[W2K3] DHCP Server met 2 reeksen probleem

Pagina: 1
Acties:

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-03 16:18
Wij hebben op werk sinds kort een 2e DHCP reeks toegevoegd aan onze DHCP server (windows 2003), wij hebben dit gerealiseerd door op onze Router een Extra IP adres toe te kennen. en vervolgens een nieuwe Scope aangemaakt op de DHCP Server (en deze ook enabled) probleem is dat niemand een IP adres in de nieuwe Range Krijgt en ook Reservations werken niet. Als ik handmatig een IP adres in de nieuwe range opgeef dan werkt het overigens verder wel.

Verwijderd

Zit de oude scope vol dan?

• Donnie Darko
die zit wel bijna op zn max :) ja, dat zou evt. kunnen verklaren waarom hij nog geen ip adressen uitgeeft van de nieuwe scope maar dat verklaart niet waarom de reservations ook niet werken.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je hebt neem ik aan een secondary toegevoeg op de router. Wij maken een superscope aan met daaronder de 2 scopes. De router forward namelijk het dhcp request naar de dhcp server met als source zijn primaire ip adres. Hij zal dan een ip adres uitdelen uit die reeks. Als er echter een superscope is gemaakt kan hij uitdelen uit alle onderliggende scopes onder die superscope. De superscope wordt dan bepaald dmv het source het request en de adressen worden dan gekozen uit de scopes die eronder hangen.

Mischien praat ik onzin. Ik heb enkel verstand van routers en de engineer die ik er laatsts over sprak zat ik Kuala Lumpia dus was al blij dat het werkte :)

[ Voor 10% gewijzigd door TrailBlazer op 01-06-2007 10:20 ]

• Donnie Darko
TrailBlazer schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:18:
je hebt neem ik aan een secondary toegevoeg op de router. Wij maken een superscope aan met daaronder de 2 scopes. De router forward namelijk het dhcp request naar de dhcp server met als source zijn primaire ip adres. Hij zal dan een ip adres uitdelen uit die reeks. Als er echter een superscope is gemaakt kan hij uitdelen uit alle onderliggende scopes onder die superscope. De superscope wordt dan bepaald dmv het source het request en de adressen worden dan gekozen uit de scopes die eronder hangen.

Mischien praat ik onzin. Ik heb enkel verstand van routers en de engineer die ik er laatsts over sprak zat ik Kuala Lumpia dus was al blij dat het werkte :)
Thanks! dit was de oplossing krijg nu de reservations ook netjes toebedeeld :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

alstu overigens zijn secondaries wel enorm ranzig he. Maak dan gewoon ff een paar VLAN aan en een trunk interface met subinterfaces.
Pagina: 1