Alternatief voor Speedtouch 585 (Los modem + router?)

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
Hallo,

Ik heb dit ook al in een ander topic geplaatst, maar aangezien ik daar niet al te veel gerichte informatie krijg heb ik besloten even een apart topic aan te maken.

Ik zit al sinds enige tijd met de gedachte om mijn huidige ADSL/Netwerk situatie aan te passen.
Ik heb daarom een aantal redenen om mijn huidige Speedtouch 585 te vervangen:

* Het dicht-slippen van de verbinding zodra ik een Torrent client open heb op één van de computers. (Aantal connecties, upload speed etc. allemaal al aangepast, helpt niets)
* Het heel omslachtig toevoegen van een simpele Port Forwarding regel, door middel van het zogenaamde "Gaming&Application Rules" systeem. In plaats van gewoon IP adres en poort range invullen en klaar.
* Het niet werken van de opengezette poorten omdat de ingebouwde Firewall de poorten nog steeds blokkeerd. Alleen als de Firewall uit is werkt het. Dan vraag ik me het nut van de Firewall af :S
* Het niet juist updaten van de lijst met verbonden clients (PC's, PDA's en Laptops) waardoor het toevoegen van de Port Forwarding regels nog moeilijker gaat...
* En zo kan ik nog wel een aantal dingen opnoemen... Maar het komt er op neer dat het een brak "niet compleet" slecht werkend ding is...

Zoals je ziet ben ik daar dus niet tevreden mee... Maarja het omruil termijn is al lang verlopen, dus dat wordt niets meer.

Nou heb ik eerder een topic geopend over het zelf maken van een Router. Maar daar ben ik toch weer vanaf gestapt, mede door de hoge kosten en het hogere stroomverbruik tov een Router zoals de Linksys WRT54GL.

Nu is mijn grote vraag aan de Linksys WRT54G(L) gebruikers (Als het kan met Tomato firmware)... Zou ik gezien mijn bovenstaande negatieve punten wel blij worden van een WRT54GL icm de nieuwste Tomato firmware?

Als iemand me daarvan kan overtuigen, dan schaf ik gelijk zo'n router aan en gebruik ik die icm de bij mijn ADSL2 abonnement geleverde Modem (Die momenteel totaal nieuw in de verpakking in de kast ligt...).

Over het modem wat ik ga gebruiken... Ik kan de Speedtouch 585 in bridge modus zetten... (En er dus niets mee opschieten wat verbinding betreft?) Of ik kan het meegeleverde modem Allied Data Copperjet 816-2P gebruiken.

Maar na het zoeken op Tweakers leverde mij dat niet veel goede hoop op. Ik zie een hoop problemen met dat Copperjet modem. Met name ook uitvallen van verbinding en dichtslippen van de verbinding.

Oftewel, heb ik met 1 van de bovenstaande mogelijkheden een stabiele verbinding die niet schrikt van zo nu en dan een Torrent sessie?

Of heeft iemand daar een andere goeie aanrader voor wat betreft het modem? (Met onderbouwing als t even kan...)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Niemand? Zijn vast wel mensen die hier wat van weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Niemand dus??? Valt tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:00

BHQ

Een modem in bridge zal idd. verder weinig doen, pak dus gewoon diegeen die het hoogst/stabielst sync op je lijn.

de WRT54GL icm. een gebridgede/gespoofte modem zal dan gewoon goed werken, daarop krijg je dan je externe IP. Je router krijgt het moeilijk met de vele verbindingen (DD-WRT kan er 4096 hebben) ipv. de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Dus je weet zeker dat het modem niets hoeft te doen met al die verbindingen?
Het leek mij juist dat het modem daar voor was...

Het modem maakt alle connecties met verschillende servers/peers. Niet de router...
Correct me if im wrong...

En wie kan me nog wat vertellen over het Copperjet modem. Lekker stabiel, en goed bij veel verbindingen enzo?

Want mijn ADSL lijn is superstabiel, nog geen één keer uitval gehad in 1 jaar tijd. Alleen het brakke modem wat ik nu heb heeft toch regelmatig moeite. Daarom ben ik op zoek naar een modem dat niet warmer of kouder wordt van een groot aantal verbindingen zoals met Torrents het geval is.

Want zoals ik boven al zei: Mijn Speedtouch 585 slipt regelmatig dicht bij het openhebben van 1 torrent. Totaal geen internet meer. Totdat ik de Torrent op STOP zet...
Zelfde geld voor de Auto Updater van World of Warcraft, aangezien die ook via Torrent werkt...

Wil namelijk wel wat ervaringen van mensen horen voordat ik weer overga tot het kopen van nieuwe dingen. Aangezien ik niet weer een miskoop wil hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Saeverix schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:00:
Ik zit al sinds enige tijd met de gedachte om mijn huidige ADSL/Netwerk situatie aan te passen.
Ik heb daarom een aantal redenen om mijn huidige Speedtouch 585 te vervangen:

* Het dicht-slippen van de verbinding zodra ik een Torrent client open heb op één van de computers. (Aantal connecties, upload speed etc. allemaal al aangepast, helpt niets)
* Het heel omslachtig toevoegen van een simpele Port Forwarding regel, door middel van het zogenaamde "Gaming&Application Rules" systeem. In plaats van gewoon IP adres en poort range invullen en klaar.
* Het niet werken van de opengezette poorten omdat de ingebouwde Firewall de poorten nog steeds blokkeerd. Alleen als de Firewall uit is werkt het. Dan vraag ik me het nut van de Firewall af :S
* Het niet juist updaten van de lijst met verbonden clients (PC's, PDA's en Laptops) waardoor het toevoegen van de Port Forwarding regels nog moeilijker gaat...
* En zo kan ik nog wel een aantal dingen opnoemen... Maar het komt er op neer dat het een brak "niet compleet" slecht werkend ding is...
Ik heb ook een Speedtouch 585 (de v6 uitvoering) en ik ondervind deze problemen niet (meer). Met de originele firmware die er in zat (een v5 versie en de een na laatste 6.2.G.3 liep het allemaal niet zo soepel.) Met de huidige 6.2.H.5 werkt alles weer normaal.

* downloaden via uTorrent gaat gewoon goed, de downloads van Usenet en het normale internet verkeer blijft gewoon doorgaan.

* Het is maar wat je lastig vind, op zich werkt het wel op deze manier.

* Dit effect had ik met de 6.2.G.3 versie. De poorten gingen pas echt open na het resetten van de Speedtouch.

* Bij mij geeft die alleen in zijn lijstje een verkeerd IP adres aan mijn USB printserver. Het ding staat op een vast IP adres, maar hij krijgt er ook een van de DHCP. Op beide adressen reageerd die gewoon, ik vermoed dat het ook aan de print server ligt. Mijn sipura VoIP ATA adapter werkt namelijk wel normaal.

dus ik zou even controleren welke firmware je erop heb zitten en als het de 6.2.G.3 versie is even vervangen voor de nieuwe.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Het is inderdaad beter door die update, maar toch ga ik voor een losse Router erbij.

Ik denk dat ik de Speedtouch dan gewoon als Bridge Modem ga gebruiken. Aangezien ik niet veel goeie dingen lees over het meegeleverde Allied Data Copperjet 816-2P modem lees....

Pagina: 1