Het grote Distributed Computing rant topic !

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Het grote Distributed Computing rant topic !

Afbeeldingslocatie: http://download.kennisdelen.net/GoT/madcow.jpg

Rant in dit topic op je problemen met Distributed Computing.
Bijvoorbeeld clients die steeds vastlopen. PC's die vervelend doen. Of andere problemen met je koeien.

Regels

Houd met je rant wel rekening met het onderstaande:
  • De algemene GoT regels
  • Het moet verband houden met DC
  • Rant niet tegen een specifieke persoon
  • Niet steeds ranten over hetzelfde. (kun je beter een topic openen om het op te lossen.)
Even voor de duidelijkheid. Onderstaande 2 zijn voorbeelden zoals het wel de bedoeling is:
  • Mijn broertje heeft weer eens de PC uitgezet :(
  • Neeeeeeeeeeeee, gooi ik mijn spaarbuffer per ongeluk weg :X
En onderstaande 2 zijn voorbeelden zoals het niet de bedoeling is:
  • Wat is team X toch een stel h*fters zeg !
  • distributed.net is k*t
Dit topic is geopend met toestemming van Pim en een idee van iisschots en ParaNoiMia

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Besproken en toegestaan, maar laten we het wel leuk houden.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:44
Geen broertje, klasgenoten :/

We hebben op school een aantal computers staan welke naar eigen inzicht geinstalleerd mochten worden voor een project (inmiddels afgelopen, maar computers worden verder niet gebruikt *O*). Na enkele eenvoudige testjes bleek dat dnetc geen probleem zou zijn, zowel voor de users (ik+klasgenoten) als de hardware (mooie temperatuur). Verder, aangezien het eigen inzicht was, ook CS/CS:S erbij geinstalleerd. Gezien de ruime hoeveelheid tijd die wij hebben op school maken wij daar nog wel eens gebruik van :P

Alleen nu denken klasgenoten dat spelletjes sneller zijn afgesloten als je gewoon de uitknop van de computer indrukt :/ Fout, gewoon afsluiten spelletje en locken, dan hoef je de volgende keer niet zo lang te wachten met opstarten :/

En daar kom je dan thuis pas achter. Weer een dag minder output. Gelukkig blijven er 4 computers (van de 7) bijna altijd wel aan staan, dus op een dag scheelt het meestal maar een stuk of 3T. Op de 12T op OGR overigens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dan te denken van huisgenoten.
Client die al maanden op de PC staat. Broertje installeert ondertussen een hoop rommel op de PC. Als de mama na een paar maand nog eens op die PC komt vindt ze hem traag (wat wil je, hij staat vol rommel). Ziet ze dat het dnetc.exe proces 99 % CPU inneemt. Stormt ze naar beneden om te zeggen dat er een virus op de PC staat en dat hij daarom zo traag is. Rustig uitgelegd en client mocht blijven draaien.

Paar dagen later dat kleine broertje dat ook komt klagen dat de PC helemaal niet meer vooruit gaat. Hij heeft dat proces dan afgesloten en ineens gaat het zogezegd allemaal weer vlot. Maar al die maanden daarvoor heb ik geen klachten gehoord. Kortom, waarschijnlijk was hij zelf verantwoordelijk voor de vastloper, maar de client is er toch afgesmeten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 21:50
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:29:
Client die al maanden op de PC staat. Broertje installeert ondertussen een hoop rommel op de PC. Als de mama na een paar maand nog eens op die PC komt vindt ze hem traag (wat wil je, hij staat vol rommel). Ziet ze dat het dnetc.exe proces 99 % CPU inneemt. Stormt ze naar beneden om te zeggen dat er een virus op de PC staat en dat hij daarom zo traag is. Rustig uitgelegd en client mocht blijven draaien.

Paar dagen later dat kleine broertje dat ook komt klagen dat de PC helemaal niet meer vooruit gaat. Hij heeft dat proces dan afgesloten en ineens gaat het zogezegd allemaal weer vlot. Maar al die maanden daarvoor heb ik geen klachten gehoord. Kortom, waarschijnlijk was hij zelf verantwoordelijk voor de vastloper, maar de client is er toch afgesmeten :(
Gewoon
[triggers]
pause-watch-plist=taskmgr in de ini toevoegen, dan heb je daar geen last meer van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ParaNoiMia schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:34:
[...]

