Draadloos netwerk uitbreiden

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mariusbrouwe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-03 06:57
Ik heb nu 1 draadloze router de Siemens Gigaset SX762. Ik wil mijn bedraad en draadloos netwerk uitbreiden met de volgende router Gigaset SE551 dsl/cable.
Ik wil het draadloze netwerk uitbreiden zonder gebruik te maken van WDS er zit namelijk al een kabel tussen beide routers. WDS zal de bandbreedte door de helft delen en daar zit ik niet op te wachten. Ik vroeg mij dus af of het mogelijk was om op beide routers dezelfde netwerknaam, wachtwoord en channel te gebruiken zodat het netwerk groter wordt zonder dat je hoeft om te schakelen. Als het mogelijk is hoe kan ik dat het beste aanpakken? of zijn der andere alternatieven?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Ik zou er onafhankelijke draadloze netwerken van maken, maar ze allebij in het zelfde subnet zetten...
Dus niet hetzelfde channel en niet dezelfde netwerknaam, wel hetzelfde wachtwoord (das wel zo makkelijk).
Je laptop kan toch niet naadloos roamen, er zal dus merkbaar geschakeld worden tussen de draadloze netwerken.
Met dhcp laat je ze zichzelf aanwijzen als gateway.

Bijv: de ene router met ip 192.168.1.1, die uitdeelt op 192.168.10 tm 99. De andere router met ip 192.168.1.100, die uitdeelt op 192.168.101 tm 199.

Maargoed, als je transparant wil netwerken tussen de twee draadloze netwerken, dan is deze setup niet leuk. Dan dan wat hieronder gezegd word, een repeater.

[ Voor 37% gewijzigd door StratoFarmer op 01-06-2007 13:35 ]

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-03 08:14
Je wilt het gebied waarin je signaal te ontvangen is dus vergroten? Dan heb je niets aan een router, maar je hebt een wireless repeater nodig. Sommige accesspoints hebben die functie ook.

• mariusbrouwe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-03 06:57
Ik zou altijd de WDS functie kunnen gebruiken...maar dat doe ik liever niet als het lamgzamer gaat, anders kan ik niet zo goed films over het netwerk streamen ;) Maar wat zou er merkbaar zijn als het ging over switchen?
Is het ook mogelijk om bestanden te delen als bijv een laptop draadloos is verbonden op router 1 en een desktop bedraad op router 2?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
mariusbrouwe schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:39:
Ik zou altijd de WDS functie kunnen gebruiken...maar dat doe ik liever niet als het lamgzamer gaat, anders kan ik niet zo goed films over het netwerk streamen ;) Maar wat zou er merkbaar zijn als het ging over switchen?
Is het ook mogelijk om bestanden te delen als bijv een laptop draadloos is verbonden op router 1 en een desktop bedraad op router 2?
jah als 1 wireless is andere bedraad kan dit zeer zeker