Sinds de nieuwste release van Flip4Mac spelen de gebruikelijke WMV (of ASF, ik ben niet goed op de hoogte van het verschil) streams probleemloos op mijn Intel-Mac, bijvoorbeeld van uitzending gemist of nova of andere webfilmpjes. Maar blijkbaar mist er toch een bepaalde audio-codec, zodat ik geen geluid krijg bij de filmpjes op deze pagina: http://collegerama.tudelf...90-420b-95d9-3e88d33dd20c. (Voor mij belangrijk om die te zien, het zijn de thermodynamica (aaaah) colleges voor het tentamen dat ik al 3 jaar probeer te halen.) Ik kan de stream los openen in de verouderde powerPC-app van Microsoft zelf - de beruchte windows media player - maar het technische hoogstandje van deze site werkt niet meer: de synchrone "powerpoint"-presentatie. Dus ik moet het in de browsert bekijken, maar sinds ik Flip4Mac heb wordt de WMV-plugin aan de kant gezet, ook als ik noodzakelijkerwijs Safari via Rosetta opstart (dat was nodig om WMV werkend te krijgen voordat F4M goed werkte).
Mijn vraag: is er een manier om te zorgen dat Safari op Rosetta niet F4M maar WMV als plugin gebruikt? (Ik heb Safari gecopy-paste en bij de kloon Rosetta aangevinkt - is nu dus een "los programma" maar gebruikt de zelfde plugins). Of weten jullie een manier om de gewraakte audio-codec op m'n Mac te krijgen? De audiocodec heet Windows Media Audio 9 Voice, volgens appeltje-I in WMV.
Als het niet kan moet ik ofwel F4M weggooien ofwel... een PC gebruiken!!!
Mijn vraag: is er een manier om te zorgen dat Safari op Rosetta niet F4M maar WMV als plugin gebruikt? (Ik heb Safari gecopy-paste en bij de kloon Rosetta aangevinkt - is nu dus een "los programma" maar gebruikt de zelfde plugins). Of weten jullie een manier om de gewraakte audio-codec op m'n Mac te krijgen? De audiocodec heet Windows Media Audio 9 Voice, volgens appeltje-I in WMV.
Als het niet kan moet ik ofwel F4M weggooien ofwel... een PC gebruiken!!!