[PHP] Paypal vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 21:30
Het is mij gelukt om aan de hand van deze code bij sandbox van paypal een transactie te sturen:
http://paypaltech.com/Dav...book/html/ewp/ewpphp.html

Zie voorbeeld: http://www.isomis.nl/paypal/example.php

Alleen ik vroeg mij af of het mogelijk is om de $_POST variabelen te vervangen voor session variabelen (heb ik liever) en deze op een of andere manier mee te geven aan aan de url in de form: https://www.sandbox.paypal.com/cgi-bin/webscr.

Ik kan het nergens in de documentatie vinden. Heeft iemand een tip en weten jullie of dit mogelijk is?

p.s. wat een zooitje paypal sandbox. Je kon 3 weken lang niet registreren omdat ze problemen hadden.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als PayPal die _SESSION niet uitleest... Nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Megamind schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:16:
Als PayPal die _SESSION niet uitleest... Nee :)
Sessie-variabelen zijn domeingebonden. Ik denk dat niet isomis op het Paypal-domein mag hosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een sessie is iets dat op de server leeft. Om de gegevens op een andere server te krijgen zul je toch alle gegevens door moeten sturen. Aangezien je op de server geen directe koppeling met paypal maakt zul je het dus via de client moeten doen.

Wil je het toch op een andere manier doen dan zul je waarschijnlijk een andere (waarschijnlijk veel duurdere) overeenkomst met paypal aan moeten gaan waarbij je een directere koppeling met hun backend systemen kunt maken.

Het tweede deel van de zin begrijp ik niet. Waarom wil je eerst post vervangen door sessie, en ze vervolgens aan de url meegeven? Wat is daar nou weer het nut van? Je Post in de sessie zetten en vervolgens als get versturen???

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
tsja als goed moet het kunnen: http://paypaltech.com/con...task=view&id=44&Itemid=51

Alleen dat is voor de simpele manier en niet voor de encrypted button manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Wil je ze met een session naar paypal sturen? Dat gaat volgens mij niet werken aangezien paypal een POST nodig heeft, en hij de php sessie van jou site ook niet kan uitlezen.

EDIT: Voortaan eerder op Versturen drukken 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door GrooV op 01-06-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
Kan je met PayPal niet een SOAP-connectie opzetten o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Janoz schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:18:
Een sessie is iets dat op de server leeft. Om de gegevens op een andere server te krijgen zul je toch alle gegevens door moeten sturen. Aangezien je op de server geen directe koppeling met paypal maakt zul je het dus via de client moeten doen.

Wil je het toch op een andere manier doen dan zul je waarschijnlijk een andere (waarschijnlijk veel duurdere) overeenkomst met paypal aan moeten gaan waarbij je een directere koppeling met hun backend systemen kunt maken.

Het tweede deel van de zin begrijp ik niet. Waarom wil je eerst post vervangen door sessie, en ze vervolgens aan de url meegeven? Wat is daar nou weer het nut van? Je Post in de sessie zetten en vervolgens als get versturen???
Reden: visueel: ik wil dat de klant doorgestuurd wordt naar paypal , maar pas als ik de bestelling heb verwerk. Je kan het oplossen met 2 schermen, maar dat wil ik niet. Dus eerst scherm "bevesting bestelling" en daarna scherm met "betaal direct met paypal".

Ik heb meerdere betalingsmogelijkheden zoals ideal en ik wil dat paypal zich net zo gedraagt als ideal of wat dan ook.

Er zijn genoeg mogelijkheden om dit op te lossen, alleen ik vroeg mij af of je het niet mee kan sturen met de url.

Bij IDEAL kan het wel:

PHP:
1
2
3
4
5
6
            //Get IssuerURL en decode it
            $ISSURL = $result->getIssuerAuthenticationURL();
            $ISSURL = html_entity_decode($ISSURL);
            $this->finishBill($db,$webshop_id);
            //Redirect the browser to the issuer URL
            redirect($ISSURL);

hierbij werk ik het eerst intern af voordat ik iets naar buiten stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
heb al een oplossing: eerst betalen bij paypal en kan ze daarna redirecten naar mijn website als ze hebben betaald en dan de bestelling afhandelen (wel ranzig). Hopen dat paypal geen session destroy doet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35

Setragasj

is using radars to communicate

isomis schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:36:
Hopen dat paypal geen session destroy doet _/-\o_
GlowMouse schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:18:
Sessie-variabelen zijn domeingebonden.

<Typ een persoonlijk bericht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
En daar staat:
Conclusion: Sessions are a way to pass data through the PayPal system. When we say "pass", we mean to be able to access data post-PayPal payment that was inputted pre-PayPal payment.
Oftewel: niks geen meegeven aan Paypal, gewoon op je eigen server bewaren tot je gebruiker terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
isomis schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:36:
heb al een oplossing: eerst betalen bij paypal en kan ze daarna redirecten naar mijn website als ze hebben betaald en dan de bestelling afhandelen (wel ranzig). Hopen dat paypal geen session destroy doet _/-\o_
Bedenk je je hier wel bij dat als de gebruiker na betaling het scherm wegklikt, de bestelling niet bij jou op besteld binnen komt? Gebruik hiervoor IPN en PDT, dat is echt een must hoor.
Pagina: 1