Ah, een vervolg op
distributed bloopers
Begin dit jaar heb ik op aanraden van andere DPC'ers de GPU-client van Folding@Home maar eens geprobeerd.
Wat.......? Is er al een GPU-client??? Yep!
Alleen was die client origineel op de markt gekomen voor de X1900 ATi kaarten, er waren echter bemoedigende berichten dat deze ook mogelijk voor de X1800 kaarten zou komen, en die had ik dus eentje, namelijk de Sapphire Radeon X1800 XL. Er werd gesproken over 10x tot 20x de output van een normale CPU, dus dat zag er veelbelovend uit.
Enfin, client gedownload en geïnstalleerd, vervolgens duurde het een dag voordat ie werkelijk ook een WorkUnit had opgehaald en deze begon te processen. De temperatuur van de grafische kaart liep meteen op van 35 naar bijna 70
o C. Na een dag of 4 had de Grafische kaart al 4% gedaan, daarna sloot de client zichzelf af om een nieuwe WU op te halen. Zo heb ik bijna 3 weken getest; resultaat: ruim 14 WU's met een Early Unit End welke totaal 8 credits opleverde.
Ik heb besloten om voorlopig nog even te wachten tot er een nieuwere versie beschikbaar is.

Ondertussen loopt er een SMP client op welke niet te combineren is met de GPU client op een dualcore...
Daarna bij een teamlid op een dualcore iMac de OSX SMP-client geprobeerd te installeren, dat ging overigens prima. De client haalde zelfs een workunit op en deed daarna...... NIETS!
Dus dan maar een poging de console-versie onder unix, zelfde resultaat..... Nu draait die iMac dus weer met 2 (singlecore) clients, wat maar eenderde van de credits oplevert

Verder was ik benieuwd wat 'ranten' nu eigenlijk precies is:
A rant is a widespread and distinctive phenomenon of emotional speech or writing in the form of a series of complaints or attacks, about a topic of interest, many times political in nature. Rarely, rants express great praise, defending an idea or a person from attack.