Gewoon
[triggers]
pause-watch-plist=taskmgr in de ini toevoegen, dan heb je daar geen last meer van :+
Hey die regel staat bij mij ook in de ini's.

maar ook puur omdat ik dan zelf makkelijker CPU gebruik kan monitoren in geval dat er iets iets.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:29:

Zowiezo al fout dat je je familieleden aan geleerd hebt hoe je processen kunt bekijken *CTRL+ALT+DEL*. Mijn zusje / ouders komen echt niet zo ver, en daar zijn redenen voor ;)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittev1
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 11:11
*CTRL-SHIFT-ESCAPE* dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 12:45

JohFraEl

Slainte!

Afbeeldingslocatie: http://www.rant.com/rantnew11229802_rtm2.jpg
Ah, een vervolg op distributed bloopers :P

Begin dit jaar heb ik op aanraden van andere DPC'ers de GPU-client van Folding@Home maar eens geprobeerd. :)

Wat.......? Is er al een GPU-client??? Yep! :Y

Alleen was die client origineel op de markt gekomen voor de X1900 ATi kaarten, er waren echter bemoedigende berichten dat deze ook mogelijk voor de X1800 kaarten zou komen, en die had ik dus eentje, namelijk de Sapphire Radeon X1800 XL. Er werd gesproken over 10x tot 20x de output van een normale CPU, dus dat zag er veelbelovend uit.

Enfin, client gedownload en geïnstalleerd, vervolgens duurde het een dag voordat ie werkelijk ook een WorkUnit had opgehaald en deze begon te processen. De temperatuur van de grafische kaart liep meteen op van 35 naar bijna 70o C. Na een dag of 4 had de Grafische kaart al 4% gedaan, daarna sloot de client zichzelf af om een nieuwe WU op te halen. Zo heb ik bijna 3 weken getest; resultaat: ruim 14 WU's met een Early Unit End welke totaal 8 credits opleverde. |:(
Ik heb besloten om voorlopig nog even te wachten tot er een nieuwere versie beschikbaar is. ;)
Ondertussen loopt er een SMP client op welke niet te combineren is met de GPU client op een dualcore...

Daarna bij een teamlid op een dualcore iMac de OSX SMP-client geprobeerd te installeren, dat ging overigens prima. De client haalde zelfs een workunit op en deed daarna...... NIETS!
Dus dan maar een poging de console-versie onder unix, zelfde resultaat..... Nu draait die iMac dus weer met 2 (singlecore) clients, wat maar eenderde van de credits oplevert :(
Afbeeldingslocatie: http://www.rant.com/rant_dot_com_images/mac_lowres.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.rant.com/a/mac_mini2.jpg

Verder was ik benieuwd wat 'ranten' nu eigenlijk precies is:
A rant is a widespread and distinctive phenomenon of emotional speech or writing in the form of a series of complaints or attacks, about a topic of interest, many times political in nature. Rarely, rants express great praise, defending an idea or a person from attack.

Afbeeldingslocatie: http://www.rant.com/a/a_rant_earless_dog3.jpg

Winter | 1st T-net Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Tja, zo kent mijn persoontje er ook nog wel wat. Begint met Folding@home, leuke vlotte computer die het allemaal draait, en een laptop, die opeens kuren krijgt. WU's allemaal weggegooid (492/125 steps done) en het ding maar op BOINC zetten. Na een rondje F@H weer helemaal terug naar eigen project, tot de stampede. Laptop doet het nu opeens wel goed, maar m'n getallenkraker weet er niks meer van te bakken. 2 weken tijd verspild om dat ding toch iets te laten doen, maar frames duren 18 uur, soms oneindig, en opeens zit ik weer in de errors... Weer over op ouwe project, productie naar de maan, omdat laptop opeens hetzelfde verschijnsel krijgt.

Virusscanner-licentie loopt af, en ik heb het er een beetje mee gehad, dus eens zo'n leuk gratisch ding geprobeerd. Alles goed, tot opeens BOINC vastloopt, alle WUs op 100% zet met 00:00:00 tijd eraan besteed. 's Nachts loopt de computer helemaal vast, blijft alle system resources blokkeren, nou ja, resetten dan maar. Voorlopig dus maar d.net, zo lang het duurt dan...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Pagina: 1