[Exchange 2003] Copie inkomende mail naar pop box

Pagina: 1
Acties:
  • 535 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 08:20
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een server met WinS2003 plus exchange. Ik heb mijn MX record zelf gehost en alles werkt naar behoren. Ik heb dus een werkend exchange account wat netjes verbinding maakt met mijn outlook.

Nu wil ik eigenlijk dat van alle mail die binnen komt in het exchange account automatisch een kopie naar een ander E-mail adres gestuurd word. Het probleem is alleen dat dit op server niveau moet gebeuren. Als ik namelijk een regel in Outlook aanmaak dan moet Outlook 24/7 aanstaan wil het werken........

Eigenlijk wil ik dus dat Exchange bij een nieuw mailtje automatisch een kopie stuurt naar een ander e-mail adres.

Ik kan natuurlijk een extra user account aanmaken waar een e-mail adres aanhangt. In Exchange 2003 kun je namenlijk wel de inkomende mail laten doorsturen naar een andere user met weer een eigen exchange box. Maar ik wil dus geen 2e exchange box aanmaken. Ik wil dat hij direct naar een mailadres stuurt.

Is dit mogelijk?

(Kort samengevat: nieuw inkomende mail op exchange doorsturen naar pop e-mail adres)

FreeReef.nl

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-02 15:47
Ja, dat kan.
Maak een Contact aan met het andere e-mail adres, en laat de mail naar de contact forwarden.

Zie ook deze link: How to configure a mailbox to forward mail to a mail-enabled contact en deze link: http://www.i386.info/mail_fwd.htm

[ Voor 52% gewijzigd door marsman op 01-06-2007 11:08 . Reden: Link toegevoegd ]

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

• World Citizen
marsman schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:00:
Ja, dat kan.
Maak een Contact aan met het andere e-mail adres, en laat de mail naar de contact forwarden.

Zie ook deze link: How to configure a mailbox to forward mail to a mail-enabled contact en deze link: http://www.i386.info/mail_fwd.htm
Jij bent goed bezig (elke 5 min :) )

FreeReef.nl

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-02 15:47
Welkom ;)

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

• World Citizen
Ik wil je nogmaals hartelijk danken.
Er werd hier beweerd dat dit onmogenlijk was zonder een extra Exchange acount aan te maken.
Ik kon dat gewoon niet geloven, maar na het lezen van een aantal pagina's hier en daar begon ik toch te twijfelen. Uiteindelijk wil ik nog wel eens een topic opnenen, en warempel.........

Dus: Super bedankt!!!

(het is dus gelukt :) )

FreeReef.nl