Toon posts:

Huisaansluiting kabeltelevisie UPC

Pagina: 1
Acties:
  • 638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.

samen met mijn vriendin ik heb begin maart een huis gekocht en sindsdien zijn wij aan het verbouwen. Nu ben ik bezig om beneden de aansluitingen voor tv en telefoon / elektra te maken.

Ik heb vorige week een brief gehad van UPC dat ik nogsteeds aangesloten ben op de kabel. Ik kan kiezen, of een abbonement nemen of afgesloten worden. Maar ik wil wel graag het kabelsignaal van upc gebruiken dus heb ik maar besloten om lid te blijven. Ik heb alleen nog niks betaald of een machtiging afgegeven.

Ik heb mijzelf dus aangemeld, en dit is bevestigd door UPC.
Nu is alleen het kastje van de huisaansluiting weggegooid, dus alleen de kabel komt nog uit de muur. Ik heb hier een standaard tbv aansluiting inbouw opgeschroeft (wel van een goed merk) maar ik krijg helemaal geen signaal op de kabel.

Dus kan het volgende aan de hand zijn:
1. kastje van UPC moet er tussen, (of is dit hetzelfde als een aansluiting die je kan kopen bij de bouwmarkt).
2. UPC heeft ergens de stekker eruit getrokken en wacht tot ik ga betalen?.

De klantenservice van UPC is kut, en je kan niet via email je vragen stellen. Mijn eerste poging is om via dit forum meer informatie te krijgen.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Er hoeft niets speciaals van UPC tussen (tenzij je digitale tv krijgt). Wij hebben hier uit de muur ook de UPC kabel. Hier hebben we een FM/Radio - TV - Data splitter op zitten. De TV gaat naar de mediabox, maar als je nog analoog hebt kan hij gewoon de TV in.

Als je er dus geen signaal op krijgt, ben je (nog) niet aangesloten.

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 17:39

db87

Mach 2 GT modded

Ik heb hier een standaard tbv aansluiting inbouw opgeschroeft (wel van een goed merk) maar ik krijg helemaal geen signaal op de kabel.
Het kabel signaal was waarschijnlijk voorheen nog actief op naam van de vorige bewonners.
Je hebt echter gekozen lid te worden van UPC, het signaal wordt dan eerst afgesloten en vervolgens weer geactiveerd. Dit is meer van administratieve aard, waarschijnlijk heb je dus over een paar dagen weer signaal van UPC. Over de status of vragen over het signaal kun je het beste contact opnemen met UPC.

[ Voor 5% gewijzigd door db87 op 01-06-2007 11:49 ]

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik dus geduld moet hebben. Ik zal ook eens naar UPC proberen te bellen en misschien moet ik de automatische machtiging versturen. Ik denk trouwens dat ik kies voor overschrijvingen, dan hoef ik niet te betalen als ik ook geen signaal krijg.

Ik vind het alleen vreemd dat je een brief krijgt dat je aangesloten bent. dus ikzelf had het idee dat het signaal nog op de kabel stond.

Ik heb nooit geweten dat de kabel losgekoppeld kan worden (staat er een verdelhuis in de buurt?). Ik dacht altijd dat iedereen op dezelfde kabel zit, maar je hebt dus een kabel van verdeelkast tot in huis.

Ik wil de kabel graag doorlussen vanaf binnenkomst tot in de meterkast. Het is een oud huis en de aansluiting zit in de woonkamer. Ik heb al een pvc buis ingefreesd. Op de plaats waar de aansluiting binnenkomt heb ik een inbouwdoos gezet zodat je hier altijd bij kan komen.

Kan ik de kabel zo doorlussen of moet ik een ohmse weerstand hiertussen zetten.
In de meterkast (+-10mtr) zet ik een goede antenne versterker die de signalen verdeelt naar alle aansluitingpunten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Je kan de boel gewoon doorlussen.
Ik zou dan wel f-connectoren en een goed koppelstuk aanschaffen.
En gebruik goede kabels (hirschmann koka799 bijvoorbeeld).

bijvoorbeeld
f-connector: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=453645
koppelstuk: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=450910

Ik zou ook voor de zekerheid nog even kijken of de kabel die je woonkamer binnenkomt ook echt de hoofdaansluiting is. De hoofdkabel is altijd groen.
En ja je hebt je eigen kabel, deze komt uit een verdeelpunt in de straat.
Ze kunnen de kabel (afhankelijk van het verdeelpunt) op afstand of ter plaatse uitschakelen.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 01-06-2007 12:25 ]

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 15:57

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:15:

Ik wil de kabel graag doorlussen vanaf binnenkomst tot in de meterkast. Het is een oud huis en de aansluiting zit in de woonkamer. Ik heb al een pvc buis ingefreesd. Op de plaats waar de aansluiting binnenkomt heb ik een inbouwdoos gezet zodat je hier altijd bij kan komen.

