Toon posts:

[Maxtor 3200 MET inhoud] Windows wilt hem formateren ?

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een Maxtor 3200 externe schijf.
Helaas brak net mijn USB aansluiting af, ik heb hem uit zijn behuizing gehaald en de schijf maar intern in mijn pc kast erbij gestoken.

Tot mijn verbazing gaf Windows ineens aan, wilt u deze schijf formateren ?
Terwijl hij vol met inhoud staat.
Ik schrik me echt dood nu.

Wat nu? Ik wil de inhoud niet verliezen.
Is het uitlezen via USB een ander soort systeem ofzo? omdat hij nu de inhoud niet herkent?
Ik snap er niets van. De schijf is gewoon helemaal goed.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:01
Stond de schijf aan toen de USB aansluiting af brak?
Ik zou eigenlijk die schijf in je pc hangen en met een programma van bijvoorbeeld Runtime.org (Ben even de naam kwijt) kijken of de data er nog op staat. Ikzelf heb gehad dat de Master bootrecord, en de mirror en daarnaast de Master file table en de mirror verdwenen waren door een storing in de voeding (was overigens intern, maar dat maakt niet uit). Bovenstaande programma haalde dat zonder problemen weer terug.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

was de schijf bezig met iets op het moment dat de USB aansluiting afbrak?

een schijf in een externe behuizing heeft op dezelfde manier data erop staan als een schijf die intern is aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
De schijf stond niet aan.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:01
En toch zou ik recovery software proberen. Want windows zegt niet voor niets dat hij de schijf wil formateren. Het kan zijn dat er toch iets van sluiting is geweest waardoor de schijf niet meer te lezen is. Recovery software kan uitsluitsel bieden.