Ik zit eigenlijk na de installatie van Vista Business op mijn Dell Inspiron 6400 notebook met het volgende probleem:
Soms vrij snel na elkaar, maar meestal met redelijk grote momenten ertussen, maar wel meerdere momenten per dag, valt mijn internet weg. Mijn Verbindingen in vista geeft dan aan: Verbonden met beperkte toegang.
Op het moment dat het internet weg is gevallen, kan ik ook geen verbinding meer met andere netwerken maken, dan geeft Vista het volgende aan: Kan geen draadloze netwerken vinden.
Op dat moment is het WIFI lampje van mn notebook ook uit en heb ik telkens pas weer internet als ik de notebook opnieuw heb opgestart.
Verder zijn er een tweetal computers via een UTP kabel op de router aangesloten, deze hebben te allen tijde gewoon internet.
Ik was overigens in XP gewend dat de software van de Intel wireless adapter het beheer van de draadloze netwerken overnam, nu in Vista heb ik dit niet meer, terwijl ik wel de nieuwe drivers heb geinstalleerd, is hier ook een reden voor?
Verder lukt het mij ook niet om de router te voorzien van de nieuwste firmware, er is een nieuwe versie beschikbaar, maar krijg deze met geen mogelijk in de router geupload.
Ik heb een Netgear WGR614 v6 wireless router met de volgende instellingen:
De Wireless Settings van de router
Region: Europe
Channel: 11
Mode: G and B
Router Status
Account Name WGR614v6
Firmware Version V2.0.14ESS_2.0.14
Internet Port
MAC Address 00:11:d8:90:55:cf
IP Address 82.73.124.147
DHCP DHCPClient
IP Subnet Mask 255.255.254.0
Domain Name Server
213.51.129.37
213.51.144.37
LAN Port
MAC Address 00:14:6C:9A:6C:A4
IP Address 192.168.1.1
DHCP ON
IP Subnet Mask 255.255.255.0
Wireless Port
Name (SSID) NETGEAR
Region Europe
Channel 11
Mode Auto
Wireless AP ON
Broadcast Name ON
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, ik had Dell al gebeld omdat ik dacht dat het aan de draadloze adapter van de notebook lag, maar volgens Dell moet het probleem ergens anders liggen.
Soms vrij snel na elkaar, maar meestal met redelijk grote momenten ertussen, maar wel meerdere momenten per dag, valt mijn internet weg. Mijn Verbindingen in vista geeft dan aan: Verbonden met beperkte toegang.
Op het moment dat het internet weg is gevallen, kan ik ook geen verbinding meer met andere netwerken maken, dan geeft Vista het volgende aan: Kan geen draadloze netwerken vinden.
Op dat moment is het WIFI lampje van mn notebook ook uit en heb ik telkens pas weer internet als ik de notebook opnieuw heb opgestart.
Verder zijn er een tweetal computers via een UTP kabel op de router aangesloten, deze hebben te allen tijde gewoon internet.
Ik was overigens in XP gewend dat de software van de Intel wireless adapter het beheer van de draadloze netwerken overnam, nu in Vista heb ik dit niet meer, terwijl ik wel de nieuwe drivers heb geinstalleerd, is hier ook een reden voor?
Verder lukt het mij ook niet om de router te voorzien van de nieuwste firmware, er is een nieuwe versie beschikbaar, maar krijg deze met geen mogelijk in de router geupload.
Ik heb een Netgear WGR614 v6 wireless router met de volgende instellingen:
De Wireless Settings van de router
Region: Europe
Channel: 11
Mode: G and B
Router Status
Account Name WGR614v6
Firmware Version V2.0.14ESS_2.0.14
Internet Port
MAC Address 00:11:d8:90:55:cf
IP Address 82.73.124.147
DHCP DHCPClient
IP Subnet Mask 255.255.254.0
Domain Name Server
213.51.129.37
213.51.144.37
LAN Port
MAC Address 00:14:6C:9A:6C:A4
IP Address 192.168.1.1
DHCP ON
IP Subnet Mask 255.255.255.0
Wireless Port
Name (SSID) NETGEAR
Region Europe
Channel 11
Mode Auto
Wireless AP ON
Broadcast Name ON
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, ik had Dell al gebeld omdat ik dacht dat het aan de draadloze adapter van de notebook lag, maar volgens Dell moet het probleem ergens anders liggen.