Kan ik de kabel zo doorlussen of moet ik een ohmse weerstand hiertussen zetten.
In de meterkast (+-10mtr) zet ik een goede antenne versterker die de signalen verdeelt naar alle aansluitingpunten.
Houdt er rekening mee dat dat officieel niet mag. Tot en met de eerste Wandcontactdoos is nml. eigendom, en dus de verantwoordelijkheid van de kabelmaatschappij.

Je kunt beter UPC bellen, en een monteur laten komen om er een originele goedgekeurde WCD te laten plaatsen.

Verwijderd

Er worden hier een paar onwaarheden verteld, dus hier my two cents.

1. UPC kan het analoge TV signaal NIET op afstand uitschakelen. Dit moet gebeuren in de wijkkast. Als UPC bij iedere verhuizing of opzegging meteen een mannetje zou sturen dan wordt het een kostbare zaak. UPC doet dat dan ook niet. Zo kan het zijn dat het signaal er na opzegging nog 6 maanden (in mijn geval) of 3 maanden (mijn ouders) op staat.
De kabel wordt dus ook niet eerst afgesloten en daarna weer aangesloten (als die nog aangesloten is).

2. je kunt de kabel ook rechtstreeks op de TV aansluiten om uit te sluiten dat het niet aan de verdeler ligt.

3. De wijkkasten zitten vol kabelkruisingen. Mijn kabel was in de wijkkast van mij onderbuurvrouw. Die van mijn buurman van ee andere buur buurvrouw en ga zo maar door. Hier worden dus veel fouten gemaakt.

4. De UPC kabel is altijd groen dus kijk of je wel de goede kabel hebt.

5. Bel UPC en zeg dat er een monteur moet komen om een WCD te plaatsen. Hij controleert daarna uiteraard of er signaal is en zo niet wordt dat ook meteen geregeld.

6. Als het te lang duurt voor je zet je gewoon eventjes 220 op de kabel ;) grapje uiteraard!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 08:40
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:24:

1. UPC kan het analoge TV signaal NIET op afstand uitschakelen. Dit moet gebeuren in de wijkkast. Als UPC bij iedere verhuizing of opzegging meteen een mannetje zou sturen dan wordt het een kostbare zaak. UPC doet dat dan ook niet. Zo kan het zijn dat het signaal er na opzegging nog 6 maanden (in mijn geval) of 3 maanden (mijn ouders) op staat.
De kabel wordt dus ook niet eerst afgesloten en daarna weer aangesloten (als die nog aangesloten is).
Heb al bijna 2 jaar geleden mijn abo opgezegd en er staat nog steeds signaal op de aansluiting..... :P

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik gooi deze ook maar naar consumentenvideo omdat ie daar toch wat beter past.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 15:57

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:24:

Om dan meteen deze onwaarheid maar weer te ontkrachten.... ;)

UPC kan wel degelijk van afstand het signaal aan/uit zetten, dit is echer afhankelijk van het gebied waar je in zit.

Het ligt er maar net aan of de kabelmaatschappij waar het netwerk voorheen van was die investering gedaan heeft, en UPC heeft die systemen gewoon overgenomen.

Kabelkruisingen zijn idd een heel ander verhaal.

Deze zitten er idd in, en zijn vaak nog een overblijfsel van wat jaren terug, toen er eigenlijk geen alternatief was voor kabel-televisie, en praktisch iedereen signaal had.
Dan kom je er dus ook niet zo vlug achter, maar daar wordt nu volop aan gewerkt.

In de gebieden waar op afstand niet te schakelen is, rijden er ook volop mensen van een aannemer rond om mensen aan/af te sluiten...

220V op je kabel zetten lijkt me niet zo'n strak plan, de schade die je veroorzaakt zal verhaald worden, en ja, er is te zien vanaf welke aansluiting het gekomen is...
Pagina: 1