Zeer trage Netstore 3500

Pagina: 1
Acties:
  • 1.390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-01 09:22
Afgelopen week kocht ik bij de Makro de Packard Bell Netstore 3500 met daarin een 500GB Seagate schijf. Productinfo: http://www.packardbell.nl...heet-C051150000-1036.html

Prijs was 169 Euro. Het apparaatje oogt heel mooi, is stevig en ziet er voor het geld echt redelijk professioneel uit. Eerst heb ik via de USB aansluiting zo`n 200 GB aan data overgepompt en dat ging tegen de snelheid die je mag verwachten. Daarna heb ik `m in de meterkast aan een switch gehangen die achter m`n Orange Livebox hangt en m`n netwerk in huis verbind. Via het bijgeleverde progsel heb ik `m meteen kunnen traceren en instellen. Ik heb de workgroup juist ingesteld en het apparaat een vast ip-adres gegeven. Tevens kun je heel mooi de tijd instellen voordat de schijf naar standby gaat (0-60 minuten). Het apparaat heeft ook een cooling-fan die automatisch via een thermostaatje de temperatuur regelt. Na het instellen heb je het progsel niet meer nodig, er is ook een webinterface die dezelfde mogelijkheden tot instellen biedt. De toegankelijke folders kun je instellen en deze waren meteen bereikbaar en kun je als netwerk-drive mappen. Tot zover alles perfect maar nu komt ie......de map met 200GB aan data is gruwelijk traag bij het openen. Echt minutenwerk, totaal onacceptabel. Toen heb ik een lege map aangemaakt, daar 350 MB ingezet en dat duurde 4 minuten wegschrijven, ook niet echt geweldig. Het bereiken van deze 350 MB aan files en openen gaat redelijk, echter de map met 200GB (met heeeeel veel files van zo`n 4MB :) ) is dus zo goed als onbereikbaar. Nu is mijn vraag: heeft iemand soortgelijke ervaringen en/of slimme tips? Ter info, de shared drives op mijn pc`s zijn wel snel toegankelijk via het netwerk ook met zulke hoeveelheden data, dus ik denk niet dat het aan mijn netwerk ligt maar eerder aan de Netstore zelf. Zoeken bij Google, het PackardBell-forum en natuurlijk hier heeft niets opgeleverd.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Verwijderd

Niet echt verwonderlijk, je hebt 50.000 mp3's in 1 map staan!? Waar windows dan ook nog informatie van op wil gaan halen als je er naar toe gaat met explorer!?

Ik gok zo dat er niet echt veel betaalbare oplossingen zijn die daar tegen op kunnen. Misschien gewoon even je bestanden in submappen zetten....

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-01 09:22
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:01:
Niet echt verwonderlijk, je hebt 50.000 mp3's in 1 map staan!? Waar windows dan ook nog informatie van op wil gaan halen als je er naar toe gaat met explorer!?

Ik gok zo dat er niet echt veel betaalbare oplossingen zijn die daar tegen op kunnen. Misschien gewoon even je bestanden in submappen zetten....
Sorry, inderdaad..als je mijn verhaal zo leest doet dit vermoeden dat alle mp3`s meteen in deze directory staan echter dat is niet zo. Onder deze directory MUSIC staan zo`n 10 submappen (bv MUSIC2006 en MUSIC2007) met daarin de mp3`s. In deze hoofddirectory staat dus geen enkele mp3, slechts in de submappen en idd in totaal zo`n 50.000 files. Als ik de hoofdmap dubbeklik en naar de 10 submappen wil gaan gaat het echter al mis. Ik kom wel bij de 10 submappen maar na zo`n 5 minuten. Dit vind ik ook zo vreemd, XP hoeft toch niet al die bestanden te lezen, maar slechts de submappen en zoals gezegd, mijn shared netwerk drives op mijn pc`s zijn wel benaderbaar, ook de bron-schijf waar de 200GB aan data vandaan komt. Hier staat dezelfde mappenstructuur op en die kan ik wel snel openen. Het lijkt een performance probleem van de Netstore te zijn, en ik wil kijken of hier oplossingen voor zijn.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem.

Op de site van Packard Bell zijn er nog veel meer mensen die klagen. Het schijnt alleen op te lossen te zijn door een firmware upgrade. Maar dan moeten ze die wel eerst aanbieden :'(

Succes ermee

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 08:40
Ik heb dezelfde ervaringen met externe harde schijven. Op de een of andere manier missen ze toch de computing power om het zaakje op een redelijke snelheid te serveren.

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Hij is nu in de aanbieding bij de Makro, iemand die er ervaringen mee heeft, werkt de ftp goed? Zodat ik overal waar ik maar ben in zou kunnen loggen?

Verwijderd

Een kleine verzachting: schakel de 'Display file size information in folder tips' functie uit in explorer (Tools -> Folder Options). Dit zal het recursief scannen van de inhoud van een map uitschakelen, wat in jouw geval misschien je probleem van gebrek aan cpu power in je Network Direct Attached Storage kan verzachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 06:26 ]

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:21
Blanco88 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 02:06:
Hij is nu in de aanbieding bij de Makro, iemand die er ervaringen mee heeft, werkt de ftp goed? Zodat ik overal waar ik maar ben in zou kunnen loggen?
idd leuk prijsje voor 137 incl btw. en 500 GB

no comment

Verwijderd

Heb de 320MB versie van de eerdere aanbieding bij de Makro :-)
Het gekke wat ik heb is dat CD installatiesoftware niet start, maar goed als mijn router een adresje uitdeelt kom ik er toch wel. Alles werkt, solide indruk. Alleen.....
Met het copieren van een grote bups aan data, dan geeft ie elke keer "kan de schijf niet meer vinden"
Moet ik alles via de USB2 eropzetten? Loopt de chache vol? kan mijn (linksys-)router het niet aan (onwaarschijnlijk)
suggesties erg welkom!!
alvast bedankt

Verwijderd

ik bedoel natuurlijk de 320 GB versie :-)
overigens manifesteert het probleem zich altijd na dezelfde foto (die niet beschadigd is)
Voor de goede orde ; ik ben b.v. ALLE foto's in 1 x aan het copieren van de PC naar deze HD

Verwijderd

Ik wil ook de HP Netstore 3500 kopen bij de MAKRO en achter mijn Orange Livebox hangen.
Misschien wel een domme vraag maar is het nu zo dat ik wanneer ik op de Netstore 3500 al mijn foto's + website wil plaatsen ik mijn PC niet meer aan hoef te laten staan? dus dat iederen via het internet mijn (foto)website kan benaderen buiten de PC om?
Ik heb nu een oude Windos 2000 server PC die dag en nacht aan staat. Als ik het goed begrijp is straks het enige wat straks nog aanstaat is de Netstore 3500.
Dus het gaat mij puur om het bekijken van foto's die straks allemaal op de Netstore 3500 staan.
Pagina: 1