Heb een nieuw mediacenter gebouwd nadat de oude was overleden (stroomstoring met hoge power surge
).
Op 1 of andere manier blijft het beeld hangen bij TV kijken bij DVD. Niet geregeld maar echt random.
Geluid happert dan even en de frames verspringen.
Mijn vorige mediacenter was veel lichter (P4 2,8ghz met een Ati Radeon 9250), maar kende deze problemen niet.
Ik ben door m'n antwoorden heen : iemand nog suggesties ?
Hardware :
MSI P4M900M2 S775 moederbord
C2D 4300
2 x PC 4300 Elixer
EVGA Nvidia 7100GS
Hauppage PVR-500
2 x 250 GB Maxtor
Drivers :
Chipset is de laatste van de MSI website
VGA is de 93.71 aangezien de 94.24 nog steeds heen en weer op de site wordt gegooid en deze driver nog meer hangups in TV veroorzaakte. Ik wacht even tot ze een nieuwe posten voor ik het nog eens probeer met 94 serie.
Hauppage driver is ook de laatste van de website (een na laatste veranderde weinig)
Nvidia Purevideo Codec 3 versies inc. de laatste van de site
Laatse updates van de Microsoft site inclusief de aangepaste (rollup updates en alles)
Wat heb ik getest :
- Alle drivers geshuffeld in bijna alle denkbare combinaties
- HDD's en Mem getest -> 100% in orde
- Voeding vervangen 350W, 400W, 450W A-merk (coolermaster en FSP)
- Codecs gewisseld (NvDVD, Nvidia Purevideo, Sonic Decoder encoder)
Euh ...... Help ?
Op 1 of andere manier blijft het beeld hangen bij TV kijken bij DVD. Niet geregeld maar echt random.
Geluid happert dan even en de frames verspringen.
Mijn vorige mediacenter was veel lichter (P4 2,8ghz met een Ati Radeon 9250), maar kende deze problemen niet.
Ik ben door m'n antwoorden heen : iemand nog suggesties ?
Hardware :
MSI P4M900M2 S775 moederbord
C2D 4300
2 x PC 4300 Elixer
EVGA Nvidia 7100GS
Hauppage PVR-500
2 x 250 GB Maxtor
Drivers :
Chipset is de laatste van de MSI website
VGA is de 93.71 aangezien de 94.24 nog steeds heen en weer op de site wordt gegooid en deze driver nog meer hangups in TV veroorzaakte. Ik wacht even tot ze een nieuwe posten voor ik het nog eens probeer met 94 serie.
Hauppage driver is ook de laatste van de website (een na laatste veranderde weinig)
Nvidia Purevideo Codec 3 versies inc. de laatste van de site
Laatse updates van de Microsoft site inclusief de aangepaste (rollup updates en alles)
Wat heb ik getest :
- Alle drivers geshuffeld in bijna alle denkbare combinaties
- HDD's en Mem getest -> 100% in orde
- Voeding vervangen 350W, 400W, 450W A-merk (coolermaster en FSP)
- Codecs gewisseld (NvDVD, Nvidia Purevideo, Sonic Decoder encoder)
Euh ...... Help ?
[ Voor 4% gewijzigd door Talon op 01-06-2007 10:30 . Reden: typefoutjes en verkeerde videokaart aangegeven ]