Toon posts:

iChat werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met iChat heb ik het volgende probleem:
Als ik de OS X firewall de uit heb staan (op beide Macs) dan werkt iChat meestal prima.

Echter, als ik de firewall aanzet (op 1 mac, andere nog gewoon uit) dan gebruik ik de volgende settings:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93208-nl

TCP port numbers: leeg
UDP: 5060, 16384-16403

Echter, dan krijg ik weer de -8 error.

Kloppen deze settings dan niet?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nee, deze settings kloppen niet. Die zijn voor de oude public beta van 4 jaar geleden. De poorten die je moet hebben staan in Using iChat AV with a firewall or NAT router. De poorten die je minimaal moet openen zijn 5060, 5190, 5297, 5298, 5678 en 16384-16403 voor zowel UDP als TCP. Mogelijk moet je ook port 5220 en 5222 openen. Officieel is dit niet nodig, maar er zijn mensen waarbij het openen van deze poorten de problemen hebben geopgelost.

Overigens, een tip voor de volgende keer: gebruik Google (of een andere zoekmachine) :) Deze informatie heb ik vrij snel gevonden door te zoeken naar ichat error 8".

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Deze settings heb ik nu ingevoerd, maar dezelfde foutmelding blijf ik krijgen.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Verwijderd

Ik heb er ook altijd veel problemen mee gehad, maar heb nu gewoon de range 5000 - 6000 (plus 16384-16403) naar mijn ip geforward en werkte meteen :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 17:12 . Reden: typersfout ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels blijkt iChat slechts af en toe te werken - zelfs met de firewall aan en die poorten open.
Het stomme is dat het slechts incidenteel werkt.
Zelfs als ik de firewall UIT zet, dan doet hij het soms niet en soms wel.

Het is een leuk programma, maar ik kan toch niet echt zeggen dat het 'plug & play' is zoals
je van Apple mag verwachten 8)7

Iemand een oplossing of verklaring hiervoor?
Werkt iChat bij 'iedereen' altijd goed?

Verwijderd

Bij mij werkt het altijd goed, met de instellingen hierboven genoemd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het zo raar, en irriteer me mateloos hieraan.

Er moet toch een verklaring voor zijn?

Verwijderd

Ik moet wel zeggen dat ik afgelopen week mijn kop er ook over heb gebroken betreft iChat.
Op het werk hebben we ook allemaal mac's en willen we ook wel eens iChatten, maar om een of andere reden als iemand iChat aandeed viel het internet voor de hele zaak uit, niemand kreeg nog response router, een ip of uberhaubt verbinding met iets. :?

Toen hebben we router net zo ingesteld als boven gegeven config en toen was alles goed.

iChat is op zn minst een vreemd progje en hoort kwa werking niet echt in apple's straatje thuis, eerst 20 poorten open zetten om een beetje te chatten.

Verder zou ik je er niet mee kunnen helpen, probeer je configuratie eens opnieuw in te voeren of een router rest, anders weet ik het ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de firewall in de router uitgezet (SMC) en mijn Airport Extreme werkt in Bridge mode.
In principe kan iChat daardoor gewoon 'zijn gang gaan' en hoef ik geen poorten open te zetten.

Ik heb het idee dat de OS X firewall gewoon raar doet

Verwijderd

Zet die dan eens uit?

Als je even 'over the top' wil gaan en het echt werkend wil hebben kan je natuurlijk in stappen kijken wat er mis is.
- modem > macbook
- modem > router > macbook
- modem > router > airport > macbook
(als ik je configuratie zo begrepen heb) wanneer het dan niet meer werkt weet je waar het aan ligt ;)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 12:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo:

Firewall Mac OS aan, zonder poorten open: iChat werkt nooit
Firewall Mac OS uit: iChat werkt soms (maar wel vaker)
Firewall Mac OS aan, poorten open: iChat werkt soms (maar minder vaak dan firewall uit).

De firewall in de router (SMC) staat uit, dus daar kan het niet aan liggen.
De Airport Extreme zit in Bridge Mode aan de SMC en stuurt alleen een draadloos signaal (802.11n) uit.

Verwijderd

jeeej, MSN :)

sorry voor offtopic, maar ik kan ook niet wennen aan iChat, voor wat voor doeleinden gebruik jij het?
Pagina: 1