Toon posts:

WMV: wel beeld, geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de nieuwste release van Flip4Mac spelen de gebruikelijke WMV (of ASF, ik ben niet goed op de hoogte van het verschil) streams probleemloos op mijn Intel-Mac, bijvoorbeeld van uitzending gemist of nova of andere webfilmpjes. Maar blijkbaar mist er toch een bepaalde audio-codec, zodat ik geen geluid krijg bij de filmpjes op deze pagina: http://collegerama.tudelf...90-420b-95d9-3e88d33dd20c. (Voor mij belangrijk om die te zien, het zijn de thermodynamica (aaaah) colleges voor het tentamen dat ik al 3 jaar probeer te halen.) Ik kan de stream los openen in de verouderde powerPC-app van Microsoft zelf - de beruchte windows media player - maar het technische hoogstandje van deze site werkt niet meer: de synchrone "powerpoint"-presentatie. Dus ik moet het in de browsert bekijken, maar sinds ik Flip4Mac heb wordt de WMV-plugin aan de kant gezet, ook als ik noodzakelijkerwijs Safari via Rosetta opstart (dat was nodig om WMV werkend te krijgen voordat F4M goed werkte).

Mijn vraag: is er een manier om te zorgen dat Safari op Rosetta niet F4M maar WMV als plugin gebruikt? (Ik heb Safari gecopy-paste en bij de kloon Rosetta aangevinkt - is nu dus een "los programma" maar gebruikt de zelfde plugins). Of weten jullie een manier om de gewraakte audio-codec op m'n Mac te krijgen? De audiocodec heet Windows Media Audio 9 Voice, volgens appeltje-I in WMV.
Als het niet kan moet ik ofwel F4M weggooien ofwel... een PC gebruiken!!! |:( ;( :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:21:

Mijn vraag: is er een manier om te zorgen dat Safari op Rosetta niet F4M maar WMV als plugin gebruikt?
Jawel, Je moet inderdaad Safari onder rosetta draaien, WMV9 installeren (of geinstalleerd hebben staan) en dan Flip4mac uitzetten web-plugin uitzetten.

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/3241/picture3hr2.jpg
(bij dit menuutje kom je via System Preferences, en dan onderaan Flip4Mac WMV)

Na het veranderen hiervan even je Safari quitten en weer opstarten, dan moet ie het doen (hier iig wel).

Overigens stond dit ook netjes uitgelegd in de Help van de Mediaviewer.

Succes met het halen van je tentamen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 00:13 ]