Ik weet niet precies hoe het heet, maar volgens mij heet het normaliseren.
Ok, ik zal de situatie uitleggen.
Ik ben bezig met een asp.net met VB.net website.
Daarbij heb ik SQL server met een database.
Nu heb ik 2 tabellen. 1 algemene tabel met verschillende velden met 1 daarvan LocatieID.
Daarnaast heb ik een 2e tabel die Locatie heet.
In deze tabel heb ik 2 velden met een LocatieID en Locatie. LocatieID = primary key en Locatie staan locaties.
In de algemene tabel komt dus het nummertje van de desbetreffende locatie.
Ik heb hierna een Foreign Key Relationship aangemaakt zodat ze met elkaar in verbinding staan.
Nu het probleem.
Hoe zorg ik ervoor dat in een dropdownlist de locaties zie en niet nummers?
Daarnaast dus ook dat ik in mijn gridview met alle data dat ik ook locaties zie ipv nummers nu.
Ik heb op asp.net gezocht naar een tutorial, maar kan het maar niet vinden. Kan iemand mij helpen? Een linkje ofzo?
Ok, ik zal de situatie uitleggen.
Ik ben bezig met een asp.net met VB.net website.
Daarbij heb ik SQL server met een database.
Nu heb ik 2 tabellen. 1 algemene tabel met verschillende velden met 1 daarvan LocatieID.
Daarnaast heb ik een 2e tabel die Locatie heet.
In deze tabel heb ik 2 velden met een LocatieID en Locatie. LocatieID = primary key en Locatie staan locaties.
In de algemene tabel komt dus het nummertje van de desbetreffende locatie.
Ik heb hierna een Foreign Key Relationship aangemaakt zodat ze met elkaar in verbinding staan.
Nu het probleem.
Hoe zorg ik ervoor dat in een dropdownlist de locaties zie en niet nummers?
Daarnaast dus ook dat ik in mijn gridview met alle data dat ik ook locaties zie ipv nummers nu.
Ik heb op asp.net gezocht naar een tutorial, maar kan het maar niet vinden. Kan iemand mij helpen? Een linkje ofzo?
Huub Huub Barbatruc!