bij het virus scannen(!) reboot mijn nieuwe pc en krijg ik de volgende melding in het System logboek:
MODE: GXO Execute BIOS Table Error, de bron is dan ati2mtag.
het lijkterop dat het virusscannen nog even door gaat voor dat de computer reboot, ik hoor namelijk wel de harde schijf nog even ratelen terwijl het scherm op zwart gaat.
de hardware:
ASUS M2A-VM (intergrated Graphics) / ATi Chipset
AMD X2 3600
2x Corsair 5400 512mb
Seagate 7200.10 250gb
Aopen behuizing / Aopen 400watt voeding
Samsung DVD-RW
Wat ik ondermeer geprobeerd heb:
-Temperatuur gecheckt, zowel via speedfan/atitool maar die kunnen niets uitlezen, de rest van de temps ziet er goed uit. De blocks voelen niet absurt heet aan op het mobo maar wel vrij warm.
- gehele systeem opnieuw geinstalleerd, maakte geen verschil
- drivers opnieuw geinstalleerd ( de laatste via de ATi website)
- geheugen gecheckt met memtest, geen fouten
- 3Dmark 2003 gedraaid, doet het perfect..
*edit: ATiTool 'check for artifacts' wil niet starten, geeft aan dat ik de grafische kaart niet gebruik:/
de foutemelding heb ik ook door google heen gegooid maar krijg dan niet veel nuttigs laat staan een oplossing..
iemand hier nog idee'n?
MODE: GXO Execute BIOS Table Error, de bron is dan ati2mtag.
het lijkterop dat het virusscannen nog even door gaat voor dat de computer reboot, ik hoor namelijk wel de harde schijf nog even ratelen terwijl het scherm op zwart gaat.
de hardware:
ASUS M2A-VM (intergrated Graphics) / ATi Chipset
AMD X2 3600
2x Corsair 5400 512mb
Seagate 7200.10 250gb
Aopen behuizing / Aopen 400watt voeding
Samsung DVD-RW
Wat ik ondermeer geprobeerd heb:
-Temperatuur gecheckt, zowel via speedfan/atitool maar die kunnen niets uitlezen, de rest van de temps ziet er goed uit. De blocks voelen niet absurt heet aan op het mobo maar wel vrij warm.
- gehele systeem opnieuw geinstalleerd, maakte geen verschil
- drivers opnieuw geinstalleerd ( de laatste via de ATi website)
- geheugen gecheckt met memtest, geen fouten
- 3Dmark 2003 gedraaid, doet het perfect..
*edit: ATiTool 'check for artifacts' wil niet starten, geeft aan dat ik de grafische kaart niet gebruik:/
de foutemelding heb ik ook door google heen gegooid maar krijg dan niet veel nuttigs laat staan een oplossing..
iemand hier nog idee'n?
[ Voor 4% gewijzigd door consolefreak op 01-06-2007 00:21 ]