Wireless valt weg, vermoedelijk na Vista install

Pagina: 1
Acties:
  • 1.493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 08:06
Ik zit eigenlijk na de installatie van Vista Business op mijn Dell Inspiron 6400 notebook met het volgende probleem:

Soms vrij snel na elkaar, maar meestal met redelijk grote momenten ertussen, maar wel meerdere momenten per dag, valt mijn internet weg. Mijn Verbindingen in vista geeft dan aan: Verbonden met beperkte toegang.

Op het moment dat het internet weg is gevallen, kan ik ook geen verbinding meer met andere netwerken maken, dan geeft Vista het volgende aan: Kan geen draadloze netwerken vinden.
Op dat moment is het WIFI lampje van mn notebook ook uit en heb ik telkens pas weer internet als ik de notebook opnieuw heb opgestart.

Verder zijn er een tweetal computers via een UTP kabel op de router aangesloten, deze hebben te allen tijde gewoon internet.

Ik was overigens in XP gewend dat de software van de Intel wireless adapter het beheer van de draadloze netwerken overnam, nu in Vista heb ik dit niet meer, terwijl ik wel de nieuwe drivers heb geinstalleerd, is hier ook een reden voor?

Verder lukt het mij ook niet om de router te voorzien van de nieuwste firmware, er is een nieuwe versie beschikbaar, maar krijg deze met geen mogelijk in de router geupload.

Ik heb een Netgear WGR614 v6 wireless router met de volgende instellingen:

De Wireless Settings van de router
Region: Europe
Channel: 11
Mode: G and B

Router Status

Account Name WGR614v6
Firmware Version V2.0.14ESS_2.0.14

Internet Port
MAC Address 00:11:d8:90:55:cf
IP Address 82.73.124.147
DHCP DHCPClient
IP Subnet Mask 255.255.254.0
Domain Name Server
213.51.129.37
213.51.144.37

LAN Port
MAC Address 00:14:6C:9A:6C:A4
IP Address 192.168.1.1
DHCP ON
IP Subnet Mask 255.255.255.0

Wireless Port
Name (SSID) NETGEAR
Region Europe
Channel 11
Mode Auto
Wireless AP ON
Broadcast Name ON

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, ik had Dell al gebeld omdat ik dacht dat het aan de draadloze adapter van de notebook lag, maar volgens Dell moet het probleem ergens anders liggen.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:17

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

mr_niceguy schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:56:
ik had Dell al gebeld omdat ik dacht dat het aan de draadloze adapter van de notebook lag, maar volgens Dell moet het probleem ergens anders liggen.
En hoe wil dell dan zo 100% zeker weten door de telefoon dat het niet die adapter is die kapot is ?

dankjedekoekoek wist niet dat ze helderziend waren daar bij dell

[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-06-2007 21:54 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• mr_niceguy
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:54:
[...]

En hoe wil dell dan zo 100% zeker weten door de telefoon dat het niet die adapter is die kapot is ?

dankjedekoekoek wist niet dat ze helderziend waren daar bij dell
Tsja, dat denken ze omdat het probleem eigenlijk ná de installatie van Vista is opgetreden...

• mr_niceguy
Niemand een idee?

Verwijderd

Hoe heb je geprobeerd de firmware te installeren? Draadloos via de laptop of gewoon met de andere (wired) PC?

En op welk kanaal werk je? Misschien kanaal even een keer veranderen kijken of dat effect heeft? En wat voor een beveiliging? Gooi de beveiliging er eens van af en kijk dan eens of je internetverbinding stabiel blijft?

• mr_niceguy
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:53:
Hoe heb je geprobeerd de firmware te installeren? Draadloos via de laptop of gewoon met de andere (wired) PC?

En op welk kanaal werk je? Misschien kanaal even een keer veranderen kijken of dat effect heeft? En wat voor een beveiliging? Gooi de beveiliging er eens van af en kijk dan eens of je internetverbinding stabiel blijft?
Hij werkt standaard op kanaal 11, had al eerder geprobeerd op een een ander kanaal, namelijk kanaal 13, ik kan elk kanaal kiezen?

En ik gebruikte de WPA beveiliging, die heb ik er nu ook afgehaalt.

De firmware heb ik zowel bedraad als wireless geprobeerd te installeren, het statusbalkje gaat dan tot halverwege tijdens het uploaden en dan kan ie de pagina niet vinden en moet ik vernieuwen.

Verwijderd

Je kan niet elk kanaal kiezen. Kanaal 11-13 werken vaak voor laptops niet omdat ze het kanaal vaak niet kunnen vinden. Zet je kanaal eens naar beneden, op 8 ofzo?

Ok en zonder beveiliging valt die ook constant weg? En dat die de pagina niet kan vinden is omdat die bezig is met upgraden en dan tijdelijk de verbinding wegvalt met de router

• mr_niceguy
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:24:
Je kan niet elk kanaal kiezen. Kanaal 11-13 werken vaak voor laptops niet omdat ze het kanaal vaak niet kunnen vinden. Zet je kanaal eens naar beneden, op 8 ofzo?

Ok en zonder beveiliging valt die ook constant weg? En dat die de pagina niet kan vinden is omdat die bezig is met upgraden en dan tijdelijk de verbinding wegvalt met de router
Ik heb hem nu op kanaal 8 staan, maar het internet is alweer een keer weggevallen...

Verwijderd

Download eens een linux live cd... stop die erin, en kijk of je wifi dan ook wegvalt. Zo kun je in ieder geval elimineren of het aan Vista ligt of niet.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32

TF

bla bla

Ik heb dit probleem ook geregeld. Maar dan met een Netgear FWG114p. Als ik de laptop vers opstart heeft hij vaak geenverbinding.

Uitroepteken door de verbinding met de melding 'Verbonden met beperkte toegang'. On-mouse-over geeft hij dan aan ' SSID indentificeren

Als de laptop (soms tot 5 keer toe) opnieuw opstart heeft en houd hij ineens wel verbinding. Als ik hem in slaapstand zet en hem daar weer uithaal moet ik opnieuw opstarten om weer verbinding te krijgen.

Een andere laptop met XP geeft geen problemen.

Een vaste pc met standaard Vista van HP heeft hetzelfde probleem als de Vista laptop. Alle andere pc's zonder vista hebben no problemo.

De laptop is standaard geleverd met vista en nog geen 2 maand oud! Dit geld ook voor de PC.

Nieuwste firmware etc op de router. Maar ik hoor veel mensen over een andere kanaal kiezen. Waarom zou dit uitmaken?

Ik zal zsm eens een andere router proberen.
Pagina: 1