[Java]Controleren java versie

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb een applicatie ontwikkelt onder java 6, nu zou ik tijdens het opstarten willen gaan controleren welke versie wordt gebruikt op de pc..

hoe kan ik dit controleren?

Googelen op "java version check" "check java version" "check jvm from code"... leveren alleen maar tools op om het te controleren ik zou het simpel via java code moeten kunnen.

• Mammon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-11 13:55
console: java -showversion
of java version

• Joad
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 14:07

Joad

Dat kan

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-11 10:08

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Wat probeer je precies te bereiken? Als je alleen wilt weten welke Java versie er gebruikt wordt dan voldoet System.getProperty("java.version"), als je ook actie daarop wilt ondernemen, zoals bijvoorbeeld de VM upgraden, zijn er misschien betere methoden.

Als je je classes overigens met de Java 6 compiler compileert, zonder een andere target-vm te specificeren, dan gaan je classes sowieso niet werken op oudere Java versies. De Java 6 compiler compileert standaard alleen classes voor Java 6 en nieuwere versies. Probeer je je programma op een oudere versie van Java te draaien, dan krijg je een UnsupportedClassVersionError.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Het Java WebStart systeem is een optie om je app te beperken tot een bepaalde versie en (als het nodig blijkt) de JRE te laten upgraden...

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Als je alleen onder Windows hoeft te draaien, dan kan je kijken naar bijvoorbeeld JSmooth http://jsmooth.sourceforge.net/

Hiermee kan je ondermeer op geven wat de minimum en maximum JVM is voor je applicatie en jsmooth kan - indien geconfigureerd - ook een JVM voor je downloaden als deze niet beschikbaar is.
Pagina: 1