Toon posts:

Wsus zonder Server-editie van Windows?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Waarschijnlijk spreekt de Titel al voor zich? Is het mogelijk Windows Server Update Services zonder een Server-editie van Windows te draaien?

In ons computerpark draaien voornamelijk Mac's, de ondersteunende taken (systeembeheer) gebeurt vanuit Unix, maar door ons nieuwe voorraadbeheersysteem wat in september 'in de lucht'gaat is het noodzakelijk dat huidige Unix-gebruikers een Windows-machine gaan draaien. Dit zijn 8 werkstations. De beslissingsbevoegde wilt liever geen Windows Server inrichten, maar ik wil graag de updates van de verschillende Windows werkstations kunnen bijhouden.

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Groet,

Dane

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:53
ff googlen, en dan kom ik dit tegen :

http://www.microsoft.com/...sus/20/evaluate/faqs.mspx

3e Q'tje

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee kan niet. WSUS 3.0 kan je zelfs niet eens meer op Windows 2000 installeren.

[ Voor 46% gewijzigd door sanfranjake op 01-06-2007 12:46 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
@ Grolsch: Waarschijnlijk gebruik ik regelmatig niet de juiste 'zoek-woorden' bij; iets om 'aan te werken'. Ik had uiteraard al gegoogled.
Bedankt,

Dane :*)

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 17:20
of je zet gewoon automatic updates aan voor de 8 ws-jes?

Verwijderd

Topicstarter
wvkreg schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:38:
of je zet gewoon automatic updates aan voor de 8 ws-jes?
@wvkreg: Ja, maar hier worden ook wel applicaties geschreven en mijn ervaring is dat nieuwe updates sommige handelingen in scripts (toegang tot cab files bijvoorbeeld) als een beveiligingslek zien, dit wordt dan 'verholpen'door de update met het gevolg dat de applicatie niet meer werkt. Als ik centraal de updates kan verzorgen, zou ik zulke 'foutmeldingen'kunnen herleiden.

Maar gewoon automatisch updates installeren is inderdaad ook een idee!
:9 :)
Pagina: 1