[batch] Bestanden automatisch backuppen*

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 20:34
Goedemorgen , middag , avond , nacht.

Ik heb een FTP server van Servage.. En ik heb een printserver machine waar 180 GB ruimte inzit.
Nu wil ik graag dat dagelijks het zooi wat op de ftp server zit naar de printserver machine automatisch wordt ge(upload) geplaatst.

Ik geef een voorbeeld,

Onder windows XP zit een programma ''Geplande Taken''. Het probleem is dus dat het programma geplande taken alleen ingesteld kan worden voor programmas zoals Antivirus die kan je vervolgens dagelijks op een bepaalde tijdstip automatisch laten draaien.

Ik wil dus graag elke dag een automatische backup hebben van mijn ftp server die automatisch wordt gezet naar de printserver waar de 180 GB inzit.

Nu is mijn vraag hoe krijg ik het voorelkaar om dagelijks op hetzelfde tijdstip bestanden overtezetten van a naar b. (automatisch)

Zijn hiervoor programma's beschikbaar of een andere alternatief ?

mvg ,

soundtrack

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-03 16:56

Gerco

Professional Newbie

Batchfile maken die de backup verzorgt (met het 'ftp' commando) en dan die batchfile schedulen met de Windows scheduler. Zou niet zo moeilijk moeten zijn, het word immers door miljoenen mensen al zeker 10 jaar toegepast :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• soundtrack
Bedankt voor uw snelle reactie.

Kunt u het nog uitgebreider vertellen of zijn er Tutorials op i-net te vinden hierover?

Mvg ,

soundtrack

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Zie http://www.superflexible.com/ voor het imho beste sync programma ooit. of SyncBack Freeware http://www.2brightsparks.com/downloads.html als je geen geld te besteden hebt.

Beide zijn makkelijker op te zetten dan een ftp batch script.

[ Voor 15% gewijzigd door Justice op 01-06-2007 11:03 ]

Human Bobby

• soundtrack
dankuwel , nog meer tooltjes of info hoe je een batch file maakt ??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat dacht je ervan om zelf eens te zoeken nu je wat ideetjes hebt gekregen?

Het is wel de bedoeling dat je zelf ook moeite doet om een oplossing te vinden, of om deze verder uit te werken. Zie ook de Windows Clients - Policy :)

[google=batch file] of [search=batchfile maken] zou je mee kunnen beginnen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• soundtrack
Dat heb ik gedaan alt-92.

Ik wil weten hoe je een batch file kan maken. Dit kan je gemakkelijk op google zoeken maar dan kom je op een gegeven moment vast te zitten.

Ik bedoel een tweakers forum is toch bedoeld om elkaar ergens mee te kunnen helpen of zit ik echt fout ?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ja, maar beetje zelf zoekwerk verichten is wel een vereiste :)

maar omdat ik hier toch ff niks te doen heb.... --> http://www.angelfire.com/pe/Knip/dosnl.html , hier staat een lijstje met doscommando's+uitleg die je in een batch bestand kunt gebruiken

[ Voor 60% gewijzigd door Raven op 11-06-2007 09:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan geef je aan WAAR je vast komt te zitten en dan wordt je wel stap voor stap geholpen.

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Als je geluk hebt ;) :P, nee, maar inderdaad. Een eigen onderzoek is toch wel een vereiste

• soundtrack
Nou mensen het volgende heb ik gedaan.

Ik heb met het programma http://www.superflexible.com/ een script gemaakt een soort tooltje dat alles automatisch elke dag een back up maakt.

Nu moet het volgende gebeuren.

Met het programma moet men met 1 profiel alle bestanden backupppen.
De directory waar alles in komt te staan heeft 7 mappen.
Maandag , Dinsdag , Woensdag , Donderdag , Vrijdag , Zaterdag en Zondag.
Omdat wij dagelijks met onze ftp server werken moet alles goed opgeslagen worden.

Er moet een batch file gemaakt worden , en die in Windows Sheduler uittevoeren. Vandaar kunnen wij zeggen , Zet maandag alles in map maandag. Zet dinsdag alles in map dinsdag.

Dus met het programma , backuppen wij alles in 7 mappen. , Vandaar moet het automatisch gekopieerd worden naar de volgende 7 mappen via Windows Sheduler.

Een voorbeeld :

1. er wordt een backup gemaakt via programma Super Flexible file Synchronizer.
2. alles wordt in 7 verschillende mappen gezet , ma t/m zo.
3. er worden 7 batch files gemaakt.
4. batch file bestaat uit. copy c:/backuppen/maandag naar c:/maandag.

alles moet elke dag gebackupped worden bijvoorbeeld om 12 uur snachts , en de windows sheduler kan worden uitgevoerd om 2 uur snachts.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik blijf van mening dat je dit het beste zelf kan uitzoeken zodat je
1) weet waarom iets op een bepaalde manier gebeurt
2) je zelf ook verantwoordelijk bent voor je eigen code.

Ik zou niet graag iets willen draaien aan scripts als ik niet weet wat het doet.
Maar dat ben ik :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• soundtrack
Dan heb ik helaas niks te zoeken op Tweakers.net :)

Ik wens u allen nog een fijne dag verder.
Pagina: 1