3 DHCP server gehad. Welke versie van de macosx hebben ze? Nog speciale opties in de dhcp server?

No production networks were harmed during this posting

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
maak eens een reservering met het ip adres wat de mac-computer nu heeft (dus ip w.x.y.z reserveren met een fake mac-adres) daarna ip vernieuwen op de mac.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• dynosu
de klant zelf gaf aan dat het te lang ging duren ... dus heb ik uiteindelijk maar alle pcs een vast ip adres gegeven. Mischien niet al te netjes, maar zolang de klant tevreden is ben ik tevreden. Bedankt voor alle feedback in ieder geval :)
Pagina: 1