Toon posts:

videokaart geinstalleerd, PC reboot als ik spel opstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb de GeForce 8600 GTS gekocht en aangesloten op dit systeem:

http://www.kieskeurig.nl/...PO81o26uowCFQfalAodFRh5WQ

(kon even geen andere site vinden, maar hier staan wel zo'n beetje alle benodigde specs toch? Overigens draai ik Vista en geen XP zoals hierbij staat)

Probleem is nu dat het allemaal goed werkt, totdat ik een spel opstart, of een video afspeel.
Krijg dan een blauw scherm met foutmelding en de PC reboot. De foutmelding verdwijnt te snel om te kunnen lezen wat er staat.
Dacht dat er misschien een voedingstekort was, dus nieuwe voeding erin, maar nog steeds zelfde probleem.

Kan het ermee te maken hebben dat ik de onboard vika eerst moet uitschakelen? Misschien zijn de drivers niet goed geinstalleerd?

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor dit probleem

bvd Sebastiaan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 10:08 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ik neem aan dat je de ATi-drivers hebt verwijderd en de nieuwste nVidia drivers hebt geïnstalleerd? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-05 21:54
In ieder geval kan je beginnen met het uitzetten dat Windows automatisch opnieuw opstart na een BSOD. Dan kan je de foutmelding lezen. Ook kan je in de Eventviewer kijken welke foutmeldingen je hebt gehad. In je BIOS eventueel de onboard grafische kaart uitzetten.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel de drivers geinstalleerd, maar misschien is het wel niet goed gegaan. Oude drivers heb ik niet verwijderd. In apparaatbeheer stond dat het apparaat goed funcioneert en toen ik drivers update deed, werden er geen nieuwe gevonden.
Zit nu op werk, beetje jammer, kan dus momenteel niks uitproberen. iig bedankt voor de reply

Verwijderd

Topicstarter
@ s44,

eventviewer, BSOD? Dat zijn termen die ik nog nooit eerder heb gehoord :?
Zou wel relaxt zijn om de foutmelding te kunnen lezen idd
Maar het probleem is dat ik de handleiding van me PC kwijt ben en heb al in de BIOS zitten klooien, maar kwam er niet achter hoe ik de on board kaart kon uitschakelen

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:06
Je moet sowieso de oudere onboard-videokaart uitschakelen in je Bios. Je moet ergens in de richting zoeken van Integrated Devices, daar kun je hem wel uitschakelen. Ook moet je natuurlijk zorgvuldig de drivers deinstalleren die bij je vorige videokaart horen. Het beste is altijd nog een Windows-herinstallatie, dan weet je zeker dat je ook echt alles kwijt bent.

Dit kan voor jou ook een optie zijn, zolang jij niet zo'n gebruiker bent die echt alles in partitie C opslaat (schijf C zul je namelijk moeten formatteren).

Eerst kun je natuurlijk ook even een programmatje als DriverCleaner proberen om echt alle drivers van je vorige kaart goed van je systeem te halen.

Edit: om ervoor te zorgen dat die BSOD (Blue Screen Of Death = die error die je krijgt) niet gelijk verdwijnt, moet je even naar Startup & Recovery settings gaan, en het vinkje voor 'automatically restart' weghalen. Ik gebruik overigens Windows XP en ik weet niet precies hoe dat in Vista zit, maar ik denk dat wanneer je in de Start-zoekbalk 'Startup' intikt, je er ook wel rechtsstreeks kan komen.

[ Voor 23% gewijzigd door FreddyFish op 01-06-2007 10:25 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Eventviewer: Start -> 'Eventvwr' in de zoekbalk

Reboot uitschakelen: Control panel -> System -> Tab 'Advanced' -> Kopje 'Startup and Recovery' -> Knop 'Settings'. En dan staat onder het kopje 'System failure' 'Automatically restart'. Die moet uitgevinkt staan.

Als je de Nederlandse versie hebt, moet je uiteraard even de vertaalslag maken. ;)

Sorry, ik las over het vista deel heen. Maar volgens mij is die optie ongeveer gelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door _the_crow_ op 01-06-2007 10:42 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de replies allemaal. :) Vind het echt erg jammer dat ik er nu niks mee kan, maar ga vanavond gelijk aan de slag ermee.

Verwijderd

Alles uninstalleren en verwijderen uit je hardware profiel. Kijk even op www.guru3d.com wat de laatste forceware drivers zijn voor jouw kaart en probeer die is.

Verwijderd

Topicstarter
thx , hij doet het na het installeren vd laatste forceware. Relaxt!
Pagina: 1