A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Voordeel van een aparte CSS file is dat je hem kan herbruiken op meerdere pagina's en dat hij gecached wordt. Je kan overigens gewoon een php file maken en hem op de volgende manier toevoegen:
Moet je er alleen voor zorgen dat je php script alles netjes er uit gooit
HTML:
1
| <link rel="stylesheet" href="sheet.php" type="text/css" media="screen"> |
Moet je er alleen voor zorgen dat je php script alles netjes er uit gooit
a) voor de gebruiker kan die CSS file gecached worden en hoeft dan niet iedere keer herladen wordenRoeligan schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:38:
Wat is nu het voor-/nadeel van een aparte CSS file?
b) voor de beheerder is het zo dat via een externe centraal CSS-bestand men via één bestand de styles over een hele site kan aanpassen.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Ik werk middels Fusebox in Coldfusion. In dit framewerk heb ik 1 layout file, als ik daarin de css prop, hoef ik dat ook maar op 1 plaats te doen, caching is wel een goed punt. Ik zal vanaaf Rowanov zijn manier eens proberen, daar had ik nog niet aan gedacht.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Bijkomend voordeel is dat het makkelijker is om verschillende stylesheets voor verschillende media te definieren. Ik heb geen idee of dat met het inlinen van styles ook mogelijk is.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Je kunt in de css gewoon dit aangeven om voor verschillende media een opmaak te definieren:Janoz schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:46:
Bijkomend voordeel is dat het makkelijker is om verschillende stylesheets voor verschillende media te definieren. Ik heb geen idee of dat met het inlinen van styles ook mogelijk is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| @media print {
BODY { ... }
}
@media screen {
BODY { ... }
}
@media screen, print {
BODY { ... }
} |
Zie hier de verschillende mediatypes: [klik]
[ Voor 9% gewijzigd door Zerora op 01-06-2007 11:53 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Pagina: 1