[MEM] 4Gb maar toch maar 2.6Gb in XP

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 22:37
Ik heb hier een MSI K8N Neo 2, waar 4x 1 GB in zit. Allen van hetzelfde merk en soort (A-Data) Toch geeft hij in windows 2.6Gb (???) aan. Wat kan dit zijn? Verder zit er een AMD64 3500+ in. Het is denk ik geen ECC geheugen o.i.d. en ik gebruik agressieve timings (ook met normale timings geeft hij 2.6Gb aan). Dit is toch een vreemde hoeveelheid?

Op website MSI gekeken - ondersteuning mobo tot 4Gb
Goooogle - niemand heeft het blijkbaar eerder gehad.
Tweeeekers - ook niet dus vandaar post.

Weird?

edit:

typo

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• roberto652
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-02 17:50
windows XP ondersteund geen 4 gig...

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

XP danwel Vista x64 scoren dus.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 23:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De FAQ hier even doornemen en beter zoeken. Dit is een veel meer besproken onderwerp hier op GOT. Je moederbord mag dan wel 4GB ondersteunen , maar wanneer je een 32bit bestruringssysteem gebruikt zul je nooit de volledige 4GB kunnen aanspreken. Een Windows XP 32bit kan maar max. 4GB adresseren. Hiervan wordt het hogere deel gereserveerd voor de hardware die in je Pc aanwezig is, afhankelijk van de hoeveelheid hardware blijft er geheugen over de je als gebruiker kunt aanspreken. Er zijn mogelijk wel truuks om zoveel mogelijk vrij te krijgen, maar daarvoor moet je hier op GOT en in de FAQ's maar eens goed naar zoeken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 22:37
Okeej, duidelijk verhaal. Had dit niet verwacht. Dank u.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:17
Goooogle - niemand heeft het blijkbaar eerder gehad.
Sorry maar dit is echt onzin. Ik typ alleen "4gb windows xp", en zie meteen al drie resultaten die jou probleem aangeven.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Veelgestelde vragen staan niet voor niets in de Abbadon in "RAM FAQ" :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.