Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MMC] Hoe werkt het lipje

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:31
Hoi,

ik was gisteren bij een familie lid en die had een nieuw mmc 2 GB kaatje gekocht. Nu kwamen we erachter dat het Read/write lipje kwijt was. Ofwel hij staat op Write protection en kan het er niet meer afhalen.

Nu ben ik met al mijn logica al aan de gang gegaan met een naald om waarschijnlijk een of ander palletje om te zetten maar ik krijg dat neit voor elkaar.

Ik ging op zoek naar een foto op het inet van een mmc kaatje wat opengemaakt was. Ik denk dan zie ik wel waar ik een beetje moet frutten maar helaas geen pic´s te vinden.

Mijn vraag is dus of iemand een foto heeft van een open gemaakt MMC kaatje waarop ik kan zien hoe het Read-Write Knopje werkt.

Alvast bedankt,

FreeReef.nl

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:50
In mijn ogen is het read-write knopje nutteloos.
Je zegt dat hij op write staat? Geen probleem toch? Ik ben overigens wel voor je op zoek.

Stukje van Wikipedia:
Optional write-protect tab
When looking at the card from the top (see pictures) there is one required notch on the right side (the side with the diagonal notched corner). On the left side there is usually a tab. This is the write-protect tab. The MMC card has neither notch. The tab / notch works the same way as the notches on compact audio cassettes and videotape cassette tapes or floppy disks.

When this write-protect tab is in the down position (away from the end that is inserted) then it is write protected and read-only. When the tab is in the up position it is write enabled. Since the tab is optional, the card can have no switch and no notch, which makes the card always writable, or it can have an empty notch and be a ROM card, or always write-protected and read-only. If the tab becomes broken or falls off then the card will become a write-protected ROM card and no longer be writable. A possible troubleshooting solution would be to apply tape over the notched area (avoiding the connectors and the other notch) to configure the card in a permanent writable state.

The write protect tab feature is optional within the Secure Digital Association guidelines. Some manufacturers claim that the write switch is easily broken, and do not include it on all their card models[3].
Weet je zeker dat het er op hoort te zitten?
Niet alle SD kaarten hebben het en voor zover volgens mij zijn er geen MMC kaarten met dat lipje.
Volgens bovenstaand stukje zou de kaart zonder dat dingetje altijd write protected moeten zijn. Volgens bovenstaand stukje zou een stukje plakband voldoende moeten zijn net als bij een floppy.
En als ik zo in mijn cardreader kijk klopt dit ook wel, aangezien er een palletje zit wat "voelt" of het lipje er wel of niet zit. Als dat palletje ingedrukt wordt, dan zit het lipje er wel en is de kaart beschrijfbaar.
Dus een stukje tape en hij moet het weer doen.

[ Voor 97% gewijzigd door Arunia op 01-06-2007 10:30 ]

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Decon Frost schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:18:
Hoi,

Ofwel hij staat op Write protection en kan het er niet meer afhalen.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Dan zou nog een plakbandje afdoende moeten zijn

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Koenzie schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:43:
[...]

Dan zou nog een plakbandje afdoende moeten zijn
Hij kan nu toch niks schrijven? Heeft er dus vrij weinig aan lijkt me :D
Laat maar.. het is nog vroeg :O

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-06-2007 11:47 ]

Verwijderd

Net als bij de oude vertrouwde diskette is het gewoon een stukje plastic. Het station/cardslot kan de positie van het palletje uitlezen. Er zit dus geen switch in het kaartje zelf.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:31
Ik ben zo klaar met werken, dan ga ik het testen.

Alvast bedankt.

FreeReef.nl

Pagina: 1