Hallo Tweakers,
Daar ben ik weer
Waar ik nu mijn hoofd over breek is over raid 0, ik had eerst dit systeem gekozen met een P5B maar de P5B heeft geen raid controller
.
Daarom heb ik de volgende twee opties:
- Toch de P5B nemen en een Samsung SpinPoint T166 HD501LJ. Dan heb ik geen raid 0 maar ik bespaar wel ongeveer 100 euro. Is Raid 0 de 100 euro meerprijs waard?
- Of ik neem het systeem wat hieronder staat:
Wat ik al heb is een OCZ Modstream 520 watt een XFI xtremegamer fatality edition en samsung syncmaster 931c.
Processor: Intel Core 2 Duo E 6600 Boxed 191
Pricewatch link
Deze lijkt me vrijwel standaard voor iedere game pc.
Moederbord: Asus P5B Deluxe 143.78
Pricewatch Link
Dit moederbord koop ik eigenlijk voor de ICH8 raid functies aangezien de P5B deze niet heeft.
Alternatief
GigaByte GA-P35-DS3R 120.29
Pricewatch Link
Dit moederbord heeft de nieuwe P35 chipset en ook de ICH9. Ik heb al gezocht op reviews van ICH8 vs ICH9, maar ik heb niet kunnen vinden of de ICH9 ook daadwerkelijk betere raid-performance heeft.
Geheugen: GeIL GX22GB6400UDC 87.35
Pricewatch Link
Ik wil de E 6600 nog wel van wat headroom voorzien. Volgensmij is dit goed geheugen voor een goede prijs. Als er nog andere opties zijn dan hoor ik deze graag.
Seagate Barracuda 7200.10, 320GB x2 135.90
Pricewatch Link
2 schijven in raid verhogen de performance.
Alternatieven
Samsung SpinPoint T166, 320GB 135.32
Pricewatch Link
Western Digital Caviar SE16 WD3200KS
Pricewatch Link
Kast: Thermaltake Soprano VB1000BWS 65
Pricewatch Link
Review
Goede kast, ziet er goed uit en ook goedkoop. Opzich neig ik nog wel een beetje naar een stacker of een Armor maar die zijn ook een stuk duurder.
Videokaart: Sapphire ATI Radeon HD2900XT 337
Pricewatch Link
Heb veel reviews bekeken en advies hierop tweakers gevraagd en daaruit is gekomen dat de HD2900XT nu het beste bied en waarschijnlijk in de toekomst ook voor het huidige prijskaartje.
DVD brander: NEC AD-7173S 29.90
Pricewatch Link
Ik heb zelf goede ervaringen met NEC vandaar deze keuze, maar mochten er nog betere branders zijn meld het gerust.
Dit was het dan,Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn keuze.
Daar ben ik weer
Waar ik nu mijn hoofd over breek is over raid 0, ik had eerst dit systeem gekozen met een P5B maar de P5B heeft geen raid controller
Daarom heb ik de volgende twee opties:
- Toch de P5B nemen en een Samsung SpinPoint T166 HD501LJ. Dan heb ik geen raid 0 maar ik bespaar wel ongeveer 100 euro. Is Raid 0 de 100 euro meerprijs waard?
- Of ik neem het systeem wat hieronder staat:
Wat ik al heb is een OCZ Modstream 520 watt een XFI xtremegamer fatality edition en samsung syncmaster 931c.
Processor: Intel Core 2 Duo E 6600 Boxed 191
Pricewatch link
Deze lijkt me vrijwel standaard voor iedere game pc.
Moederbord: Asus P5B Deluxe 143.78
Pricewatch Link
Dit moederbord koop ik eigenlijk voor de ICH8 raid functies aangezien de P5B deze niet heeft.
Alternatief
GigaByte GA-P35-DS3R 120.29
Pricewatch Link
Dit moederbord heeft de nieuwe P35 chipset en ook de ICH9. Ik heb al gezocht op reviews van ICH8 vs ICH9, maar ik heb niet kunnen vinden of de ICH9 ook daadwerkelijk betere raid-performance heeft.
Geheugen: GeIL GX22GB6400UDC 87.35
Pricewatch Link
Ik wil de E 6600 nog wel van wat headroom voorzien. Volgensmij is dit goed geheugen voor een goede prijs. Als er nog andere opties zijn dan hoor ik deze graag.
Seagate Barracuda 7200.10, 320GB x2 135.90
Pricewatch Link
2 schijven in raid verhogen de performance.
Alternatieven
Samsung SpinPoint T166, 320GB 135.32
Pricewatch Link
Western Digital Caviar SE16 WD3200KS
Pricewatch Link
Kast: Thermaltake Soprano VB1000BWS 65
Pricewatch Link
Review
Goede kast, ziet er goed uit en ook goedkoop. Opzich neig ik nog wel een beetje naar een stacker of een Armor maar die zijn ook een stuk duurder.
Videokaart: Sapphire ATI Radeon HD2900XT 337
Pricewatch Link
Heb veel reviews bekeken en advies hierop tweakers gevraagd en daaruit is gekomen dat de HD2900XT nu het beste bied en waarschijnlijk in de toekomst ook voor het huidige prijskaartje.
DVD brander: NEC AD-7173S 29.90
Pricewatch Link
Ik heb zelf goede ervaringen met NEC vandaar deze keuze, maar mochten er nog betere branders zijn meld het gerust.
Dit was het dan,Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn keuze.