Virtuele Citrix server naam aan PubApp / farm toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
een rare toptic titel :P

Ik heb een x aantal Citrix servers (Citrix MetaFrame XPe). Nu heb ik een server welke naast zijn eigen naam, een 2e 'virtuele' naam heeft.
Deze 2e naam is niets meer dan een A Record op de DNS server.
Deze 2e naam komt uiteraard niet in het CMC voor van het farm. Echter, wil ik een Pub.App toch laten verwijzen naar deze 2e naam, in plaats van de 1e naam.

Ik heb o.a. al geprobeerd om dmv MFCOM de naam gewoon keihard op de Pub.App te zetten, maar MFCOM controleerd toch of de sevrer in IMA voorkomt (althans, ik gok dat hij het daarom niet doet).

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen ? Of is het sowieso een nogo omdat het citrix farm dergelijke zaken op NetBIOS naam doet ipv een FQDN ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik heb zo geen oplossing, maar waar ik benieuwd naar ben is de bedoeling van het extra A-record ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Een soort mini failover voor andere services die op die server draaien 8)7

Tijd voor een nieuwe sig..

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Volgens mij wordt de naam gewoon geresolved en dan in de IMA database gekeken of je wel aangemeld bent bij de farm als citrix server. Zover heb ik mij er eigenlijk nog niet in verdiept gek genoeg hoe nameresolving binnen citrix gaat simpelweg omdat het altijd goed gaat :) misschien dat Elevator nog met een antwoord komt? kom je hieromtrent ook niks tegen op www.brainmadden.com/forum ?

[ Voor 9% gewijzigd door mutsje op 01-06-2007 14:49 ]